Cuteponygirl schreef:Hallo, bedankt voor al je berichten. Ik ben niet van plan om de pony direct terug te doen. Ik wil eerst proberen. En ik heb wel redelijk veel ervaring, maar gewoon niet met jonge paarden. Toen ik haar testte was er direct een klik en dit is nu een beetje weg. Op een of andere manier kan ik gewoon niet blij zijn met haar. Ik denk dat dat is omdat ik constant naar het financiële kijk... en dat wil ik niet. Ik heb nu een instructrice doe mij elke dag komt helpen enzo en dit lukt redelijk goed. Ik wil gewoon dat mijn pony mij vertrouwd. Gisteren en eergisteren had ze rust en ben ik gewoon geweest om te borstelen. Vandaag ga ik gewoon eens stappen met haar met zadel. Ik krijg eerder een band met rijden dan grondwerk heb ik ondervonden. Ik vind het wel rot om de reacties te lezen om haar direct terug te sturen. Het beestje verdient ook een kans en het is ook niet makkelijk voor haar.
Dapper dat je het wil proberen! Heb je wellicht ook de mogelijkheid om niet alleen, maar met een andere ruiter en braaf paard onderweg te gaan? Hier blijven we niet te lang in de bak met je jonkies, we gaan al snel met ze naar buiten. Lekker veel lang laag en vooruit draven. Meestal zijn ze zo bezig met hun omgeving en met het andere paard dat ze er niet aan denken kattekwaad uit te halen.
Er naast gaan wandelen is ook een fijne en eenvoudige manier om jullie band te versterken en om aan haar vertrouwen in jou te werken. Ben trouwens wel enorm streng als ze de draak uit hangt. Ook al is er wellicht een onderliggende oorzaak, haar tanden houd ze maar bij zich, daar mag jij niet de dupe van zijn en dat hoort zij heel goed te begrijpen. Zodra ze tijdens het werken op de grond onbeleefd word is een correctie absoluut nodig anders ben je straks nog verder van huis. En als ze na een gewenningsperiode toch blijft bokken onder het toch laten checken.
Veel succes gewenst, en als je besluit er voor te gaan moet je ook helemaal er voor gaan, het zal niet binnen één week plotseling beter gaan dus je zult even moeten doorbijten.