ontopic: ik heb het hier over 50 hengsten en niet alleen de mijne
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Caira schreef:Om even voor mezelf te spreken: ik ben gewoon een hengstenmens, veel mee gewerkt en ik houd er gewoon van. Mijn kleine ( nou ja klein) gaat in januari naar de hengstenkeuring.
Cassidy schreef:Ik zeg niet dat Caira zou moeten ruinen, ik zeg alleen dat er situaties bestaan waarin dat misschien wel wenselijk is. Het enige waar Caira over praat is haar eigen paard, die de misschien/toevallig/helaas de uitzondering vormt voor vele hengsten binnen Nederland.
Cassidy schreef:Op het moment dat een paard gaat brullen zou ik duidelijk laten merken dat ik dat gebrul niet waardeer. En zo snel mogelijk een afspraak maken om te laten ruinen.
Caira schreef:ff heel offtopic nieuwsgierig, wat is een bokstopper?
ontopic: ik heb het hier over 50 hengsten en niet alleen de mijne
Caira schreef:jup, hij heeft een groot weiland, en gaat volgend jaar toch met mij mee naar ierland, daar geven ze toch niets om stamboekpapiertjes.
sherif schreef:edit: het hangt er wel vanaf wat voor ras je hebt want van het ene ras zijn hengsten makkelijker als van een ander ras...maar iedereen in nederland doet zo angstig over hengsten...dat vind ik nou echt zonde want waarom een hengst laten castreren terwijl hij zich goed gedraagt?hoe je het ook went of keert hengsten leiden nu over het algemeen een eenzaam bestaan!

)
arno8 schreef:Cassidy schreef:Ik zeg niet dat Caira zou moeten ruinen, ik zeg alleen dat er situaties bestaan waarin dat misschien wel wenselijk is. Het enige waar Caira over praat is haar eigen paard, die de misschien/toevallig/helaas de uitzondering vormt voor vele hengsten binnen Nederland.Cassidy schreef:Op het moment dat een paard gaat brullen zou ik duidelijk laten merken dat ik dat gebrul niet waardeer. En zo snel mogelijk een afspraak maken om te laten ruinen.
rommulus schreef:Caira schreef:jup, hij heeft een groot weiland, en gaat volgend jaar toch met mij mee naar ierland, daar geven ze toch niets om stamboekpapiertjes.
ga jij ook emigrëren naar ierland???
goh is het daar zoveel beter en mooier ???
sherif schreef:misschien moeten we vraag eens omdraaien: waarom kies je er perse voor om een hengst hengst te laten, en wat zijn je toekomst plannen met de hengst?
of is de hengst in kwestie zich er niet bewust van dat hij hengst is?
runningkawa schreef:Wow je kan ook geen kwartier weg zijn
Wat heeft mod zijn te maken met een mening over castreren?
Mag een mod geen mening hebben?
Mooi is dat.
ja ik roep dat, omdat ik hier in de buurt geen 1 stal ken waar hengsten (buiten) mogen staan
Ruinen hebben een heerlijk leven.
Waarom moeten we er dan perse de ballen onder laten?
Wat is de meerwaarde voor zo'n paard?

sherif schreef:(bij ons op stal staat een friese hengst waarvan zijn ballen niet goed zijn ontwikkeld, deze hengst loopt dagelijks met een merrie samen en het doet hem dus niets..een hengst die dus niet weet dat hij hengst is..tja dat kan namelijk ook nog

arno8 schreef:Volgende keer voordat je gaat roepen eerst vragen waar de hengst komt te staan als hij hengst blijft?

sherif schreef:5 jaar
Cassidy schreef:arno8 schreef:Volgende keer voordat je gaat roepen eerst vragen waar de hengst komt te staan als hij hengst blijft?
Misschien kan degene die roept dat hij een hengst hengst laat ook meteen even zeggen hoe hij hem denkt te houden? Scheelt een hoop reageren van onze kant
Cassidy schreef:arno8 schreef:Volgende keer voordat je gaat roepen eerst vragen waar de hengst komt te staan als hij hengst blijft?
Misschien kan degene die roept dat hij een hengst hengst laat ook meteen even zeggen hoe hij hem denkt te houden? Scheelt een hoop reageren van onze kant