Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Op zijn flikker geven hielp niet. Lo staan ging prima, maar ik wil ook mijn paard gewoon vast kunnen zetten, vooral op vreemd terrein vind ik dat belangrijk. Ik kreeg toen van een vriendin de tip om hem een halster om te doen met elastisch kopstuk, fantastisch! het verbaasde hoofd dat hij het niet stuk kreeg, was te grappig. Na 2 weken dit halster gebruikt te hebben, heeft hij zelden nog gehangen. ik vond het ideaal.
Soms moet je je er bij neer leggen dat niet ieder paard hetzelfde is en dat het de strijd aan gaan niet altijd waard is. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Wat is de meerwaarde van een paard vast kunnen zetten? Ik heb er in ieder geval geen problemen meer mee. Het went wel! flitzz schreef:Ik heb ook een merrie gehad die van het op het andere moment besloot te gaan hangen. Na diverse kapotte halsters en touwen. Heb ik de slang met koud water op haar kont gezet. Vond ze absoluut niet leuk.. Maar na 2 keer de slang met koud water erop gezet te hebben heeft ze niet meer gehangen.
vooral als ik die foto zie.Musiess schreef:Omdat er altijd een oplossing is. Het probleem is uit te vinden hoe..
Knert schreef:Musiess schreef:Omdat er altijd een oplossing is. Het probleem is uit te vinden hoe..
ja misschien moet je bij dit paard wel een druppeltje tandpasta op zijn staart doen.![]()
Of is HET probleem HET vaststaan zelf!
Nee zonder gekheid, voordat je het remedie hebt gevonden is er mogelijk weer een tijd over heen gegaan. En bovendien is dit probleem niet van gister, dus er zal vast al wat geprobeerd zijn?

xVerax schreef:Knert schreef:
ja misschien moet je bij dit paard wel een druppeltje tandpasta op zijn staart doen.![]()
Of is HET probleem HET vaststaan zelf!
Nee zonder gekheid, voordat je het remedie hebt gevonden is er mogelijk weer een tijd over heen gegaan. En bovendien is dit probleem niet van gister, dus er zal vast al wat geprobeerd zijn?
Er is genoeg geprobeerd ja
Van in je handen klappen, tot een tik met de hand op dr kont, tot aanduwen, naar brokjes voor dr neus. Veel verschil levert het niet op.
Ben erg blij met mijn paard. Maar ik zou hem dat gehang graag afleren.