Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Pocca_Locca schreef:In feite komt het erop neer dat je ( o.a. Ayasha,)-er dus vanuit gaat dat oren in de nek ALTIJD direct gevolgd wordt door een beet? Sorry, hoor dat ik het zeg, maar dan heb je weinig verstand van de subtiele gradaties van paardentaal. Het lijkt of je uit angst zelf alvast gaat meppen, zodat jij de eerste bent.. Dikke kans dat het dan ook een " self fulfilling prophesy is.
Paard kan t niet anders aan tonen en alleen oren is gewoon een teken. Is beetje alsof jij verdrietig zou zijn en huilt en dat je een knal krijgt. Ayasha schreef:JPS schreef:Dat kan en zo is iedereen anders in zijn communicatie. Echter vind ik daarin geen enkele rechtvaardiging voor het meppen naar ts haar paard.
Niet? Als dat paard niet opgevoed is en hij bijt naar mij dan krijgt ie toch echt een mep nog voor ie goed en wel zijn tanden weer uit mijn arm heeft weten te trekken. Als de eigenaar het niet doet, dan ik wel zo lang ik dat beest moet voeren, mesten en naar de weide brengen.
Desiree schreef:JPS schreef:Ik vraag me af waarom je denkt dat iemand die verkleinwoorden gebruikt opvoedkundig minder goed zou zijn...
Nou, dat zal ik toelichten.
Iemand die spreekt van `mijn paardje´ heeft in het algemeen een hoog pennygehalte, snap je?
opvangmoeke schreef:Hoi; mijn paardje staat 2,5 jaar op stal ergens en er is daar iemand die nie met paarden kan omgaan al werkt ze daar, doet het zeker niet uit liefde, , jaa werkt er van 8 tot 17.30 u paarden eten geven , paarden van eigenaars binnen en buiten zetten , enz... nu merk al de laatste maanden dat mijn paardje niet meer zo lief is als begin en maand geleden!! Nu vandaag schrok ik want stond in de tussen gang, waar mijn paardje stond om te poetsen en zo , dus vroeg me effe opzij te gaan met mijn paard, maar dat deed ik, misschien te traag, en mijn paard dreigde met haar oren, niet dat ze eraan kon, maar gaf al meteen een mep op haar hoofd omdat ze zei dat ze ging bijten, maar was alleen waarschuwen van, niet te dicht, blijf uit mijn buurt, zij haar ruimte, had ook andere gang kunnen nemen om ze buiten te laten , nee moest persee die gang zijn omdat het dichtste en makkelijkste bij was he, wat moet ik nu doen?? Stond graag op die stal en volg er ook les enzo... maar zo'n gedrag , ook bij andere paarden zie ik dat van haar, dat hoeft niet bij mijn paard, ik wil mijn paardje lang lief en goed en gezond houden.

Ellis1990 schreef:t is jou paard... als jij het niet wilt hebben moet zij dat accepteren van jou !
Elin_ schreef:Ellis1990 schreef:t is jou paard... als jij het niet wilt hebben moet zij dat accepteren van jou !
Zij dat maar te accepteren? spijt me zeer maat als een paard van een ander mij bijt krijgt ie toch echt wel een tik, al was het het paard van de koningin.
dreigen met bijten hef ik mijn stem en als ze een soort bijtpoging doen maar niet raken krijgen ze ook een tik.
Komop zeg ik laat me niet bijten.