Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Elisa2 schreef:Ik heb alleen de OP gelezen, dus vergeef me als het al genoemd is.
Met zo een zou ik direct met de dubbele longe gaan werken, en dan op de "lange lijnen" manier. Waarom? Omdat je hem dan kunt sturen, hij kan dan niet naar binnen komen want je houdt hem tegen aan de buitenteugel als hij dat probeert. Als je hem tegelijkertijd dan voorwaarts houdt, iedere keer als hij dit probeert dan is je probleem zo opgelost. Het is wel handig als je zelf handig en snel genoeg bent met de dubbele longe, zo niet dan zou ik het uitbesteden.
Pareltjes schreef:Elisa2 schreef:Ik heb alleen de OP gelezen, dus vergeef me als het al genoemd is.
Met zo een zou ik direct met de dubbele longe gaan werken, en dan op de "lange lijnen" manier. Waarom? Omdat je hem dan kunt sturen, hij kan dan niet naar binnen komen want je houdt hem tegen aan de buitenteugel als hij dat probeert. Als je hem tegelijkertijd dan voorwaarts houdt, iedere keer als hij dit probeert dan is je probleem zo opgelost. Het is wel handig als je zelf handig en snel genoeg bent met de dubbele longe, zo niet dan zou ik het uitbesteden.
Daar komen in dit stadium ernstige ongelukken van ....
LiesSpike schreef:Voor het aanvallen draait hij zich zo dat hij recht voor je komt te staan. En als je dan zelf verplaatst om hem weer om je heen te laten lopen, verplaatst hij zich ook snel zodat hij weer recht voor je komt te staan. Hij vertoont niet al dreigende signalen voor het omdraaien.
LiesSpike schreef:Voor het aanvallen draait hij zich zo dat hij recht voor je komt te staan. En als je dan zelf verplaatst om hem weer om je heen te laten lopen, verplaatst hij zich ook snel zodat hij weer recht voor je komt te staan. Hij vertoont niet al dreigende signalen voor het omdraaien.
Zij draaide ook om, raakte eerst in paniek, ongecontroleerd steeds harder in draf en proberen om te draaien of te stoppen (hoofd naar binnen). Eigenlijk was het heel simpel. Doordat ze zo scheef was verloor ze haar balans direct (op een cirkel lopen is best moeilijk dan). Daardoor raakte ze in paniek. Heb zo ontzettend veel geluk gehad dat ik bij toeval een instructrice trof die heel goed was in rechtrichten en werken aan de hand. En dan lijkt het soort van tovenarij, dubbele longe, rechtrichten en poef...direct een ontspannen paard. Uiteraard alles eerst in stap, en aan de hand werken om soepel te maken. Al heel snel stond ik als longeer prutser met een super braaf paard aan de dubbele longe te werken met haar (met uiteraard instructrice erbij). Niks gedoe met vastknopen met touwtjes etc.etc. cissy schreef:Kijk dit filmpje eens of het herkenbaar is wat paard doet.
https://youtu.be/CjjRuBNiJ1k
Gaar niet speciaal over longeren maar wel aanvallend gedrag. Waarschijnlijk is jouw paard niet zo extreem maar kan het wel worden als je dit nu niet aanpakt.
Pareltjes schreef:Dan zie jij iets anders dan ik zie! Ik zie toch echt een hork van een trainer die onderwerpt, geen samenspel ook niet in andere filmpjes van hem. Ik zie totale onderwerping anders vallen er klappen. Het paard is gewoon een paard dat een uitweg zoekt.....voor wat dan ook dat hem “ achtervolgt “
De kunst van het trainen is niet onderwerpen maar samenwerken. Zijn methode is achterhaald, denkbeelden ook. Past niet meer in de 21ste eeuw! Corrigeren mag, onderwerpen heeft geen nut.
Popstra schreef:Dat paard is een hork ja!! Levens gevaarlijk zelfs!! Als je de video af kijkt zie je wel dat het dier veranderd is![]()
Blijven aaien is bij sommige paarden geen optie al denken veel mensen dat en Clinton Anderson is een man met een enorme bak aan jaren van ervaring met verschillende (probleem) paarden. Hork....
elnienjo schreef:Pareltjes schreef:Dan zie jij iets anders dan ik zie! Ik zie toch echt een hork van een trainer die onderwerpt, geen samenspel ook niet in andere filmpjes van hem. Ik zie totale onderwerping anders vallen er klappen. Het paard is gewoon een paard dat een uitweg zoekt.....voor wat dan ook dat hem “ achtervolgt “
De kunst van het trainen is niet onderwerpen maar samenwerken. Zijn methode is achterhaald, denkbeelden ook. Past niet meer in de 21ste eeuw! Corrigeren mag, onderwerpen heeft geen nut.
Je ziet dat met de huidige snowflake methode paarden letterlijk over hun mens heen lopen. Qua kracht/gewicht heb je als mens die tussen de 10/20% weegt van een paard niet zoveel in te brengen. Je moet natuurlijk overwicht hebben en niet gelijkwaardig willen zijn aan je paard.