Gypsy schreef:SindyKaya schreef:Ik heb vanavond gesprek met de eigenaar. Heb besloten om er mee te stoppen..
Wat? Hoezo?![]()
Hippologic, er is een subtiel verschil tussen sturend aan het werk zetten en opjagen.

Sindykaya

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Gypsy schreef:SindyKaya schreef:Ik heb vanavond gesprek met de eigenaar. Heb besloten om er mee te stoppen..
Wat? Hoezo?![]()
Hippologic, er is een subtiel verschil tussen sturend aan het werk zetten en opjagen.
HippoLogic schreef:Interessant dat de mensen die adviseren het paard rond te jagen zich helemaal niet lijken te realiseren dat dit ten koste gaat van de (toch al fragiele) relatie met je paard. Een paard dat wegrent is een rode vlag voor je relatie.
Daarom adviseer ik: bouw een band op, zorg dat je te vertrouwen bent (ik ben blij dat de TS inziet dat erachteraan jagen geen zin heeft) en zorg op die manier dat je paard bij je wil zijn. Dat kun je niet bij alle paarden afdwingen. Juist van een paard als Kaya kun je zoveel leren.
Van de andere kant: ik snap het ook als je lekker een ander paard zou zoeken. Het is immers jouw paard niet. En je bent daar wel met een bepaalde verwachting gekomen, een verwachting waaraan Kaya niet (meer) voldoet.
Citaat:Daarna is het weer een hele tijd een heel makkelijk paard.
RianneEnzo schreef:Als je het weer wilt proberen, dan haal je alle andere paarden uit de wei. Wilt ze niet komen? Prima blijf maar een nachtje alleen buiten staan dan. Dat worden ze gauw zat want het is heel eng voor ze om alleen te staan en zeker wanneer het donker is. Maar dit hoor je alleen te doen wanneer alles lichamelijk is uitgesloten. Desnoods herhaal je het bovenste een paar keer en kom je laat in de avond terug om te kijken of ze zich dan wel laat vangen.
RianneEnzo schreef:Als je het weer wilt proberen, dan haal je alle andere paarden uit de wei. Wilt ze niet komen? Prima blijf maar een nachtje alleen buiten staan dan. Dat worden ze gauw zat want het is heel eng voor ze om alleen te staan en zeker wanneer het donker is. Maar dit hoor je alleen te doen wanneer alles lichamelijk is uitgesloten. Desnoods herhaal je het bovenste een paar keer en kom je laat in de avond terug om te kijken of ze zich dan wel laat vangen.