stalmedewerker geeft mijn paard mep op hoofd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xLyan

Re: stalmedewerker geeft mijn paard mep op hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 17:15

Je kunt die persoon gewoon erop aanspreken als je niet wil dat ze je paard mept?
Dreigen met oren is aan de andere kant niet echt gewenst gedrag. Dus misschien als je dat aanpakt, is er ook in de ogen van die stalhulp in de eerste plaats geen reden om ook maar te denken aan meppen.

Malyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 20:07

Pocca_Locca schreef:
In feite komt het erop neer dat je ( o.a. Ayasha,)-er dus vanuit gaat dat oren in de nek ALTIJD direct gevolgd wordt door een beet? Sorry, hoor dat ik het zeg, maar dan heb je weinig verstand van de subtiele gradaties van paardentaal. Het lijkt of je uit angst zelf alvast gaat meppen, zodat jij de eerste bent.. Dikke kans dat het dan ook een " self fulfilling prophesy is.

Dat ben ik met je eens Pocca-Locca.

En, ben het er ook niet mee eens dat je een paard wat niet opgevoed zou zijn, maar een flinke tik zou moeten geven als het de oren in de nek legt. Een paard kan er niets aan doen dat het reageert zoals het reageert. Als het de oren plat legt zal het zich vast niet goed voelen op dat moment, en wil het je iets duidelijk maken. Mensentaal kent het niet dus hij zal je echt niet gaan vertellen wat hem dwars zit.
Hoe zou je het zelf vinden als je dan ook nog een stomp op je gezicht zou krijgen?.. Zal dat jou opvoeding ten goede komen..?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 20:30

Wel beetje wat malyma zegt :) Paard kan t niet anders aan tonen en alleen oren is gewoon een teken. Is beetje alsof jij verdrietig zou zijn en huilt en dat je een knal krijgt.

Malyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 23:50

Ayasha schreef:
JPS schreef:
Dat kan en zo is iedereen anders in zijn communicatie. Echter vind ik daarin geen enkele rechtvaardiging voor het meppen naar ts haar paard.

Niet? Als dat paard niet opgevoed is en hij bijt naar mij dan krijgt ie toch echt een mep nog voor ie goed en wel zijn tanden weer uit mijn arm heeft weten te trekken. Als de eigenaar het niet doet, dan ik wel zo lang ik dat beest moet voeren, mesten en naar de weide brengen.

Het is echt niet leuk voor je dat je gebeten bent. Zou voorkomen niet beter zijn dan genezen? Dat paard heeft vast wel signalen afgegeven voordat het beet, die je niet hebt opgepikt of niet juist geïnterpreteerd hebt. Als je het ziet aankomen kun je daar prima op inspelen en voorkomen dat je gebeten wordt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 09:05

Een paard heeft gewoon niet te bijten.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 09:23

Nee, maar daar gaat het niet om. Het gaat om de situatie, door TS beschreven.
Ik vind het not doen om een paard een mep op zijn hoofd te geven,omdat hij zijn oren na at achter doet.
Dan vraag je ,of je er langs kunt en geef je iemand 3 seconden tijd, haar paard om te zetten. Mocht hij echt happen, dan is het nog wat anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 09:28

Is het al iemand opgevallen dat TS hier al anderhalve maand niet geweest is? ;)

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 09:34

... en dat er al 5 bladzijdes vol getypt zijn omdat een paard een pets kreeg? :+

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 09:49

Desiree schreef:
JPS schreef:
Ik vraag me af waarom je denkt dat iemand die verkleinwoorden gebruikt opvoedkundig minder goed zou zijn...

Nou, dat zal ik toelichten.

Iemand die spreekt van `mijn paardje´ heeft in het algemeen een hoog pennygehalte, snap je?

Ik snap je wel ja. Het zal heus niet voor iedereen gelden, maar mensen die zeggen dat hun paard "hun oogappeltje", "hun kindje", "hun allesie" is, dat zijn naar mijn ervaring OVER HET ALGEMEEN niet de mensen met de leukste paarden. Vaak verwend en vervelend, en soms ook gefrustreerd omdat ze hun plek niet kennen. Maargoed dat is mijn ervaring

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 10:11

Heel duidelijk, degene die daarom een mep aan mijn paard verkoopt kan deze dus net zo hard terug krijgen.
Want als iedereen dat bij mijn paard zou doen, dan kunnen ze haar wel blijven slaan.

Ze heeft in het verleden geleerd dat als je je oren naar achteren doet en boos kijkt mensen voor je uit de weg gaan (ze is ook nog eens onzeker en een niet al te leuk verleden), ze doet niks en als je gewoon blijft staan en het negeert komt ze met d'r oortjes naar voren op je af.
Hier in het verleden ook iemand op stal gehad die te losse handjes had, ook op andermans paarden. Maar dat merkte je direct aan haar, schrikkerig maar reageerde ook narriger naar betreffende persoon.

Malyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 12:49

Sonja schreef:

Mee eens.

En daarom heb je zelf ook gewoon niet te slaan.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 12:57

Sonja schreef:

Precies!

En ik zelf sla niet, maar als ze mij bijten, dan reken maar dat ik terugsla.

ReneeVermunt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 16:01

opvangmoeke schreef:
Hoi; mijn paardje staat 2,5 jaar op stal ergens en er is daar iemand die nie met paarden kan omgaan al werkt ze daar, doet het zeker niet uit liefde, , jaa werkt er van 8 tot 17.30 u paarden eten geven , paarden van eigenaars binnen en buiten zetten , enz... nu merk al de laatste maanden dat mijn paardje niet meer zo lief is als begin en maand geleden!! Nu vandaag schrok ik want stond in de tussen gang, waar mijn paardje stond om te poetsen en zo , dus vroeg me effe opzij te gaan met mijn paard, maar dat deed ik, misschien te traag, en mijn paard dreigde met haar oren, niet dat ze eraan kon, maar gaf al meteen een mep op haar hoofd omdat ze zei dat ze ging bijten, maar was alleen waarschuwen van, niet te dicht, blijf uit mijn buurt, zij haar ruimte, had ook andere gang kunnen nemen om ze buiten te laten , nee moest persee die gang zijn omdat het dichtste en makkelijkste bij was he, wat moet ik nu doen?? Stond graag op die stal en volg er ook les enzo... maar zo'n gedrag , ook bij andere paarden zie ik dat van haar, dat hoeft niet bij mijn paard, ik wil mijn paardje lang lief en goed en gezond houden.

Had ze aan mij een hele slechte gehad! als hij gebeten had was het inderdaad anders geweest, maar dat ligt ook wel aan hoe hard ze die klap geeft! ze mag het naar mijn mening zowieso nooit doen zonder jou toestemming. Zo verpest ze jou paard wel dadelijk namelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 20:23

Malyma schreef:
Sonja schreef:

Mee eens.

En daarom heb je zelf ook gewoon niet te slaan.

Oorzaak-gevolg.

Hapjes zijn klapjes.
Alleen oren naar achteren maakt me niet uit, ik kijk ook wel eens lelijk. Maar bijten is een no-go.

Malyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 13:44

Mee eens.

En daarom heb je zelf ook gewoon niet te slaan.[/quote]

Oorzaak-gevolg.

Hapjes zijn klapjes.
Alleen oren naar achteren maakt me niet uit, ik kijk ook wel eens lelijk. Maar bijten is een no-go.[/quote]

Snap zeker wat je bedoelt en als de tanden al in je arm staan dan geef je ook een knal.

Bedoel zelf dat gebeten worden prima te voorkomen is. Zelf geef ik geen paard de kans om me te willen bijten, trappen enz, en dat gaat inmiddels al jaren goed, zonder ook maar 1 tik uitgedeeld te hebben. En dat is echt geen hogere wetenschap ofzo.

Ellis1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 16:55

t is jou paard... als jij het niet wilt hebben moet zij dat accepteren van jou !

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 17:17

Ellis1990 schreef:
t is jou paard... als jij het niet wilt hebben moet zij dat accepteren van jou !

Zij dat maar te accepteren? spijt me zeer maat als een paard van een ander mij bijt krijgt ie toch echt wel een tik, al was het het paard van de koningin.
dreigen met bijten hef ik mijn stem en als ze een soort bijtpoging doen maar niet raken krijgen ze ook een tik.
Komop zeg ik laat me niet bijten.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 17:52

Ellis1990 schreef:

:j

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 18:28

Elin_ schreef:
Ellis1990 schreef:

Zij dat maar te accepteren? spijt me zeer maat als een paard van een ander mij bijt krijgt ie toch echt wel een tik, al was het het paard van de koningin.
dreigen met bijten hef ik mijn stem en als ze een soort bijtpoging doen maar niet raken krijgen ze ook een tik.
Komop zeg ik laat me niet bijten.

En dat is het verschil. Haar paard legde namelijk alleen zijn oren naar achteren zonder een poging tot bijten. Dus voor die meid geen enkele aanleiding om haar paard een mep te verkopen. Had ze bij mijn paard ook niet hoeven te doen tenzij ik er toestemming voor geef. Als ik er bij sta kan ik hem zelf wel aanpakken daar heb ik dan zo'n "troela" niet voor nodig.