Iets té goed getraind? Gepavlovd door je paard/huisdier

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 01:05

Wat een heerlijk topic! Recentelijk ben ik Dexter gaan aanleren om door plassen te lopen. Dit vond hij heel eng omdat hij de diepte natuurlijk niet kan inschatten. Dus ik wees naar de plas, hij probeerde en kreeg een snoepje.
Je kunt wel raden, nu moet hij elke water plas hebben. :Y)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 02:17

DieL_Zor schreef:
De ‘ho’knop iets te goed erin hebben zitten: Als je onderweg iemand tegenkomt en iets te overdreven ‘hoooi’ roept of iets zegt wat maar een beetje een hoo-klank heeft, gaat pony vol in de ankers :+

Eentje die voor velen denk ook wel herkenbaar is, is voetjes geven. Heel lief dat paardlief ze al in volgorde optilt, maar die ene keer dat je wilt dat hij ze gewoon even plat laat staan is best ingewikkeld :')

Zo heeft mijn hoefsmid een andere volgorde dan ik. Staat ze altijd het verkeerde voetje aan te geven :')

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 02:27

Ik heb dat onderweg ook als mensen mij begroeten en ik groet terug, want tja dat doe je als je elkaar passeert, dat de pony vol in de ankers gaat, omdat hij denkt dat ik een bekende tegen kom. _O-

En hier zijn de voetjes ook bekend inderdaad, ze weten beide de volgorde en snappen het niet als iemand anders wat anders doet qua volgorde. :(:)

Obelix95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 08:41

Mijn Tinker ruin krijgt na het rijden altijd een snoepje vanaf het zadel, maar tegenwoordig, zodra hij ook maar denkt de rits te horen van de jaszak waar de snoepjes in zitten staat hij al stil :+

Ook lopen we vaak door 1 stal gang en daar krijgt hij wel is een wortel van stalgenootjes. Nu staat hij bij iedereen stil die in die gang staat, ook al krijgt hij niks. En gewoon niet meer mee willen lopen :=

Mijn hond is precies hetzelfde, ook gek op eten. Na het laatste rondje krijgt ze altijd nog iets lekkers. Normaal vliegt ze het huis in, maar na het laatste rondje staat ze gelijk stil bij de gangkast waar het lekkers in ligt :+

_Nelleke_

Re: Iets té goed getraind? Gepavlovd door je paard/huisdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 08:48

Mijn shet krijgt 2x per dag medicijnen uit zo'n wormenspuit. Enorm vies natuurlijk, dus als beloning krijgt hij daarna iets lekkers, dus hij pakt braaf de spuit aan.

Nu kennen jullie vast allemaal het 'smakken' na het geven van een wormenspuit.

Op het moment dat hij nu de wormenspuit ziet, begint hij al met dat gekke gesmak :')

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-21 08:49

Oh ja de voetjes! Heerlijk met hoefschoenen aan en uit willen doen _O-

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 10:50

Ik reed op ponykamp als leiding voorop, en de paarden wisten dan al zo goed wanneer er draf en galop enz gezegd werd dat we op een gegeven moment zeiden we gaan nu in banaan. En in aardbei :=

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 11:00

Nala schreef:
Oh ja de voetjes! Heerlijk met hoefschoenen aan en uit willen doen _O-

Oh ja dan kan ik zo een minuut wachten voordat pony de hoef neerzet. Dus ik pak alvast de volgende hoef op als ie er druk op moet zetten, anders schiet t niet op.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 11:17

Haha leuk topic!! Ik loop er soms tegenaan dat ik teveel 'ja' gebruik voor een snellere gang, zonder echt benen erbij of iets. Dat is prima verder. Maar als je bv samen rijdt, iemand vraagt wat, en je antwoord met een ja die wat enthousiast of harder is omdat die gene achter je of verderop rijdt, geeft soms wel wat onbedoelde acties haha.

Wachten met oversteken totdat verkeer langs is vergeet ze wel eens het verkeer dat verderop aankomt. Een aantal auto's achter elkaar gepasseerd gaat ze zelf alweer lopen. Maar vergeet soms dat we ook nog even op die auto met wat meer afstand moeten wachten.

Voetjes ja! De eerste tik ik aan. De rest volgt al als ik naar het been loop. Bij de hoefsmid heeft ze hem ook vaak al omhoog voor de HS er klaar voor is. Vooral voor.

MN shet krijgt altijd een snoepje als ik langs kom met de auto bij het wegrijden (rij langs de paddock). Dus bij het starten van de auto rent ze al naar het hek. Laatst was er een tandarts op stal met dezelfde auto, dus die werd heel blij uitgezwaaid door een murmelende pony :))

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 11:27

Titane had geleerd met de mountainbike mee te mogen draven. Dus als ik eens alleen op pad was in het Rucphense bos en ik werd ingehaald door een mountainbiker, dan maakte Titane altijd een hupsje van 'yesss, ik mag weer' :')

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 11:27

Ik vind longeren meestal erg saai en de tijd kruipt dus om te voorkomen dat ik na 5 minuten al denk dat ik er een kwartier heb opzitten zet ik een wekker. Nu weet paardlief dus dat als de wekker gaat hij klaar is :').

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 11:28

Mijn 4 konijnen krijgen vaak op hetzelfde tijdstip hun brokjes. Dit weten ze allemaal.
Nu is 1 van hun zo wijs dat zodra ik de kastdeur open doe (want ja, hier ligt eten! Dus kastdeur open = brokjes) hij net zo lang op z’n achterpootjes gaat staan wachten tot zijn bakje wordt gevuld.
Inmiddels dus ook wanneer het nog geen etenstijd is. Als ik dan wegloop kijkt ie je met zo’n blik aan, want zijn bakje is leeg, en dat kan echt niet!!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door charrr91 op 30-01-21 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 11:28

Oh haha nog een. Als ik ga mennen met m'n shet moet ik het erf hek open en dicht doen om weg of terug te komen. Dan laat ik dr los staan, doe het hek en krijgt ze een snoepje. Laatst had ik er geen bij me.... Het koste me echt enorm veel moeite dr van dr plek mee te krijgen, ze wilde echt niet en bleef als bevroren staan. Eerst een kwartje. Daarna lopen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 11:29

Tancreda4 schreef:
Oh haha nog een. Als ik ga mennen met m'n shet moet ik het erf hek open en dicht doen om weg of terug te komen. Dan laat ik dr los staan, doe het hek en krijgt ze een snoepje. Laatst had ik er geen bij me.... Het koste me echt enorm veel moeite dr van dr plek mee te krijgen, ze wilde echt niet en bleef als bevroren staan. Eerst een kwartje. Daarna lopen.

Dat had ik na het opstappen :+

Stap op, geef snoepje.
Tot ik een keer mn snoep vergeten was en Titane heel erg verontwaardigd omkeek.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 12:30

ik heb heel lang een jachtpaard bijgereden die liep op pepermuntjes: opstappen, pepermuntje erin en gaan.... behalve in de jacht, hij moest opgezadeld de trailer in, want hij vertrok al zodra de klep open ging :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 12:48

Afbeelding

Afbeelding

Wanneer het rond een uur of half 11 is gaan ze mij serieus de hele tijd zo aankijken. Kan je zeggen, ik voel me dan geïntimideerd. Door m’n konijn _O-

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 22:23

Mijn hond gooide wel eens per ongeluk een speeltje onder de bank of ergens waar hij er niet bij kon. Dan jankte meneer even om aan te geven dat het speeltje op een ongelukkige plek lag en kwam er een mens om hem het speeltje weer te geven. Wat er in resulteert dat hij het speeltje een keer rondslingert en erbij gaat staan janken als ie wil spelen, ook al ligt het ding voor z'n neus :')

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 22:30

AnnickT schreef:
Mijn hond gooide wel eens per ongeluk een speeltje onder de bank of ergens waar hij er niet bij kon. Dan jankte meneer even om aan te geven dat het speeltje op een ongelukkige plek lag en kwam er een mens om hem het speeltje weer te geven. Wat er in resulteert dat hij het speeltje een keer rondslingert en erbij gaat staan janken als ie wil spelen, ook al ligt het ding voor z'n neus :')

Onze Friese Stabij had op een gegeven moment door dat we kwamen helpen als een speeltje onder de bank lag, dus als hij aandacht wilde gooide hij zelf zijn speeltjes onder de bank!

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 03:23

Paardlief gaat volledig in de ankers als ik m’n voeten uit de beugels doe. Meneer weet dat we dan klaar zijn :') soms wil ik tijdens het uitstappen al wel eens mijn voeten uit de beugels doen maar dan moet ik hem wel weer serieus aanzetten.

Ohja; meneer begint op buitenrit ook al te versnellen als ik de teugels oppak, zo van; dan volgt er altijd een draf of galop ofzo :').

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 03:45

Onze kat stuurt mij baar bed _O-
Nu mn ouders niet thuis zijn geef ik m zn paté robd 11 uur half 12, maar ik blijf erna rustig beneden zitten, komt ie continue mauwen en pootje op mn been leggen van hallo. Alsik dan naar boven ga komt ie mee en ploft samen met mij op mn bed B-)