kom jij elke dag bij je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bodhine

Re: kom jij elke dag bij je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 16:13

ik kom elke dag bij mijn paard, ze wordt niet voor me uitgemest en we hebben ook met een aantal mensen voer schema gemaakt zodat ze 5 keer per dag worden gevoerd. ik vindt het helemaal niet erg dat ik er elke dag naar toe moet het is maar 2 minuten fieten en ik vindt het leuk om weer bij me paardje te zijn.... Haha!

B_Sweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 17:52

Ik hoef zelf ook niet uit te mesten en te voeren maar ik kom zo vaak mogelijk.
Minimaal 4 keer per wek maximaal 7 keer.
Hangt er maar net vanaf......De pensioneigenaren zetten hem elke dag buiten.
Ik vind het niet erg dat je een dagje of 2 niet kan komen....zolang het paard maar naar buiten komt.

Aniita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 18:43

Waar mijn paard staat wordt er uitgemest en gevoerd en als je wilt zetten ze haar ook buiten. Nu kom ik iedergeval 6 dagen per week maar soms wat minder net of ik tijd heb.

ellen_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 19:40

ik kom 5/6 dagen in de week bij mijn verzorgpaardje,behalve op zondag Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 19:41

ik kom zekers wel elke dag bij mijn paarden, behalfe bij 1 op zondag omdat ik daar dan niet mag komen, maar die wordt wel gewoon gedaan dan door de mensen waar zre op pension staat, over 2 maand staan ze allemaal aan huis dus lekker makkelijk Knipoog

Midget

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 20:01

In precipe elke dag, alles word gedaan eten gegeven en uitgemest enzo. en als ik een keer niet kan kan ik aan hun vragen of ze 'm ff willen losgooien of longeren Haha!

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:13

Ik kom eigenlijk elke dag, voor of na school even. En wanneer ik stage loop kom ik 's avonds.
Er wordt voor mij wel gevoerd, stal uitmesten doe ik zelf, maar in overleg willen ze het wel voor mij doen. Wel doen ze haar naar buiten, dus daarvoor hoef ik niet heen.
Als ze een dagje vrij heeft ga ik ook wel heen, ff snel hoi zeggen en een borsteltje erover. Wandelingetje maken enzo, vind ze leuk Clown
Maar een dagje niet komen vind ik helemaal niet raar hoor, zolang ik maar weet dat ze eruit komt een een schone stal krijgt.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:22

Ik kom ook iedere dag bij haar.
Zelfs wel eens twee keer per dag.
Ik ben gewoon graag met haar bezig en in haar omgeving hihih.
Plus ik ben gewoon graag bij paarden in de buurt.
Ze is nu vanaf zaterdag bij de dekhengst en ik mis haar wel.
Dus ga ik gewoon naar stal om het paard van mijn vriendin te doen hihiih
Die is dan lekker gemest en buiten geweest terwijl ze zelf ook iedere dag komt
En ik werk ook nog 30uur en heb ook nog een gezin maar het past allemaal best hihihi
Zelfs als ze op 24/7 weidegang staat kom ik iedere dag.
Haal haar er iedere dag af doe dingen en kijk haar helemaal na.
Ik voel me rot als ik een dag niet zou kunnen.
Vorige week moest ik 12uur werken op een dag toen is mijn zoon geweest.
Nou dan weet ik niet hoe hard ik de volgende dag er heen moet

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:24

Mijn paard staat op een luxe pensionstal op volpension en wordt ook iedere dag in de molen gezet. Ik ga zelf ook iedere dag naar mijn paard toe! Er is in principe geen dag die ik oversla en als ik echt een keer niet kan dan doet mijn vriendin/stalgenootje hem voor mij. Ik kan mijn paard eigenlijk geen dag missen Bloos Haha!

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:25

AnneOmie schreef:
Ik kan mijn paard eigenlijk geen dag missen Bloos Haha!

Dus ik ben niet de enige hier hihiihih

Baron31

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:25

Ik ben er meestal iedere dag,
Behalve op woensdag en maandag,!.

Maar dan doet toch iemand anders haar

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:26

2 keer per dag Haha!
Voer haar zelf.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:27

JA kijk heb je een verzorgster oke.
Ik wil dat niet wil alles zelf doen.
Ik wel sinds een maand een stalgenootje die haar wat doorrijd voormij.
Maar die hoeft enkel maar te rijden ik doe de rest.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:28

bij ons is ook volpension,
en ik ben er iedere dag geen dag zonder mijn paard,
ben meer bij het paard dan bij mijn vriend,voor mij is paardrijden echt een verslaving.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:29

Bij ons word ook alles gedaan op het mesten na

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 14:09

Mijn paarden staan bij huis en 1 van mijn paarden staat bij mijn vriendin in training op een kleinschalige prive dressuurstal. Daar wordt mijn paard geheel verzorgd en gereden. In het begin was ik er elke dag, ik probeer vanuit mijn werk gewoon even langs te gaan en mijn merrie te vertroetelen. Toen we droes kregen bij de paarden hier in opfok, kon ik niet heen. Eigenlijk vond ik dat niet erg want ik weet hoe goed ze het daar heeft. Nu ik weer vrijuit heen kan, ga ik geregeld kijken of een training bij wonen. Gewoon omdat ik zelf erg enthousiast erover ben en er graag bij betrokken wil zijn.

Je zet ze toch juist op pension om niet de volledige verplichting ervoor te hebben? Dan kan ik me goed voorstellen dat je ook niet elke dag heen gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 14:30

RUBYWHITE schreef:
Je zet ze toch juist op pension om niet de volledige verplichting ervoor te hebben? Dan kan ik me goed voorstellen dat je ook niet elke dag heen gaat.

Nou nee, lijkt me niet. Knipoog Niet iedereen heeft zelf (genoeg) grond tot z'n beschikking om z'n paarden te houden. Dan moèten ze wel ergens in pension staan.

Trouwens, ik zie het hebben en verzorgen van mijn paarden niet als 'verplichting'. Integendeel zelfs.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 14:43

Mijn paarden staan bij mijn ouders. Mijn moeder of zusje zet ze meestal buiten en als ik dan uit mijn werk kom zet ik ze binnen. Toen ik 2 maanden werkloos was deed ik alles zelf buiten en binnen zetten.

Hooi geven doet mijn vader 's ochtends. Als ik een dagje geen tijd heb of echt geen zin dan voert mijn zusje ze voor me. maar eigenlijk ben ik er 7 dagen per week om ze binnen te zetten te mesten en te voeren. En om te rijden natuurlijk Knipoog

Vaak ga ik door de weeks gelijk na mijn werk en dan eet ik gelijk bij mijn ouders dan heb ik dat ook maar weer gehad Bloos

horses19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 14:49

Ik sta op een pensionstal met 2 paarden waar alles word gedaan behalve uitmesten doe ik zelf. dus ik kom elke dag. ik heb 1 bijrijder voor 1 paard die doet 4 dagen in de week de stal en als ik een x niet kan pakt ze die andere stal ook mee maar ook al ga ik niet rijden soms kom ik s'avonds nog even terug om te kijken Tong uitsteken

R0os

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 14:52

Ja ik kom iedre dag bij mijn pony´s ook zij staan ergens anders maar ik heb het er wel voor over Knipoog

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 14:56

die van mij staat op een pension waar iedere dag gemest word, ze komen iedere dag buiten en er word gevoerd.

maar k ga er iedere dag minimaal 1x heen
en als ik tijd heb dan soms 2 x Lachen
maar t is niet zo dat hij iedere dag hard moet werken meestal geef ik m op zondag vrij maar dan gaan we gewooon even wandelen ofzo Lachen
paard mag ook een dagje vrij toch?

Veronieky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 15:00

Ik kom er niet iedere dag dat komt ook omdat ik er een verzorgster bij heb.
Idiaal al zeg ik het zelf. Je heb sowieso altijd wat achter de hand (stel dat je je been breekt Knipoog)
Ik zie me paard vrijwel 4 tot 5 dagen in de week.
Ik heb er net 4 maanden op zitten van 2x per dag stappen en dan toch 7 dagen dat vond ik vrij veel eerlijk gezegd Lachen

__Sanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 15:05

Seraphim schreef:
Hetzelfde. Mijn paarden staan op een pensionstal en worden gevoerd, buiten gezet, en de stallen worden 2x per dag uitgemest. Ik kom eigelijk elke dag, maar net zoals jij zegt, lukt dat niet altijd. Bijvoorbeeld als ik veel huiswerk heb oid. Mijn paarden hebben dan gewoon een dagje vrij. En als ik op vakantie naar Nederland ben (zo'n 4x per jaar een week), hebben zij ook vakantie.

2 x per dag?????

Wizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 15:15

2 keer pet dag vind ik echt overdreven! Zitten die mensen met tijd te veel?! Bij ons worden 2 keer per week alle stallen uitgemest en de andere dagen worden ze opgestrooid... En daar is echt niks mis mee! Bloos Bloos Tong uitsteken
Ik kom iedere dag op stal, met uitzondering van woensdag, Mn broertjes moeten sporten, ik zit in het midden van de week met veel huiswerk en dan komt het wel mooi uit als je dan een dagje thuisblijft. Verder worden alle paarden op hetzelfde tijdstip 4 keer per dag gevoerd (2 keer hooi, 2 keer brok) en gaan ze naar buiten, als je hebt gezegd dat je dat wil die dag! Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 15:30

Wanneer je je bedenkt dat de urine, ammoniak en mest funest is voor de hoeven, dan vind ik 2 x per dag uitmesten niet zo overdreven. Knipoog