gekvanfleur schreef:mijn merrie was ook zo´n dramaqueen. Zelfs de stal waar ze al een jaar lang iedere dag inkwam was gewoon weer spannend de dag daarna![]()
Uiteindelijk kwamen we toevallig achter de oplossing. Ze verhuisde van stal en kwam bij een groepje van 3 paarden waarvan ze het met een direct heel goed kon vinden. toevallig was dat een tegenpool van haar: zo eentje die nergens bang van is en overal op af stapt.
Uiteindelijk duurde het nog wel een jaar geloof ik, maar omdat ze zulke goede maatjes waren en mijn paard zo hing aan dat andere paard heeft ze blijkbaar wel de goede dingen (en de slechte helaas ook) opgepikt.
Natuurlijk zal ze nooit dat andere paard worden que karakter. Maar ze is wel lekker bijdehand geworden, heeft geleerd dat je gewoon op vreemde dingen af moet stappen en is een stuk prettiger te rijden en in de omgang.
En nu vloek ik regelmatig omdat ze voorheen een uberbeleeft, makkelijk paard was en nu overal direct met haar mond aanzit
Ik heb in januari verhuisd naar mijn huidige stal en sindsdien gaat het super goed
Mijn merrie stond alleen de 1e maanden met een andere merrie die nog zenuwachtiger kon doen dan zijzelf, maar gelukkig staat ze sinds zo'n 3 weken nu met een hele relaxte en zelfverzekerde merrie, dus hopelijk komt dat dus net als bij jou bij ons ook helemaal goed
) opgepikt. 
De afgelopen 3 dagen ben ik met Friese tegenzin
weer in de buitenbaan gaan rijden aangezien ik niet eeuwig in die veilige binnenbaan kan blijven. De enige die het spannend vond was ik maar hij was superbraaf en lette alleen op mij.
Ik heb zelfs met de Febo gedreigd, maar maakte niet echt indruk
Volgens haar zaten er tijgers in de hoek tussen A en K. Volledig hysterisch reageren en dat gewoon meer dan een uur volhouden... heel erg vermoeiend. Ik wou gewoon even lekker een half uurtje ontspannen rijden, helaas had Choice daar andere gedachten over
haha held. Hopelijk blijft dat mooi zo,.