Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Lia_ schreef:vincenza schreef:Bespaar je je paard de vervelende ervaring?
Ja, door hem bij voorbaat zelf al op te voeden.....![]()
Als een van mijn paarden zou staan te drammen en de smid zou hen daarom een keer op zijn plaats zetten zou ik daar geen enkle probleem mee hebben.
Maar waarschijnlijk hebben ze voor die tijd al een correctie van mijzelf te pakken.
) dan zou ik zeggen dat hij daar maar het beste onmiddelijk mee op kan houden! Gelukkig hebben wij een fijne smid
Bachus schreef:Ik heb een keer gezien hoe de smid een hengt een klap op zijn *piep* gaf toen ie eruit hing!![]()
werd helemaal dik en hij kreeg em niet meer in zijn koker. En hij moest dekken dag erna....
eigenaar had zijn paard achter gelaten en was niet blij toen hij terug kwam!
meestal helpt een grote mond wel (bij mijn pony) maar echt slaan, en dan ook met met de hamer of vijl vind ik echt niet kunnen!
runningkawa schreef:Ook als het paard de smid trapt?

hns schreef:runningkawa schreef:Ook als het paard de smid trapt?
Ja, simpele oplossing is negeren voor een moment en dan verder gaan.
Gelukkig denkt mijn NB´er net zo en is deze methode ook erg succesvol.
Het verlangt natuurlijk wel wat geduld en tijd en als je met paarden werkt zijn er altijd bepaalde risico´s aan verbonden.
Maar slaan staat bij ons gelukkig niet in het woordenboek
Maar als ze een keer echt heel vervelend is mag ze best een keer een tik krijgen van mij, maar uit frustratie zou ik het ook niet accepteren en echt wel iets van zeggen. Gelukkig heb ik een hele fijne hoefsmid die, net als die van uriele, meer geduld heeft met mijn paard dan ikzelf