Help instructrice zegt dat ik hem moet verkopen of..........

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

laulau85

Re: Help instructrice zegt dat ik hem moet verkopen of......

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 10:13

Een paard van 16 kan nog makkelijk leren alleen gaat het minder snel.
Ik denk dat je gewoon veel moet oefenen en minder grote sprongen moet verwachten.

Wij hebben op de manege een paardje staan en die is pas op dr 13e ingereden. Het beestje is nou van mensen die zelf echt niet heel kundig zijn en die kunnen er zo een L-proefje op rijden. Wel is te merken dat ze minder snel leert. Het zijn kleine stapjes waarmee het vooruit gaat maar ze doet het verder heel netjes.

Verder denk ik dat het belangrijk is dat je eerst aan dat wegvliegen gaat werken en dan pas aan de rest.

Ik vind het trouwens wel heel bot van een instructrice om gewoon te zeggen dat je hem moet verkopen. Je hebt haar gevraagd om je te helpen met het probleem. Nou zo te zien geeft zij het eerder op dan jou! Daar heb je toch niet voor betaald neem ik aan!

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 17:19

Hoi,

Ja ik heb de laatste les wel betaald achter af heb ik wel spijt van gehad toch even €25,- betaald alleen om daar over te praten. Boos! Maar ja gebeurd is gebeurd kan het niet meer terug draaien.
Ik ben nog steeds druk op zoek naar een instrutrice.
Maar ik wil eerst een instructrice zoeken waar het ook echt mee klikt en dan kijk ik na een paar maanden wel verder.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 20:40

Ik zou je paardje niet verkopen..!!
Als je er nog op kunt rijden waarom niet ( en anders kan je nog iets anders gaan doen)..?
Koop je daarna toch een andere..?
Maar je moet het zelf weten.. Tong uitsteken
Maar trek je maar niet te veel van die instructrice aan

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 21:07

Als je er nog op kunt rijden waarom niet ( en anders kan je nog iets anders gaan doen)..?
Koop je daarna toch een andere..?

Ik volg je even niet helemaal, wat bedoel je er precies mee?

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 10:09

Ik bedoel.. Vingers aflikken
Als je gek bent op je haflinger en je denkt dat het wel goed komt dat je het dan nog even probeert.
En als het echt niet gaat (misschien en als je het zelf wilt) verkopen.
Sorry dat het zo onduidelijk was. Pling
Kheb in je profiel gekeken en het is wel een heel leuk paardje.

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 10:20

Haha geeft niet hoor. Nee ik begrijp je nu hoor Knipoog

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 10:28

Mooi zo..Haha!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 17:18

zo heb al je berichten doorgelezen

Lachen

begrijp dta je nu nog een andere instructrice hebt gevonden en het were gaat proberen Lachen

maar stel dta je nu idd erachter komt dat matthias niet geschikt is voor het werk dta jij dalijk wil gaan doen (verder komen in de dressuur)
zou jij je droom dan opzij kunnen zetten en gewoon gaan recreatie rijden met hem en geen dressuurprestaties verwachten van hem ?
of zou je er toch wel van balen ...
ik bedoel , als jij niet blij word van recreatief hobbelen , denk ik dat het bijna wel het beste zou zijn om voor matthias een plekje te zoeken met een baasje wat daar wel blij van word Lachen

is eerlijker naar paard en naar jezelf toe

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-07 14:35

Weet je ik ben nog jong dus ik kan later altijd nog een ander paard kopen. De laatste week gaat het juist weer de goede kant op maar dat zeg ik maar niet te hard. Dus waarom zou ik hem nu verkopen. En ik heb wel berichten neer gezet van dat ik hem wilde verkopen o.a. om die reden dat ik verder in de dressuur wilde komen, maar ik had daar helemaal nog niet goed over na gedacht ik was eerder boos waarom niks mee zat.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 20:03

daarom begin ik ook met stel dat Lachen
kijk als jij nu toch plezier in het rijden met je pony hebt
en je gaat niet oivervragen
en je bent tevreden met wat hij je kan geven
dan zeg ik ook , super , ga door met rijden, lessen en geniet van hem

alleen mocht dat dus niet zo zijn en het levert frustratie etc op...dan moet je gewoon heel goed kijken naar je pony en naar jouw verwchtingen en daarop verder ijken

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 20:32

_Cynthia_ schreef:
Mijn droom is en wat ik graag wil echt verder komen in de dressuur.
Daar is hij niet geschikt voor meer voor recreatief rijden.

Hier wil ik even op reageren.
Mijn paard was 15 jaar toen ik de eerste les van mijn huidige instructrice kreeg (nu is ze 20).
Daarvoor een hele hoop lesgevers versleten. Bij elke les leerde ik quasi niets bij. Alleen vaak een gefrustreerd paard en ik als gefrustreerde ruiter omdat het voor geen meter liep. En instructeurs en andere zogenaamde paardenkenners maar subtiel de hint geven: Ze is te oud, ze gaat toch nooit leren.. geef het op en koop een jong ding, dit paard is gewoon te koppig en eigenwijs.
Mijn eerste wedstrijdjaar kan je wel een ramp noemen. Ik reed als 11/12-jarige tussen de grote paarden mee, en ik mocht van geluk spreken als ik in de B1 (in België is B nog opgedeeld in 1 en 2) bij de middenmoot geraakte. Ik had dus ook het gevoel dat die mensen gelijk hadden en dat het paard altijd maar een koppig recreatiepaardje zou blijven.

Tot ik dus mijn huidige instructrice ben tegengekomen. Zij heeft nooit gezegd dat mijn paard te oud is, of te koppig om te leren. Ze is letterlijk bij de allerlaagste basis begonnen (mijn 1ste les bestond uit niets meer dan grote voltes en een paar gebroken lijnen), en tot de dag van vandaag zijn we nog altijd aan het uitbouwen. Het verschil was inmens. Een half jaar na de eerste les reed ik mijn eerste wedstrijd. Ik was gelijk 3de. De vierde wedstrijd stond ik zelfs plots 1ste in de lijst en mocht ik promoveren (bij de LRV werken ze niet met winstpunten, de winnaar van de ring mag een klasse hoger). Een jaar geleden had ik nooit gedacht dat ik ooit daaruit zou geraken.
Nu vijf jaar later rijdt ik op wedstrijden L2. Hoger zal er waarschijnlijk toch niet inkomen, gezien je een eerste stek moet halen en er altijd wel enkele jonge knallers tussenzitten waar ik het met mijn knol toch nooit van ga halen.
Maar thuis kan ik oefeningen van de M2. De laatste keer dat ik les heb gehad, heb ik zelfs een stuk geappuyeerd. Zes jaar geleden had ik nooit verwacht dat ik dat ooit zou kunnen meemaken, want toen zij iedereen dat het hopeloos is.

We gaan wel niet snel vooruit. Hele kleine stapjes, en soms een terugval. Ik weet dat mijn instructrice in die jaren heel erg veel geduld heeft getoond. Dat ze vanaf het begin nooit gedacht had dat we binnen drie jaar Z zouden rijden, en dat we dat ook nooit zullen doen. Dingen die bij sommige paarden soms maanden duren, duren bij ons jaren. Maar we komen er wel, elke les ben ik weer een klein stapje vooruit.

Dus de kans dat je nog echt hogerop gaat geraken met je paard is vrij miniem. Je mag van een klein mirakel spreken als je sterren van de hemel gaat rijden in het ZZ. Maar dat wil absoluut niet zeggen dat je helemaal niet verderop kan geraken. Het enige wat je nodig hebt is een hele hoop geduld en een goede instructrice, die het er voor over heeft om ook zoveel geduld te hebben.
Leg daarom je nieuwe ook dadelijk uit dat je graag wilt dat je paard wat meer kan in dressuur, maar dat ze al oud is en nooit goed gereden. En dat je instructrice moet accepteren dat ze van jullie niet in tien lessen een topcombinatie kan maken. Als ze daarvoor het geduld niet kan opbrengen en het liefst met echt succesvolle combi's werkt, dan heeft ze bij jouw ook niets te zoeken.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 22:00

Je heb 2 soorten instructeurs, of misschien wel meer, maar ik ben 2 soorten tegen gekomen.

Instructeurs die iedereen willen helpen.

Instructeurs die je willen helpen om in de sport te presteren.
Deze groep kijkt dus ook naar wat het paard kan, of de combinatie goed genoeg is om te kunnen slagen en of het paard goed genoeg is om de oefeningen te kunnen die "hogerop" komen.

Iedereen moet iemand zoeken die dus bij je past Knipoog

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 22:56

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 23:01

Charos schreef:
De instructrice die zegt dat ik mijn pony beter kan verkopen kan beter een ander zoeken om les te geven.

Maar dat zegt ze ook niet.
Ze zegt als je echt wat wil bereiken in de sport kun je hem beter verkopen en een ander paard weer kopen.
Wil je gewoon leuk rijden kan dat gewoon op je haffie..

Echt ik zie sommige ook jaren klungelen, waarvan ik na een keer zien rijden al kon zeggen dat word nooit wat.
1 meisje ook krijgt al 3 jaar lang elke week meerdere malen prive les van Z2 amazone.
Ze rijdt nu al 2 jaar in de B zonder ook maar 1 winstpuntje te rijden!
En ze gaat fanatiek op wedstrijd!

Dan denk ik of ruiter doet wat verkeerd of instructrise of er zit wat mis in dat paard!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 23:22

daantjuhhh schreef:
Echt ik zie sommige ook jaren klungelen, waarvan ik na een keer zien rijden al kon zeggen dat word nooit wat

Haha, die heb ik ook gezien, dat "soort".
bijv:Een ruiter die had gewoon geen "gevoel". Elke week trouw prive-(dessuur/basis)les en zelfs springles.
Z'n hart op de goeie plek.
Als hij ging springen hield ik soms m'n ogen dicht, niet dat de hindernis zo hoog was, maar hij werkte het paard zo tegen.... dat ik bang was dat er wat ging gebeuren...
Paard was té lief, ik had 'm er al lang afgegooid Extreme duivel

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 18:05

ach ja ik ben zo iemand.....omdat ik niet zo goed hoor, duurt het allemaal iets langer bij mij en omdat ik dus ook nog eens een pony heb die NIET mee werkt, gaan mensen gauw zeggen dat hij niet KAN.

Jaren heb ik getraind ik heb diverse instrukteurs gehad waarvan coach NK-ponyteam, (ik zat niet bij de NK-ruiters hoor maar hij was de instruckteur van mijn instruckteur die het ff niet meer zag zitten) hij was de enige die zei dat het een geweldig sportpony was met super kwaliteiten maar dat zijn karakter niet deugd, ik moest doorzetten of hem verkopen.
Ik koos voor doorzetten en dit ging het niet van het leien dakje ik heb gejankt dat wil je niet weten...........heb hem te koop gezet heb hem verkocht en de koop geannuleerd en dit zeker 2-3 keer.
O god wat haatte ik die pony. hij kon het wel maar deed het niet......kon vreselijk staken en dat gewoon maanden.....iedereen op stal wist het beter (en nu nog)
Momenteel is de pony uit de sport nu zeker 2 jaar dit wordt het laatste jaar dat ik het nog gaat proberen.
Hij heeft wat medische problemen gehad.

Wat heb ik bereikt:
M-springen ponies
B-springen paarden
Z-startgerechtigd bij de paarden.

z0rr0

Re: Help instructrice zegt dat ik hem moet verkopen of..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 18:50

mijn pony van 22 kan nogsteets van alles leren dus die van jou van 16 ook.
in 2 weken zie je niet of je hem moet verkopen.
en als het door de last in je schouwder omt.laat dan je schouwder onderzoeken
succes -x- d.

debsterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 18:45

je moet niet teveel verwachten van jezelf en de instructrice kan daar na 2 keer echt weinig over zeggen, want ze kent je pony helemaal niet

Jooorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 19:20

Ik zou eerst even wat langer volhouden met je pony beterkrijgen. En het ligt er maar net aan wat je met je pony wil bereiken. Maar als je een pony heel lang hebt, kunnen de meesten het niet over hun hart verkrijgen om m weg te doen. En er is toch niets mis met buitenritjes

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-07 21:31

Nee nee klopt ik heb al eerder hier gezegt dat ik hem toch niet weg doe hoe ondeugend hij ook is ik kan hem niet verkopen. En ik ben tenslotte ik ben nog jong en later kan alles nog. Trouwens check even bij forum index, de kantine, (HAW) Horses At Work en klik dan op Matthias (Haflinger) @ work in PK blue. (Oftewel zijn foto's van mij en Matthias die zaterdag zijn gemaakt.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden Knipoog

noekk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 20:26

Ik zou er wel over na gaan denken, zeker als je ooit nog eens wat wedstrijdjes wil gaan rijden, het is zwaar.. maar denk er toch maar over na!