merrieveulen schreef:Janna_ schreef:Tuurlijk zou het voor het paard het beste zijn om zo lang mogelijk op het land te staan, voor ieder paard trouwens.
Maar in deze situatie kan dat niet dus moet er naar een andere oplossing gezocht worden, en DAT is wat de TS hier vraagt.
'deze situatie' is de situatie zoals die geschikt is voor de eigenaar. als je het beste wil voor je paard, geef je hem het beste. ik vind het nogal egoïstisch van de eigenaar. tja die zit geen 20 uur per dag in het toilet opgesloten met een stapeltje boterhammen met kaas.
imo is er geen 'oplossing', wel symptoombestrijdingsmogelijkheden. tenzij het paard naar buiten kan.
@ hilde, precies, als JIJ er maar geen last van hebt, en je het ongemak van je paard niet ziet en hoort, dan is het allemaal goed gelukkig.
volgens mij wordt er hier heel slecht gelezen. lees mijn laatste post eens! het is aangeleerd gedrag wat hij zelfs op de wei doet! dus in dit geval is het bij ons slechts aangeleerd en dus niet omdat het zich verveelt op de wei wil eten wil of iets dergelijks!!!! en ja als een paard dan ongewenst gedrag vertoont doe ik de deur dicht ja! mijn paard staat in een stal zonder bovendeur en die staat daar ook prima, waarom is het dan erg als dat paard zijn hoofd even niet meer naar buiten kan doen als het een ruime stal heeft en een groot deel van de dag buiten staat???!!!