Hoe lang komt jou Paard/Pony zijn stal uit per dag?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_June

Re: Hoe lang komt jou Paard/Pony zijn stal uit per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 23:03

's middags komen ze een paar uurtjes buiten in de paddock, hoelang verschilt per dag (het weer etc.)

's avonds ga ik rijden/longeren en ik probeer ze na het rijden nog even los te laten om lekker te rollen.

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 10:55

_Rapido_ schreef:
Heb jij je paard bij huis? ( heb het nu tegen de TS)
want ik heb ook mijn pony aan huis en mijn ouders doen hem als
ik op school zit buiten. ( je ouders moeten het natuurlijk ook willen Bloos )
dus dan staat ie van 10 tot 17.00 ongeveer buiten + elke dag rijden/longeren/wandelen,
hij krijgt ook 1 rustdag maar dan staat ie gewoon op de wei.
Dus als je paard bij huis staat zou je dat kunnen proberen.
( ik doe hem dan als het echt te nat is in de wei in de bak met een dikke plak hooi)
maar zoals vandaag vriest het en dan mag die wel in de wei *LOL* ( want dan loopt hij toch niks kapot)

Mijn Paard staat op een Manege zo'n 5 minuutjes van mij vandaan Lachen
Wás het maar zo'n feest dat hij bij mij thuis stond!

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 11:15

Mijn paard staat op een manege en alle pensionpaarden worden smorgens tijdens het uitmesten een half uurtje ofzo in de bak gegooid. Verder rijd/longeer ik wel elke dag gemiddeld drie kwartier en anders laat ik haar nog even los Lachen

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 12:19

Ligt er aan. De ene dag staat ze minstens 2 uur in de bak met haar vriendinnetje, de andere dag komt ze er een half uur tot 3 kwartier uit om aan de hand te stappen... Ligt helemaal aan het weer, aan de tijd, en de aanwezigheid van de eigenaar (ze lopen vaak niet buiten als voor lange tijd niemand aanwezig is)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 12:22

die van mij heeft geen stal, dus 24 uur:)

mistral2203

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 14:48

Onze paarden staan thuis
Alleen als het gevroren heeft gaan ze in de wei, anders is het veelste nat (door al dat geweldige weer van de afgelope tijd:S)
Tijden het mesten loopt die altijd ff buiten of het straatje en ook gaat die elke dag ff lekker in de bak om te rollen/dollen
En dan komt er het rijden/uitstappen ook nog bij, dus hij kan wel ff lekker een frisse neus halen Haha!

Olita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 16:47

mensen vergeten meestal dat sommige mensen wel weinig tijd hebben en de andere meer.
De mijn komt ook ong. anderhalf uur per dag haar stal uit, en ik vind persoonlijk dat dit niet weinig hoeft te zijn aangezien het weer ook niet meewerkt om de paarden in het weiland te kunnen zetten. Ik merk ook niet dat ze het erg vind dat ze niet langer dan dat uit haar stal komt.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 18:25

Mijne komen de stal niet in. Lachen
Alleen als het nou vreselijk gaat vriezen, en het lastig wordt met water brengen, maar anders lekker buiten hoor!

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 18:26

Romeo staat ongeveer 4 of 5 uur per dag buiten en dan rij ik soms in die tijd en soms later. En Pukkie staat 5 of 6 uur per dag buiten

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 18:29

winter: ongeveer 3 uur op de paddock/weide ( ligt aan het weer)
en daarnaast nog rijden & poetsen.

zomer: van s'ochtends 7 uur, tot s'avonds 8/9 op de wei. en daarnaast nog rijden + poetsen.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 18:29

Mijn 2 schatten staan van 8 tot 5 ofzo op de bak + dan nog afentoe rijden ed. Als het weer het toelaat dan blijven ze weer dag en nacht op de bak en daarna dag en nacht op de weide. Zoveel mogelijk buiten wil ik ze hebben ....

pasjefHT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 18:38

in de winterperiode gaan ze tussen 10 en 11 de wei op en gaan dan rond 5 uur weer op stal en daarnaast rijden of longeren etc.
als het erg slecht weer is of de grond is bevroren gaan ze niet zolang naar buiten.

zomerperiode vanaf 8 / 9 uur totdat het donker word soms langer, maar snachts altijd opstal.

ze komen genoeg de wei op naar mijn mening, ze vinden het in de winterperiode ook helemaal niet erg om op stal te staan, rond 4 uur gaan ze alle 3 heel demonstratief voor de poort staan wachten om naar binnen te gaan Vork

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 18:48

in de winter twee keer per dag een uurtje of 1,5 in de paddock. (nu tijdelijk even om de dag 2 keer, de rest van tijd 1 keer). dan rijd ik gemiddeld nog elke dan 3 kwartier.
in de zomer gaat ze dag en nacht buiten.

sam98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 18:52

onze mogen het zelf weten ze hebben gigantiche stallen ( 2 ) hele grote met elkaar in verbinding....
en mogen zelf weten of ze naar buiten gaan of binnen ze hebben dus een loopstal ( of hoe je het ook maar noemt Knipoog . ( als ze naar buiten willen kunnen ze dat zegmaar doen maar als ze binnen blijven tja dan blijven ze gewoon binnen ).
veder staan daar onze 2 paarden mijn verzorg shet en 1 koe.
ze hebben samen 1 hectare weiland plus nog een heel stuk erbij... Knipoog

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 18:54

staat de hele dag op de wei... alleen snachts en s'avonds gaat ie op stal
hij gaat rond een uur of 8 sochtend's naar buiten en gaat om ongeveer 6 uur weer naar binnen

MariekeVol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 19:40

mijne staat 24/7 in de wei, en hij gaat 's nachts of als het regent zelf in zijn stal staan.. daar heeft hij mij niet voor nodig Haha!

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 20:25

Normaal in de zomer nezo. Staan ze de hele dag in wei..
Maar nu staan ze in een stal met een klein weitje erachter met 3 ponies..
Omdat ze ziek is Verdrietig

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 20:45

's Morgens 9 uur er uit, 's avonds tegen 5 uur er weer in. Dit alleen in de winter maanden. In de zomer lopen ze 24/7 buiten.

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 22:02

In de zomer de hele dag... En als het echt heel warm is ook savonds.
In de winter nooit buiten. Idd tijdens uitmesten een half uurtje ofzo in de bak. En ik haal haar er smiddags of savonds nog uit om te rijden/loslaten/wandelen.

SummerEnds

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 20:44

's Morgens gaan onze paarden een uur op de wei (van half 8 tot half 9), dan krijgen ze eten, worden ze gepoetst, opgezadeld en krijgen ze alle 8 een 1.5 training (tot 12u). Dan gaan ze allemaal op stal tot ongeveer 4 uur. Om 5u heb ik les dus ik ga rond 4u naar mijn paard waar ik les op krijg om het te poetsen en op te zadelen. Mijn moeder en vader rijden de andere paarden terwijl ik les heb. Rond 8 uur zijn al onze paarden gereden. Dan worden ze uitgestapt, afgezadeld en afgespoten (dan is het ongeveer 9 uur). Daarna gaan ze voor een half uurtje op stal en krijgen ze eten. Na het eten krijgen ze een deken op en gaan ze tot 11 uur op de wei. daarna worden ze terug in de stal gezet en zo gaat dat elke dag behalve als we op wedstrijd moeten. Als het slecht weer is mogen ze in de paddock staan.

merrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 20:45

Ik vind dat je paard wel weinig buiten komt, volgens mij staat mijn wp dehele dag buiten,. behalve als het erg s;echt weer is

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 21:52

Mijn paard, 4-jarige merrie. Staat gewoon de hele dag buiten samen met een 2,5 jarige Quater Horse merrie, van 's morgens een uur of 8 tot 's middags een uur of 5. In de zomer kunnen ze dag en nacht de wei op. En dan wordt ze 4x in de week gereden. Verder mag ze lekker spelen en gewoon jong zijn. Lachen

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 09:53

Paarden die zo'n 2 a 4 uur buiten komen, vind ik gewoon zielig. Dat meen ik, misschien kan het soms niet anders, dat geloof ik wel. Maar .. dan staat ze gewoon 20 uur in een hokje ! Triest een paard hoort vrij te kunnen bewegen.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 10:52

Mijn KWPN-ER staat alleen s'nachts binnen en bij erg slecht weer (dit vanwege zn lage weerstand)
Mijn HAFLINGER staat alleen s'nachts binnen (omdat ze dat zelf graag wilt)
Mijn SHET staat 24 uur per dag buiten met een schuilstal, waar de paarden overdag ook in kunnen schuilen mochten ze dat nodig vinden!

_Merel__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 12:09

Onze paarden komen nooit de stal in;) Ze staan altijd dag en nacht buiten, en ze doen het prima op het land!