ik een dierenbeul?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: ik een dierenbeul?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 19:42

Kion99 schreef:
ceesje schreef:
Ons twee jarig veulen daar zit mijn dochter van 35 kilo zonder zadel op.De 1 jarigen hebben op hun verjaardag allemaal een zadel opgekregen.

Soliciterend naar een paard met rugklachten?

wat een onzin Haha! Haha! je kan een paard al vanaf dag een een zadeltje opdoen, je kan alleen niet met het dier aan het werk Lachen

het is niet het tuig wat een paard kapot maakt, het is het werk Lachen Lachen daarom rijden we paarden pas in als ze ruim de 3 gepasseerd zijn, omdat het gestel het WERK niet aankan.... maar een zadeltje opleggen kan niks geen kwaad

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 19:46

KiWiKo@ En je kind van 35kg erop zetten, sorry maar dat vind ik niet normaal. Sigaar

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 19:49

op een tweejarige een kind van 35 kilo zetten voor de foto Haha! Haha! yep gaat ie dood van Haha!

de soep wordt niet zo heet gegeten als deze opgediend wordt

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 19:53

Hmm, oke als jij het zegt.
Ze doen ook zelf maar met hun paarden wat ze willen, ze zijn immers niet van mij.Knipoog

anky3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 19:55

N

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 19:56

jeetje wat kunnen mensen toch zeuren zeg, moet je kijken wat er allemaal gebeurd op de wereld en dan hier over miemelen, ik vind het niet zielig hoor, slaat helemaal nergens op.

anky3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 19:57

Sorry verkeert gegaan...

Nee ik vind het apsoluut niet dieren mishandeling..
Ik vind het wel kunnen ik vind Het welgoed dat je het hebt geprobeert van mij mag je het wel vaker doen laat hem maar alvast wat wennen...

suc6 met hem verder ..

Groetjes

angel_fire

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 14:38

ik vind het geen dierenmishandeling
je hebt alleen maar gekeken hoe die reageerde op het zadel niks mis mee

Lynn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 16:56

Kan echt geen kwaad ! het is al eerder gezegt, maarja.
Het is denk beter, zo went hij eraan en als hij nou helemaal wild werd ofzo is het anders maar hij ging gewoon door met eten.

3 min een licht zadel los opleggen zonder te singelen, dierenmishandeling? Nou dan zijn heel veel dingen mishandeling. Knipoog

gesina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 19:36

Ik heb niet alles gelezen,maar wil toch even op je verhaaltje reageren.
Als ze jouw al een dierenbeul vinden dan wil ik wel eens weten wat de persoon die jou heeft aangesproken hiervan vind.

2 1/2 jarige pony (dartmoor/shet) van 1.15
zonder behoorlijke inrijtijd per dag tussen de 1 en vier uur over de straat jakkeren tot ie wijdbeens moet lopen om overeind te blijven.
Het advies van een smid om hem rustig aan zijn ijzertjes te laten wennen in de wind slaan en de volgende dag gelijk drie uur te crossen omdat mevrouw een half uurtje rijden niet genoeg vind.
Ijzertjes waren nodig omdat de hoefjes te erg waren afgesleten.
Qua eten is het ook al armoe troef.
Te weinig eten is niet goed maar dit dier heeft gewoon vetzucht.
Drie kilo biks en 2 kilo muesli twee emmers wortelen drie plakken hooi en bijna dagelijks slobber (soms zelfs droog)
Hij weegt bijna 70 kilo meer dan eenzelfde en even oude pony

Als je de moed hebt om iets over het rij en voergedrag durft te zeggen dan zegt ze dat ze niet van magere pony s houd en dat hij het geweldig vind om lekker lang te galoperen.
Tja ik zou ook wel lopen als ik sporen in mijn lijf gepoerd krijg van een cm of vier.

En dan durfen ze jouw een beul te noemen.
Hoe zou je dit dan noemen????

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 21:07

Ja idd
las ook laatst weer op marktplaats zoiets stoms 1 jarige die al voor de wagen loopt....
Mijn 2 jarige heeft ook wel eens een zadel opgehad en ja zal maar niet zeggen wat een beetje deken weegt, en een andere spelende hengst die over zijn rug hang....

Beauty0102

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:46

KiWiKo schreef:
op een tweejarige een kind van 35 kilo zetten voor de foto :D :D yep gaat ie dood van :D

de soep wordt niet zo heet gegeten als deze opgediend wordt

Daar gaat hij dood van? nee maar misschien dat kind wel! Als dat paard het nooit gewent is verder..
Echt ziek dit

MissPippin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:10

tuurlijk gaat dat kind er niet dood van...jezus wat een bullshit..
kennen jullie geen grondwerk en gewenningsdingen ofzo? als je paardje je vertrouwd gebeurd er niks hoor

Arlette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:40

Neee tuurlijk niet ! dat kan echt geen kwaad hoor,je bent echt geen dierenbeul als je dat doet hoor, je stalgenootje is gewoon jaloers denk ik... of niet wijs Tong uitsteken

Roomys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:54

wat maakt dit nu weer uit? ik vind dit juis een goed iets.. je laat het paard aan vreemde dingen wennen.. maar je belast hem nergens mee Lachen

liesje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 18:09

Ik vind het absoluut niet zielig en het is alleen maar handig als ie wat gewend is. Zelf had ik het wel wat anders gedaan, aan een longeerlijn in een bak ofzo... Heb te vaak meegemaakt dat ze wel aan de kletter gingen en dan is een los liggend zadeltje op een vaststaand paard niet echt handig. Ik zou het dus iets beter voorbereid hebben, maar een dierenbeul vind ik je niet

DenisSjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 18:12

jij ben echt geen dierenbeul!
het paardje moet het toch een keer leren!
jee ik denk niet eens dat ie het heeft gemerkt!

Strawberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 12:38

Ik vind dat je gewoon een zadel op zijn rug kan leggen. Zolang je het maar niet uren erop laat liggen of gaat rijden enzo, maar dat doe je ook niet Lachen Het is wel goed als je paard af en toe een paar minuutjes een zadel op zijn rug heeft, zodat hij het gewoon een beetje leert voor als hij echt mag worden ingereden. Toen mijn hengst 2 jaar was heb ik af en toe ook voor een paar minuutjes een zadel op zijn rug gelegd. Hij deed er ook heel rustig onder en ik liet hem er ook gewoon los op liggen. Toen ik hem uiteindelijk ging inrijden was het zadel het probleem ook niet. Lachen

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 12:44

Dat is echt niet zielig hoor! Mijn jaarling heeft al een zadel op gehad (ook een Wintec en zo'n Pinokkio) en ik heb voor de gein zelfs de singel vastgemaakt (niet aangesingeld hoor!!!!). Ze bleef rustig staan en maakte er niets van. Alleen maar goed om eraan gewend te raken en je doet het toch ook niet dagelijks/wekelijks? Gewoon een keertje moet kunnen! Knipoog

KimWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:40

Nee hoor.. voel je absoluut niet aangesproken. Wat mij betreft doe je dit soms vaker.... natuurlijk gewoon op 1 minuutje houden, niet aansingelen etc.. maar zo kan hij juist lekker rustig wennen zonder dat het hem lichamelijk al wat kost. Waar ik juist op tegen ben is dat mensen waarvan de pony de 3 net gepasseerd is, het zadel, hoofdstel EN inrijden dan maar meteen tegelijk gaan doen.. want ja.. hij is immers de 3 gepasseerd. Nee... wat mij betreft ben je gewoon goed bezig.. hoe meer vertrouwen en gewenning hij nu al krijgt, hoe meer voordeel je er later uit kan halen. Alleen met het echte zware werk enzo moet je natuurlijk nog even wachten.. maar dat gaf je zelf ook al aan!

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:47

Ons eerste (Friese) veulen thuis kreeg met 1 jaar al voor de gein eerst een dekje, toen een deken en ook wel eens even kort een zadel los op zijn rug. De koele kikker gaf er niks om! Zolang je het paard er niet meer beschadigd (fysiek of emotioneel) moet het kunnen. Dan hebben ze het al eens gezien toch? Hetzelfde met een halstertje na een paar daagjes omdoen. Hij vindt het misschien even niet leuk (maar dan vinden ze alles wat vreemd is nog eng), maar daarna 'hoort' het gewoon bij hem en vindt ie het prima. Met de tweede hebben we dat ook gedaan en het zijn beiden enorme knuffels en er is een sterk wederzijds vertrouwen.

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 01:39

echt niet! omdat zij altijd boekjes lezen en daarnaar handelen en niet de werkelijkheid wil niet zegen dat jij dat moet! trek het je niet aan joh

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 13:33

Jij een dierenbeul??

Mensen die hun paard tot 4 jaar in de wei laten staan en dan verwachten dat hij zonder reactie alles maar in 1 keer accepteerd, die zijn dierenbeul.

Even een zadeltje op de 2 jarige leggen voor een paar minuten kan best, dan weet hij in een vertrouwde manier alvast wat het is als hij straks groot is.

Ik vind het alleen maar goed zoals jij het verteld hier.

Danisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 13:37

Ik vind jou echt geen dierenbeul hoor,en hij/zij mag dat ook niet zoamar van jou zeggen! Nors opkijken

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 15:15

Even een zadeltje erop vind ik ook gewoon kunnen hoor... als je er maar niet mee aan het werk gaat Knipoog
Zo went die spelenderwijs aan het zadel... zie er het gevaar niet van in Lachen