Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Caira schreef:kwestie van opvoeding? Ik ben gewend om te gaan met hengsten van min. 500 kilo, je maakt mij niet wijs dat zo'n kleintje problemen geeft als je hem goed opvoedt. Maar dat heeft misschien ook met je eerdere post te maken, juist in het dekseizoen moet je heel duidelijk je grenzen stellen.
Cassidy schreef:Het gaat niet om het eventuele ongeluk, het gaat om het zien hoe het gedrag kan veranderen als de ballen er eenmaal af zijn.
Caira schreef:Met alle respect, ik zie toch een klein verschil tussen een hengst van 80 cm en 1 van 1,50. Wij hebben ook een hengst op stal staan (80cm) en die behandelen we niet eens als hengst, die til je zowat op als meneer praatjes krijgt.
alano schreef:Caira schreef:kwestie van opvoeding? Ik ben gewend om te gaan met hengsten van min. 500 kilo, je maakt mij niet wijs dat zo'n kleintje problemen geeft als je hem goed opvoedt. Maar dat heeft misschien ook met je eerdere post te maken, juist in het dekseizoen moet je heel duidelijk je grenzen stellen.
als een paard je voorbij loopt wat doe jij dan? ik geef dan een ruk aan het halstertouw maar soms word hij daardoor alleen maar heftiger en kan ik beter hem stil zetten en dan weer verder lopen. hij is braaf hoor maar soms is hij een beetje stout aan de hand maar in de longeerkraal en bak is hij braaf alleen de weg er naartoe is soms moeilijk![]()
![]()
Caira schreef:stukje angst Alano. Er zelf bang voor zijn en dan niet het vertrouwen hebben dat anderen er wel mee om kunnen gaan.
Caira schreef:@Cassidy: ik verwonder me vaak om wat je zegt, maar dit slaat alles. Je wilt een shetlanderhengst toch niet vergelijken met een exemplaar van 1,50?
Cassidy schreef:Ik ben zelf geen hengstenmens, geef ik meteen toe. Zie genoeg hengsten langskomen die wel in de hand te houden zijn, en heb er ook langs zien komen die dat niet waren. Better safe than sorry. Ieder sterfgeval door een aanvaring met een hengst is er een teveel....
alano schreef:maar Cassidy zit in het western wereldje en ik moet zeggen dat bij de western ook veel hengsten zijn...volgensmij zelfs meer als bij de dressuur....
alano schreef:Cassidy schreef:Ik ben zelf geen hengstenmens, geef ik meteen toe. Zie genoeg hengsten langskomen die wel in de hand te houden zijn, en heb er ook langs zien komen die dat niet waren. Better safe than sorry. Ieder sterfgeval door een aanvaring met een hengst is er een teveel....
ieder sterfgeval door aanvaring met een hengst?? dat zie je bijna nooit gebeuren hoor. (tenminste ik heb er nog nooit wat van gehoord)
Cassidy schreef:alano schreef:maar Cassidy zit in het western wereldje en ik moet zeggen dat bij de western ook veel hengsten zijn...volgensmij zelfs meer als bij de dressuur....
Conclusie? Zou Cassidy misschien wat meer ervaring met hengsten kunnen hebben dan menig dressuurruiter?
alano schreef:Cassidy schreef:Ik ben zelf geen hengstenmens, geef ik meteen toe. Zie genoeg hengsten langskomen die wel in de hand te houden zijn, en heb er ook langs zien komen die dat niet waren. Better safe than sorry. Ieder sterfgeval door een aanvaring met een hengst is er een teveel....
ieder sterfgeval door aanvaring met een hengst?? dat zie je bijna nooit gebeuren hoor. (tenminste ik heb er nog nooit wat van gehoord)