!!! Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
!!! 
randie schreef:Citaat:mensen die snel slaan, schreeuwen of schoppen hebben last van miscommunicatie met hun dier
Ja? waar hebben dominante dieren die schoppen slaan en schreeuwen dan last van.
Die van mij als hij bijt of trapt een schop, dat doet een ander paard ook.

marleen_usar schreef:miscomunicatie dat woord ben ik het mee eens,waarom schopt een paard en waarom bijt een paard.Wederzijds respect moet er zijn,als hij/zij niet schopt of bijt dan hoef jij dat ook niet te doen.De mensen vragen zich te weinig af waarom een paard bepaalde dingen doet?
Maar als mijn paard iets fout doet, dan krijgt ie een ruk aan zijn halstertouw of ik geef hem een mep tegen zijn hals. Maar heb mijn paard nog bijna nooit geschopt. ik vind niet dat het niet kan, want kijk wat ze in de natuur doen.
merrieveulen schreef:Citaat:mensen die snel slaan, schreeuwen of schoppen hebben last van miscommunicatie met hun dier
je moet mensen niet met paarden vergelijken. een mens heeft de kennis en vaardigheden om de dingen anders op te lossen. mij hoor je overigens ook niet zeggen dat een terechte tik of schop niet op zijn plaats kan zijn. ik heb het in de betreffende post over mensen die teveel klappen uitdelen en schreeuwen.
@ louanagirl, ik zeg niet dat je nooit een tik mag uitdelen, ik zeg alleen dat er grenzen zijn, en dat een tik of schop wel over moet komen. een terechte corrigerende schop is niet te vergelijken met te pas en te onpas erop los meppen.

) marleen_usar schreef:Geduld geduld en geduld,das soms lastig maar werkt wel.Als je een bepaald gedrag negeerd stopt het uit eindelijk.Maar dat kan soms lang duren,maar als je het te lang vind duren en je geeft er weer aandacht aan dan ben je weerbij het begin.Als je bijten negeerd wordt er uiteindelijk niet meer gebeten,maar dat is niet met een dag over.

Marjolein_18 schreef:Als mijn paard bijt en ik negeer het, doet ze het de volgende keer weer. Dus ik heb liever dat ze dan 1x goed gestraft wordt, dan 10x het negeren en dan pas straffen. Dat werkt toch niet? Eerst mag ze het wel doen en dan wordt ze gestraft! Ik denk dan even niet uit het oogpunt van het paard, ik denk dan aan mijn eigen veiligheid!

marleen_usar schreef:Geduld geduld en geduld,das soms lastig maar werkt wel.Als je een bepaald gedrag negeerd stopt het uit eindelijk.Maar dat kan soms lang duren,maar als je het te lang vind duren en je geeft er weer aandacht aan dan ben je weerbij het begin.Als je bijten negeerd wordt er uiteindelijk niet meer gebeten,maar dat is niet met een dag over.
) 
Cayenne schreef:marleen_usar schreef:Geduld geduld en geduld,das soms lastig maar werkt wel.Als je een bepaald gedrag negeerd stopt het uit eindelijk.Maar dat kan soms lang duren,maar als je het te lang vind duren en je geeft er weer aandacht aan dan ben je weerbij het begin.Als je bijten negeerd wordt er uiteindelijk niet meer gebeten,maar dat is niet met een dag over.
Hier moet ik toch even op reageren, ik kan me namelijk nog een topic van jou herinneren dat op dit moment nog steeds loopt, en waar je totaal niet in de gaten hebt dat je paard over je heen loopt, en consequent ben je zeker zelf ook niet. Ik vind dat je je eigen advies op jezelf kunt passen in dit geval.

Welshcobfan schreef:(opfok)
(opfoks/ opfokken)
)
( heb dan ook geen kleinzerig iel paardje hoor).
anders krijgt ze noooit een schop of iets eigenlijk.. tenzij ze me serieus wil bijten dan krijgt ze een tik en is het ook over
Als ik dat niet doe, dan heeft het paard gewonnen. Michelle99 schreef:NOOIIIIITTTT!!!! Gewoon NIET DOEN. Het is puur onmacht, en je paard weet dat heus!