Ik wil dit topic dan nu ook graag laten rusten, verdere vragen kunnen via PB
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ijslander12 schreef:tamary schreef:Tegen de beweging in trekken ga je niet winnen. Neem de beweging over en buig verder door dan hij bedacht had. Klapzand bij de duinen is hier de lastige factor, want anders is dat de perfecte plek om hem heel hard aan het werk te zetten (voltes en 8jes). hard werken is niet leuk en hard werken op de plek waar pony wil zijn dus ook niet. Rustpunt is vervolgens weer bij je rijmaatje. Het waarom is inderdaad vreemd trouwens, bij een ander paard willen blijven is normaal. Mogen deze 2 elkaar totaal niet of is de favo merrie/vriendje van de jouwe nog thuis?
Maar welke beweging moet ik overnemen? Hij gaat alleen maar heel hard rechtuit, zit geen buiging in.
Ze mogen elkaar juist wel, kunnen bijna niet zonder elkaar, maar hij is niet zo gericht op andere paarden.
Wat voor bit zouden jullie aanraden mocht ik dat willen proberen? Pelham, pessoa, enkelgebroken, dubbelgebroken, recht etc.?
Gewoon je hand omhoog en naar achter. Luistert ie, klaar en weer los. Even duidelijk maken dat dit niet gewenst is, belonen als hij dus wacht en weer normaal verder gaan Ijslander12 schreef:Lizzyy schreef:Ik ken het TS, die van mij doet het ook en weet ook niet wat ik er aan moet doen. Tevens is het enkel als we net op het strand zijn, als we terug gaan naar het bos doet ze het niet.... ik blijf haar gewoon corrigeren...
Maar hoe corrigeer je dit?
Als ik er niet af ga blijft hij doorgaan en ik moet er niet aan denken dat hij zometeen leuk het duin op rent en aan de andere kant in een gat valt