Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
lois_fjordje schreef:haha ja paarden blijven gekke beesten:P probeer je paard eens met respect te behandelen;) Kijk naar Guusje en Jolanda: Die behandeld haar paard met respect en ze rijden nu Z2 dressuur met 21 wp!
) zijn en soms lijk dat weer een tot een pets.
Een paard skupt mij met een gerichte slag naar de hemel, en dat zal ik nooit bij een paard voor elkaar kunnen krijgen
een paard skupt bewust mis
, want als hij je wil raken, dan raakt ie je ook en als hij je niet raakt, dan heeft het dier bewust "mis getrapt" ook iets om over na te denken
Misschoppen is een heel, heel duidelijk dreigement, Nog een stap ....... en dannnnnnn GRRRRRR
:D

)
En over respect, jij natuurlijk voor je paard, maar je paard ook voor jouw
En als je door de evt. protestfase heen bent, zal het paard juist weer beter gaan luisteren.
Het is dus ook niet zo dat ze uiteíndelijk opstandig wordt, vandaar dat ik het ook heb over een fase ...
op een enkel foei reageren ze op dat moment niet. Geef ik ze een tik, dan snappen ze de bedoeling.
Sommige paarden hebben het gewoon nodig.

Hoop niet dat ik met dit laatste een nieuwe discussie open.... Sfieke schreef:Volgens mij vergeten tegenwoordig een aantal mensen dat een paard een paard is en geen konijn![]()