Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
maar goed je klinkt in alle posts zelf ook niet echt gemotiveerd dat kan je paard ook wel voelen. Merk dat het voor mijn oudje wel goed is om regelmatig wat te blijven doen en dat hij dan het werk leuker vind dan 1x per week iets doen. Moet het wel afwisselend houden maar wel blijven trainen anders is hij zo zijn conditie kwijt en dan gaan de jaren echt tellen. DA gaf ook aan gewoon blijven rijden daar blijven ze het beste bij. Citaat:Ik krijg altijd sterk het idee alsof mijn paard het werken juist niet leuk vind
Jadybabe schreef:Ik snap ook af en toe niet waarom mensen een paard hebben, ik vind het iedere maand serieus geld wat ik kwijt ben.
Bambi1995 schreef:Ik ben van plan om wat met haar te gaan doen behalve rijden met tuig. Ik ga voor mezelf en het paard het opbouwen. Bijv. eerst 2 keer per week, dan 3 keer etc etc. Het zou denk ik nooit 7 dagen in de week worden maar goed. Ik ga proberen om nooit twee keer achter elkaar het zelfde te doen. Zo houd ik mooi afwisseling in het werk.
Dit ben ik van plan:
- In hand trail
- longeren met of zonder balkjes
- wandelen (alleen hoop ik dat dit lukt want ze is buiten wel sterk)
- Zonder zadel rijden (trail)
- Lange lijnen
Verder weet ik niks wat bij ons past.
Maar ik hoop hier mee om weer wat met haar te doen. En dat ze zo toch lekker in beweging blijft vooral als het vies weer is.

dus laat die commentaar maar links liggen

Getup schreef:niet veel ermee doen is heel wat anders als er niet naar omkijken
Kun je geen kleine buitenritjes maken?
Zolang zij lekker buiten kan staan en beweging heeft , samen met een of meerdere andere paarden, hoef jij je écht niet schuldig te voelen.
Getup schreef:en een rondje wandelen? Echt een rondje he, niet even heen en weer. Samen met anderen naar buiten gaan?
dat wbt honden is lastig. Lopen die los?
Evelijn schreef:Als ze nog niet zo gehoorzaam is en niet op je let is het misschien een idee om grondwerk oefeningen te gaan doen..daar heb je onder het zadel ook profijt van. Misschien dat je daar eens paar lessen van kan nemen... Netjes halthouden hoort daar altijd bij.
Aleeneh schreef:Als je het leuk vindt om meer met je paard te gaan doen is dat wellicht wel een mooie manier om te beginnen. Oefenen met grondwerk tot je paard goed genoeg op je hulpen reageert dat je er mee naar buiten kan, en dan mooie wandelingen buiten met haar gaan maken, steeds een stukje meer. Als je het idee hebt dat ze dat goed kan handelen kun je altijd een keer proberen om erop te stappen. Misschien wil er wel iemand mee om tegelijkertijd je paard vast te houden terwijl je erop zit met de eerste keren dat je naar buiten gaat, zodat je wat meer los kunt laten.
Zou toch leuk zijn als jullie straks samen naar buiten zouden kunnen?