Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ursulaatje schreef:hoe lang heb je, je pony al?
Als je hem lang hebt, is er dan iets gebeurt waardoor hij zo doet?
Je moet wel hulp gaan zoeken...![]()
het kan niet zomaar zijn dat je pony zo doet.. er moet een reden zijn..
Nee dat vind ik nu eens niet 'DE' manier! jillie1994 schreef:Ik was nog maar net het weiland in en ze stond alweer voor me omhoog, toen had ik het zweepje in de hand en heeft ze eerst een tik gekregen op haar schouder, en daarna nog een schop, en aan het halstertouw een beetje luid praten,,zoals ik boos doe,,
Soet schreef:Damn zeg mensen! Ben ik fout als ik zeg dat het hier over een verzorgpony gaat??
pff de laatste tijd zie ik op bokt steeds meer foute dingen, dingen die worden gezegd waar helemaal geen doel achter zitten.Soet schreef:Sorry maar die adviezen zijn (imo) helemaal verkeerd! Een paard schop je, of sla (met zweep) je niet als het niet jou paard is! Dat probleem moet je eerst vertellen naar de eigenaresse!
Ik zou er niet moeten aan denken dat mijn bijrijdstertje mijn paard schopt, slaat, en roept; omwille van een reden die nog niet eens bekend is!
Soet schreef:Sorry maar die adviezen zijn (imo) helemaal verkeerd! Een paard schop je, of sla (met zweep) je niet als het niet jou paard is! Dat probleem moet je eerst vertellen naar de eigenaresse!
Ik zou er niet moeten aan denken dat mijn bijrijdstertje mijn paard schopt, slaat, en roept; omwille van een reden die nog niet eens bekend is!
Kijk ik vermoed wel dat dit komt door 'leiders' gedrag; maar dit kan evengoed ook iets aan de rug zijn, of onrust tussen de paarden om een of andere redenpff de laatste tijd zie ik op bokt steeds meer foute dingen, dingen die worden gezegd waar helemaal geen doel achter zitten.
Morgen gaat de ts misschien weer naar deze pony en doet deze pony het weer; waarop de ts gaat proberen te stampen. Maar aangezien deze pony dat 'trucje' al door heeft komt hij opnieuw omhoog, of gaat hij zelfs verder..
Soet schreef:Ik zou er niet moeten aan denken dat mijn bijrijdstertje mijn paard schopt, slaat, en roept; omwille van een reden die nog niet eens bekend is!
*
dees_daan schreef:@ Soet, mijn bijrijfries doet het ook, voordat ik er kwam werd er gezegd, er word niet geslagen, logisch natuurlijk, maar toen ze mij begon aan te vallen en te dreigen, stond die man bij stal, en ik was in het land, ik heb haar toen wel een flinke tik gegeven nadat ze niet op mijn stem reageerde, dit snapte de eigenaar ook, en hij vond het niet erg dat ik haar aanpakte, laatst in het land, ik had een zweepje bij me, ik liep samen met de eigenaar, en toen begon ze weer, ik heb haar toen ook een tik gegeven, en hij vind dat gelukkig niet erg, hij snapt mij.
je moet niet eerst slaan, dan schoppen en dan je stem verheffen! eerst stem verheffen, dan een tik OF een schop, beestje inelkaar slaan heeft geen zin, 1 goeie tik is voldoende, en vooral zelfverzekerd doorlopen, en haar niet aankijken

jillie1994 schreef:Maar Soet, dan weet ik ook niet wie jij bent uit het schermpje, en ik doe het op mijn manier hoe ik het wil doen! En misschien ben jij ook wel helemaal fout!!![]()
En het heeft geholpen! Anders zou ze wel meerdere keren aanvallen, ik zou morgen kijken hoe het gaat! En ik ben ook tot het besluit gekomen, als een paard een ander paard trapt, trapt het paard terug! Alleen dan harder!, En de eigenaresse is ook geen zachtaardige hoor, die zegt ook: met de platte hand een mep geven! Ik weet wel wat ik doe hoor,,
Dniesjj117 schreef:Nou, zielig hè, paarden die geschopt worden. Alleen wel jammer als dat jouw dood wordt, want jouw paard schopt jou wel 10x harder dan jij hem doet. Dus als hij dat doet, zoek de oorzaak en leer het hem af door één goede rotschop. Hij doet het nooit meer.