HELP! Paard Dekt mens:P

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

GabberGill

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:39

daar kwam mijn friese merrie vandaan broodmager haast geen ruimte en een gigantische splinter in der tandvlees

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:41

ik kom er toch heel regematig, en ik moet zeggen dat het jonge spul er allemaal prima uit zien

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:43

ja het ziet er redelijk uit en heb er niks tegen ofzo maar toen mijn merrie een gigantische splinter in haar mond had was mijn pret over hoor

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:46

die van ineke ziet er ook goed uit

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:46

dat kan gebeuren....... ongelukjes kunnen gebeuren, en je kan niet van een stalhouder verwachten dat hij al het spul elke dag even in de mond kijkt of ze niet toevallig een splinter hebben...... Lachen

Ding zal er ook niet al te lang gezeten hebben omdat ik Koos kundig genoeg inschat dat hij een gezond paard van een minder gezond paard kan onderscheiden en het minder gezonde paard WEL grondig onderzoekt

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:48

iedereen loopt wel te roepen gooi hem op een weiland, maar dat beestje moet ook door de hand, helemaal als ie hengst blijft... anders springt hij wel bovenop je als ie van het land af komt en dan is ie nog groter en sterker.. lijkt me niet echt prettig Haha!
en ik zou hem toch als ie op je blijft springen een flinke schop geven (ik weet dat het tegen je principe's is, maar als hij bij andere jonge paarden komt, die doen dat ook)

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:50

en ik ken koos al heel wat jaar en ik kan je vertellen dat dat niet zo is

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:51

Juist niet in de hand als hij hengst blijft Lachen Zeker niet bij mensen die niet weten hoe ze moeten handelen als hij stout is Lachen

Een paard kan beter helemaal niks weten, dan de verkeerde dingen hebben geleerd

Citaat:
en ik ken koos al heel wat jaar en ik kan je vertellen dat dat niet zo is

ook ik ken Koos al heel wat jaren, en ik weet zeker dat dit wel zo is.............. ik heb wel respect voor zijn kennis en kunde

We hebben het toch wel over dezelfde Koos de Ronde???

http://www.stalderonde.nl/

http://www.stalderonde.nl/koos.htm

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:59

KiWiKo schreef:
dat kan gebeuren....... ongelukjes kunnen gebeuren, en je kan niet van een stalhouder verwachten dat hij al het spul elke dag even in de mond kijkt of ze niet toevallig een splinter hebben...... Lachen

helemaal mee eens! die van mij heeft ook wel eens wat, een plekje of wat dan ook, die staat gewoon bij een kennis, met een andere hengst en een ruin, als ze met meerdere in het land staan kan je niet verwachten dat ze helemaal ''heel'' blijven..
ik zie het probleem van de opfok ook niet, denk dat hij het daar meer naar zn zin heeft, dan hele dagen op stal staan, dat beestje kan zn energie niet kwijt, vind je het raar dat hij ''baldadig'' word?
mijn eigen was eerst ook niet de makkelijkste, nu heeft hij een paard boven zich, en is hij makkelijker dan ooit, van een goede mep gaan ze echt niet dood, en als hij wel naar de opfok gaat, en er staat daar een paard boven hem, is er een kans dat hij een stuk minder dominant word..

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 21:05

Dancie schreef:
voor de 10e keer ik heb hem op weilanden proberen te krijgen maarja lukt niet echt hij ontsnapt overal maakt niet uit wat voor hek schrikdraar zo laag mogelijk. prikkeldraad van de buren gaat hij gewoon tussendoor. dus hij staat nu een paar uur per dag met 3 andere paarden buiten om te racen enzo verder staat hij snachts met een 3 jarige kinderlijke pony binnen.

Dat geloof ik niet! Verward Er is heus wel 1 omheining waar hij niet doorheen gaat hoor! Rolleyes

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 21:07

Nee ok als iemand er niet mee weet om te gaan dan is het beter van niet Haha! dan maar in de opfok Knipoog ik bedoelde ook met door de hand dat hij wel zeg maar 'regels' leert (sorry als het wat wazig is)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 22:04

Dancie schreef:
daar kwam mijn friese merrie vandaan broodmager haast geen ruimte en een gigantische splinter in der tandvlees

Bullsjit, het dier was wat schraal, zoals een jaarling hoort te zijn. Mijn jaarling is gewoon tte vet...
Maar na de manier waarop jij jouw jaarling weggehaald hebt bij de Ronde, geloof ik nooit dat je daar nog welkom bent.
Trouwens, het bijzondere is dat er 5 jaarlingen bij elkaar stonden, en dat er maar 1 bij was die schraal was, met een glijbaankont, en dat was die van jou.
Misschien toch de bouw van het dier zelf?

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 22:06

supertinkie schreef:
Nee ok als iemand er niet mee weet om te gaan dan is het beter van niet Haha! dan maar in de opfok Knipoog ik bedoelde ook met door de hand dat hij wel zeg maar 'regels' leert (sorry als het wat wazig is)

Dat leert hij in de opfok van zijn vriendjes wel.. Daar zal hij ook "klein" worden gehouden, en dus veel makkelijker zijn!!

op 3 jarige leeftijd kun je een paard de rest wel leren, dat hoeft niet als veulen zijnde!!

Een jaarling/twenter scheren? dat vind ik nogal vreemd..

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 23:20

zoals ik al zei, een rol harmonicagaas, wordt ook voor schapen gebruikt, en voor geiten, en dat zijn ontsnapkoningen dus daar komen ze echt niet uit.
en op stal houden om 'in de hand te komen'? wát een onzin! mijn hengst staat gewoon op een flink stuk land, en ik ben daar dagelijks, voor het voeren en water brengen. vaak doe ik dan wat spelletjes met ze, daarvoor hoeven ze echt niet op stal. op stal houden heeft niks te maken met opvoeding, behalve dan dat je het er voor jezelf moeilijker mee maakt. hij heeft energie over, zo simpel is dat. toen mijn hengstje een aantal nachten achtereen op stal moest omdat zijn weidemaatje ziek was, werd hij ook irritant. steeds aandacht trekken, en op het hout bijten (en ziedaar de reden voor de splinter, die elk paard dus kan krijgen). ik was dolblij (en hij nog blijer) toen ze weer het land op konden. een paard koort dagelijks meerdere uren (toch minstens een uur of tien) op het land te lopen, en een dier in de groei hoort gewoon buiten met soortgenoten.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 00:12

hij is geschoren omdat hij luis had dus zo vreemd is het niet

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 00:16

Billy schreef:
Dancie schreef:

Bullsjit, het dier was wat schraal, zoals een jaarling hoort te zijn. Mijn jaarling is gewoon tte vet...
Maar na de manier waarop jij jouw jaarling weggehaald hebt bij de Ronde, geloof ik nooit dat je daar nog welkom bent.
Trouwens, het bijzondere is dat er 5 jaarlingen bij elkaar stonden, en dat er maar 1 bij was die schraal was, met een glijbaankont, en dat was die van jou.
Misschien toch de bouw van het dier zelf?

ik weet al hoe het kwam dat ze schraal was want ze had een splinter in der tandvlees die ontstoken was daarom at ze niet
dus dat was het en niet het probleem van haar bouw want het is altijd een forse fries geweest

maar jij zal mij toch altijd proberen te kleineren en met wieneke heb ik een goed gesprek gehad van isabell krijg ik les
dus dat welkom enzo zal wel meevallen met mireille heb ik ook nog contact en de rest van heel de ronde kan mijn rug op

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 00:18

ja kiwiko we hadden het over dezelfde koos maar ik ken hem van elke dag zien ik vind hem een toffe man de tofste nog van de ronde hij heeft ook wel kennis maar wat jij zei heb ik hem nog nooit zien doen ja bij zijn eigen paarden misschien is die nu veranderd ik weet het niet

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 00:20

Als ik het goed begrijp is het op dit moment geen optie om hem in een koppel te zetten en dan is er 1 oplossing en dat is net zo hard voor hem zijn als een koppel is.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 00:21

Dancie schreef:
maar jij zal mij toch altijd proberen te kleineren en met wieneke heb ik een goed gesprek gehad van isabell krijg ik les
dus dat welkom enzo zal wel meevallen met mireille heb ik ook nog contact en de rest van heel de ronde kan mijn rug op

Nee hoor, datis de moeite niet, dat doe je zelf al.
Maar met deze instelling zul je vast welkom zijn bij de Ronde Nagelbijten / Gniffelen

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 09:30

ik hoef niet welkom te zijn op te ronde Knipoog ik sta heerlijk in rhoon lekker dicktbij en bj de maas.
En het belangrijkeste bij mij wordt er niet achter je rug om gepraat over je de ronde blijkt de
grootste roddelstal te zijn Knipoog en met de mensen die ik mag van de ronde heb ik nog contact.
En ja dat is het belangrijkste. En wat helemaal raar is der zijn daar mensen die kennen allemaal
Stuffie maarja ik ken hun niet moet je nagaan wat een banketstaaf er rond gaan Haha!.

eigenwijs23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 09:37

doe allemaal toch eens niet zo flauw.

Ikkuh_Rolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 09:40

Ik wou nog even reageren op de vraag.
Mijn shetlandhengstje van 1,5 jaar oud deed dit ook hij is afgelopen maandag gecastreerd en nu doet hij het niet meer.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 09:49

ja hoew flauw doe ik nou weer een vrouw van bijna 40 die tegen een meisje van 16 in gaaat om haar gelijk te krijgen dat doet billy al bijna 5 jaar lang Haha! . Dat is pas flauw

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 09:49

ja en mijn shet wordt niet gecastreerd

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 09:50

Ja je zal toch iets meoten doen, je wilt hemm neit flink straffen je geeft hem niet voldoende weidegang voor een jonge pony, je wil hem neit naar de opfok doen en je wilt hem neit castereren.

Nou dan heb je alle opties gehad denk ik dan word zijn gedrag dus alleen maar erger en uiteindelijk gevaarlijk