Hoe het beste straffen bij bijten?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Hoe het beste straffen bij bijten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 21:08

humzzz kan over gediscuseerd worden................

Anoniem

Re: Hoe het beste straffen bij bijten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 21:17

Officieel gezien betekend een pb openbaar maken een OW Lachen
Maar laat ik het nu maar niet melden Haha!
Ben ook nog wel eens lief.

mic86
Berichten: 9
Geregistreerd: 28-11-06

Re: Hoe het beste straffen bij bijten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 21:51

Je bent ook nog wel eens lief?
Waarom zeg je dan in godsnaam van die rare dingen via de PB.
Je ziet echt spoken.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Re: Hoe het beste straffen bij bijten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 21:52

Nou, kom op! Nu is het wel voldoende lijkt mij....

Wensen dat iemand hard dood valt is imo nog altijd iets anders dan wat RK zegt, dus ik denk dat FL hier toch wel het leeuwendeel in heeft.

Maar laten we er nu maar over ophouden Lachen

Anoniem

Re: Hoe het beste straffen bij bijten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 21:54

Ik ben toch gewoon lief per pb Haha!
Zeg daar niets verkeerd.
Zoals de rest heeft kunnen lezen na het openbaar maken van de pb Lachen

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Re: Hoe het beste straffen bij bijten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 21:55

runningkawa schreef:
Ik ben toch gewoon lief per pb Haha!
Zeg daar niets verkeerd.
Zoals de rest heeft kunnen lezen na het openbaar maken van de pb Lachen


Ja, je bent schattig Haha!

*LOL*

MaraYvette
Berichten: 3800
Geregistreerd: 22-12-03

Re: Hoe het beste straffen bij bijten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 21:58

Rk je bent toch altyd lief:P:P maar dit is wel erg off:P

Anoniem

Re: Hoe het beste straffen bij bijten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 22:00

Ja laten we onntopic gaan, waar waren we gebleven?

MaraYvette
Berichten: 3800
Geregistreerd: 22-12-03

Re: Hoe het beste straffen bij bijten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 22:01

bij bange paarden niet slaan dat was t laatste wat enigzins ontopic was:P

Anoniem

Re: Hoe het beste straffen bij bijten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 22:03

Ow ja. Haha!

Ik wil nog wel ff duidelijk maken wat ikd oe, voordat sommige denk dat ik alleen maar mep.

Als het kan eerst een nee, of pas op.
Bij de meeste paarden is dat ook voldoende.

Maar bijv een nieuw paard dat ff wil kijken waar de grenzen zijn, kan bijv wel eens happen. Die krijgt direct lik op stuk.
Meteen ff duidelijk maken dat dat zwaar over de grens is.
En dan is ook meestal een pas op bij zo'n paard ook genoeg.

MaraYvette
Berichten: 3800
Geregistreerd: 22-12-03

Re: Hoe het beste straffen bij bijten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 22:05

rk moet nog daarna tussen:P
ik ben t ermee eens
eerst stem proberen en dan n tik maar dat hoeft imo niet hard te zijn als ie maar weet dat t over de grens is..

shadowfax16
Berichten: 60
Geregistreerd: 28-11-06
Woonplaats: Hoensbroek

Re: Hoe het beste straffen bij bijten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 18:58

eerst stem.. en anders dreige.. ik tik nooit egt.. tenzij ze egt te ver gaan

doerakje
Berichten: 2462
Geregistreerd: 17-10-04

Re: Hoe het beste straffen bij bijten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 19:19

Bij mijn shet is dat dus echt niet voldoende! hij trekt zich niets aan van een tik.. ik word hier vaak erg moe van en heb geen idee wat ik er verder tegen moet doen, ook ik heb hem eens een schop gegeven toen hij mij hard beet. Maar het schuldgevoel wat je hier aan ove rhoudt zegt al dat je fout bezig bent.. wat ik verder kan doen tegen een bijtende pony? geen idee

sommige mensen zeggen een hete aardappel op je jas doen.. maar ik vraag me af of ze dat wat intereseerd, en dat eerlijk is..

bijten zou ik niet doen krijg je een kop schuw paard van

troelala

Berichten: 182
Geregistreerd: 19-11-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Hoe het beste straffen bij bijten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 02:18

mijn paard van 3 beet ook verschrikkeleijk,zeker wel 15 keer per minuut en dat is echt niet overdreven,ook ik corrigeerde m eerst met een grote mond,toen een grote mond met grote gebaren en daarna een tik gegeven,maar dat hielp allemaal niet...was dan ook wel een heeeel dominant paard,grondwerk lukte ook niet ongelooflijk..toen heeft een vriendin van mij hem 1x aangepakt,was niet mijn manier maar moet zeggen,hij probeert nog wel eens een enkele keer te bijten maar dan volstaat een grote mond al...hij wandeld nu lekker met me mee zonder de teugel of touw vast te pakken staat ook niet zomaar meer stil...hij houd nu rekening met me en moet zeggen dat voelt heerlijk aan,dus soms is het echt wel eens nodig om ze echt hard aan te pakken..

yvitje
Berichten: 50
Geregistreerd: 28-11-06

Re: Hoe het beste straffen bij bijten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 16:55

Een tik op zijn neus is een goede manier en als dat niet werkt mssn met de zweep of des noods kan je altijd nog een schop geven.

Targaryen

Berichten: 9350
Geregistreerd: 13-09-05

Re: Hoe het beste straffen bij bijten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 21:20

Meestal eerst een 'HE!' en als dat niet genoeg indruk maakt een klap (of tegelijk), ik heb er een hekel aan als een paard bijt.

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: Hoe het beste straffen bij bijten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 02:31

het hangt er imo vanaf wat voor paard je voor je neus hebt. mijn ruin was gewoon gevaarlijk toen hij 2 jaar was, door verkeerde opvoeding van mij. moet wel zeggen dat ik er héél veel van geleerd heb.
tegenwoordig is hij zo mak als een lammetje, maar bij hem moet je wel duidelijk zijn. en ja, hij heeft weleens een tik gehad. ik mep eigenlijk nooit op het hoofd, maar als je zo gauw niets anders kan, tja...
mijn merrie heeft altijd genoeg gehad aan een knip in de vingers (mijn ruin tegenwoordig trouwens ook), of gewoon het woordje 'nee', en dan niet eens met stemverheffing. zij is heel gevoelig, en heeft een dusdanige aanpak nodig. alles moet lief en zacht, anders wordt ze panisch. maar ja, dat is dan ook geen gevaarlijk paard, en zéker niet eentje die me ooit iets zou doen.

sinds kort heb ik er een veulen bij, die soms met zijn tanden over je hand/ arm schraapt. ik ben er inmiddels achter dat hij dat doet als hij gekrabbeld wil worden (dus bijna altijd in zijn geval, hij vindt niets zo fijn als flink gekrabbeld worden), maar hard met zijn tanden schrapen mag niet. ik knijp hem als het te hard gaat, en als hij dan netjes voorzichtig probeert, door zachtjes te duwen oid ga ik wel krabbelen, netjes erom vragen mag best.

kijk dus wat voor paard je hebt, de meeste snappen je wel als je een keer een terechte tik uitdeelt. vergeet alleen niet om vervolgens goed gedrag te belonen. een paard zal makkelijker en met meer plezier leren als er consequent gehandeld wordt, zodat alles duidelijk is. en dat geldt voor zowel corrigeren als belonen.

shadowfax16
Berichten: 60
Geregistreerd: 28-11-06
Woonplaats: Hoensbroek

Re: Hoe het beste straffen bij bijten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 16:42

ja eerst stemverheffing dan pas tik.. ben het er ook mee ens

Mi_Amore

Berichten: 14853
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: Hoe het beste straffen bij bijten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 14:50

Flinke tik op de neus en het paard even negeren!

Die van mij heeft het één keer gedaan, kreeg een flinke lap op haar neus, en kwam nadien in mijn nek hangen met haar neusje om te zeggen 'sorry' Bloos

Sindsdien heeft ze het nooit meer gedaan Haha!

Met mijn vriend zijn paard net hetzelfde!

domiekje
Berichten: 189
Geregistreerd: 05-12-06
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Hoe het beste straffen bij bijten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 14:52

er zij paarden die je zo begroeten dat doen paarden onder elkaar oowk vaak...... waneer weet je dan waneer je ze moet straffen

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Re: Hoe het beste straffen bij bijten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 16:34

Mijn 1,5 jarige had een paar weken terug dat ze zomaar uit het niets beet, als we aan het wandelen waren ofzo.
Een paar keer een schreeuw en een flinke tik op de neus en na een week was het over.

Ik ben niet zo moeilijk in dat soort dingen.

Bij mijn vorige shetlanderruin ging het ook zo. Hij was nog niet zo lang bij me en ik gaf hem te eten. Toen ik achter hem langs liep gaf hij mij een trap. Gevolg > een schop terug en zijn eten afgepakt (het was een handje biks als beloning). Daarna heeft hij zoiets nooit meer gedaan.

Ik kan van mijn eigen paarden absoluut niet accepteren als ze me bijten of trappen.. Klinkt misschien voor sommige een beetje hard.. maar zo heeft ieder zn eigen manier.

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Re: Hoe het beste straffen bij bijten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 16:38

Favory_love schreef:
Wat heeft iedereen met slaan!?! Verdrietig
Als jij je paard elke keer maar slaat,weet hij het na een tijdje wel dat je hem gaat slaan en trekt dus snel zijn hoofd weg.
Hij gaat je hand wantrouwen want "dat ding" doet hem pijn.
En wat krijg je dan: een kopschuw paard!

Zoals ik geloof ik in al mijn berichten hier heb gezet: grondwerk! Pling


(nog even reageren op dit bericht)

Wat heeft in hemelsnaam grondwerk te maken met een paard dat bijt?
Je kan wel heel leuk en aardig grondwerk gaan doen, maar ik denk niet dat dat helpt tegen zo'n paard.

Lennox

Berichten: 1092
Geregistreerd: 07-07-05

Re: Hoe het beste straffen bij bijten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 16:43

Ik zou ook niet slaan, ik zou nog liever een schop geven dan slaan eerlijk gezegd (en dat doe ik eigenlijk al nooit, ik heb mijn paard 1x een trap verkocht toen hij mij uit het niets tegen mijn been aan sloeg). Bij mij krijgen de jonge paarden nooit wat uit de hand, hier leren ze van naar handen happen. De man waar wij een van onze 2-jarigen hebben gekocht leerde het ze, en de hengstjes willen toch vaak grager happen dan de merrietjes, af door een naaldje in zijn hand te houden. Als het paard dan naar zijn hand hapt prikt het zichzelf. Hij zegt zelf dat hij het maar 1x hoeft te doen op die manier. Ik ken 2 paarden (waarvan 1 van ons) die bij deze man vandaan komen en ze happen inderdaad allebei niet. En zijn verder niet kopschuw.

Fred303me
Berichten: 8
Geregistreerd: 10-08-06

Re: Hoe het beste straffen bij bijten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 20:47

Een klein kort tikje op zn neus , maar dan wel bliksemsnel als hij bijt ,
een seconde te laat en het paard registreert dit niet meer als straf of teken van ongenoegen van jou.

Fred Reefman
Paardenfluisteraar.

Kiwipitje

Berichten: 10538
Geregistreerd: 18-02-05

Re: Hoe het beste straffen bij bijten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 20:50

Favory_love schreef:
Hoezo grondwerk;paarden reageren op elkaars lichaamstaal maar ook op die van de mens.
Als hij iets doet wat niet mag en hij jou als hogere ziet,zal met enkel een kleine beweging op zijn plaats gezet kunnen worden.


Als een paard in de wei bij een ander paard in de wei iets fout doet dan krijg ie met een stel achterbenen een klap voor z'n kanus. Dus een tik tegen z'n neus is denk ik zo'n slecht plan nog niet.