newfoundland schreef:al mijn pony zou bijten zou ik gewoon rustig blijven en vooral niet Slaan!
? wat zou je dan wel doen?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
newfoundland schreef:al mijn pony zou bijten zou ik gewoon rustig blijven en vooral niet Slaan!
saskiakefie schreef:Waar slaat dat nou weer op?? Geef je je paard nooit een corrigeertikje? Of hoe corrigeer je hem dan? En als De eigenaar even met iets anders bezig is, en het paard kliert erg, probeer ik het eerst met stem, daarna een tik!
_rosita_ schreef:saskiakefie schreef:Waar slaat dat nou weer op?? Geef je je paard nooit een corrigeertikje? Of hoe corrigeer je hem dan? En als De eigenaar even met iets anders bezig is, en het paard kliert erg, probeer ik het eerst met stem, daarna een tik!
waar dat op slaat?! nou, gewoon, hoe ik het zeg. als ik jou mijn paard een mep zou geven, zou je er 1 heel hard op je neus terug krijgen. zoals ik al zei, ik sla mijn paard niet, dan zéker een ander niet. ik geloof niet dat slaan oplost en los het op dmv een juiste opvoeding, grondwerk en stemverheffing, dat werkt en stuk effectiever dan klappen uitdelen!
saskiakefie schreef:En wat als hij niet reageert op stemverhef?? Wat doe je dan?
_rosita_ schreef:saskiakefie schreef:En wat als hij niet reageert op stemverhef?? Wat doe je dan?
dan zoek ik op dat moment een oplossing, dat kan zijn door bijvoorbeeld grondwerk te doen of terug op de plaats te zetten etc, maar zeker niet door slaan.
En ik zei ook niet slaan, dat is te overdreven, maar een flinke tik doe ik dan wel.. saskiakefie schreef:Ja, inderdaadEn ik zei ook niet slaan, dat is te overdreven, maar een flinke tik doe ik dan wel..

, dus jongens bedankt!). Maar mocht ze zich misgedragen naar iemand dan mag die persoon haar een goede tik verkopen. Ik vind het dan wel prettiger als ze meteen even een schreeuw meegeven want dan reageert mijn paard de volgende keer net zo goed op die schreeuw (conditioneren he
). Als ik door een ander paard dan mijn eigen in mijn nekvelletje wordt gegrepen kan dat paard van mij ook een tik verwachten. Ik laat niet over mij heen lopen en ik blijf de baas (als ik een paard zou zijn zou ik een dominant kreng zijn). Een gemiddeld paard weegt toch een heel stukje meer dan ik en dan wil ik wel de rangorde in orde hebben: veiligheid voor alles!
de meeste mensen waar met paarden, waar ik mee omga, zeggen ook wel, geef hem maar een tik hoor geeft niet, en dat doe ik dus idd ook, waarom zou je je eigen paard wel een itk geven als hij iets doet, en een ander paard niet? een paard is een paard vind ik, van mij of niet, ik ben op dat moment met hem bezig, dus moet hij naar mij luisteren vind ik
Famke_93 schreef:Nee, mijn bijrijdster mag mijn paard niet schoppen of slaan!
Ookal doet mijn paard dat wel bij haar, ik wil het niet hebben dat zij dat bij mijn paard doet!
KimWelsh schreef:Famke_93 schreef:Nee, mijn bijrijdster mag mijn paard niet schoppen of slaan!
Ookal doet mijn paard dat wel bij haar, ik wil het niet hebben dat zij dat bij mijn paard doet!
Sorry, maar hiermee hou je jezelf EN je verzorgster alleen maar voor de gek. Je paard staat nu gewoon boven de verzorgster en hier kunnen uiteindelijk ongelukken mee gebeuren. Uiteraard snap ik dat ze je paard niet zomaar mag schoppen of slaan, maar een corrigerende tik is soms echt wel nodig voor een goede rangorde bepaling.... als een paard naar je schopt of slaat.... dan heb je 't betreft de rangorde bepaling toch niet helemaal lekker voor elkaar... sorry..