Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
xSogno schreef:Dit soort dieren moet je niet willen verkopen. Heel bokt staat momenteel met verhalen over oplichters/handelaars en naïeve mensen die hun paard hebben weggegeven, en vervolgens in de handel hebben zien belanden. Dat vind ik persoonlijk drie keer erger dan de slachts.
Uit TS haar verleden is imo ook wel op te maken dat ze echt niet te gierig om centjes in haar dieren te stoppen, of om ze tijd te gunnen. Maar TS heeft met meer dieren, kinderen en ook zichzelf rekening te houden. Als ze echt gevaarlijk is, tegen andere paarden/mensen dan is dat het gewoon niet waard. Zeker als er een hele kudde andere paarden er gevaar bij gaat lopen, jonge kinderen of een moeder gewond gaat raken dan moet je soms gewoon vervelende keuzes maken.
Er worden elke dag vele gezonde dieren geslacht.. Zijn alle 'laat-leven' voorstanders ook vegetariër? Meestal niet en dan is het vrij hypocriet om hier te gaan roepen dat dit dier wel moet blijven leven, terwijl je vanavond ook een 'gezond' geslacht dier in je mond stopt.
Alle verhalen over die dieren die handel belanden vind ik veel schrijnender dan de slacht. En dat zeg ik als vegetariër.

Collie2008 schreef:Paulobi schreef:Zou je het iets vinden om een goede dierentolk in te schakelen? Dan kun je zelf aan haar vragen wat ze nodig heeft, waarom ze doet wat ze doet en uitleggen hoe jullie in de situatie staan.
Echt hoorn, dat mensen in zulke situaties denken dat dit wat gaat brengen. Dit paard moet gewoon goed onder handen genomen worden en opnieuw opgeleid.
TS, ik denk dat je een laatste optie open kan houden en dat is naar iemand brengen die er echt mee aan de slag gaat en er veel verstand van heeft. Als ze goed is afgericht is die zomereczeem niet direct een no-go voor mensen, maar haar gedrag nu des te meer. Mocht een training falen dan kan je altijd nog besluiten
_Inge schreef:Maar begrijp me niet verkeerd, ze moet niet bij wijze van morgen naar de slacht he, anders had ik dit topic niet geopend en was ze daar al ,ik open dit topic omdat ik een heldere blik van anderen wil.
De grote sprong is juist nodig, me voor de 'wolven' gooien hier, want goh ja ik weet dat er veel bij mij ligt hierin, het is mijn soort pony gewoon niet.
Ik wil dat ze gelukkig is, hier, of bij een andere baas, maar ik merk gewoon dat de reacties die ik op haar krijg, ondanks haar verhaal erbij dat ik er geen vertrouwen in heb dat ze niet de handel in gaat.
Maar geerke wat dan?
Nogmaals ze gaat niet zomaar naar de slacht, echt niet, maar als ik haar aan iemand anders geef/verkoop, wie zegt er waar ze dan terecht komt?
Of moet ik dan maar denken mijn pakkie aan niet.
Of hier laten lopen, en zien hoe de merrie's eronder lijden.
Of haar oppakken, wat, moet ik eerlijk zeggen echt met tegenzin is nu, als je geen klik hebt en ja toch wel angst ook dan is dat logisch.
krijg van sommige beetje gevoel van, je hebt het op je hals gehaald dus je lost het (tegen elke prijs) maar op.
Als iemand een paard koopt voor te springen, en hij weigert steeds, of de klik is er niet, wordt het dier verkocht, en kan overal terecht komen, dan is het wel okay.
Maar nu ik zeg, ik trek het niet, de klik is er niet, we hebben het een jaar geprobeerd,en eigenlijk wil ik niet meer geld en tijd in haar stoppen dan ben ik fout.
En terwijl ik juist in het welzijn van haar probeer te denken dat ik niet wil dat ze in verkeerde handen terecht komt.
(en ik best ervaring met ingewikkelde sportpaarden(hengsten,geen probleem
)
.
ruitje schreef:Ik geloof dat half-bokt tegenwoordig met probleempaarden kan werken als ik zie hoeveel mensen wel niet langs willen komen of tips hebben.
verder ben ik het trouwens ook met je eens
...ruitje schreef:Ik geloof dat half-bokt tegenwoordig met probleempaarden kan werken als ik zie hoeveel mensen wel niet langs willen komen of tips hebben.
Ik zou dit paard bij iemand( Suelza is inderdaad een goede!) in training zetten en dan kan zij beslissen of hij dood beter af is ( want dat is soms gewoon zo) of verkocht kan worden.
Heb je dat geld niet, maak er dan gewoon een einde aan, pony is klein van formaat, is niet leuk als weidemaatje en heeft een gebrek. De kans dat hij daarmee goed terecht komt is klein, je zoekt dus een volwassen iemand met heul veel verstand van paarden, die een paard met een gebrek wil kopen die zijn/haar andere paarden in elkaar slaat en enorm veel tijd in een paardje wil steken om te kijken of het goed komt.
Dat is een kleine vijver om uit te vissen hoor
_Inge schreef:Als ze doorgelicht is en het blijkt aan onze combi te liggen dan zijn we toch nog niks wijzer?
Lichamelijk is ze overigens door de dierenarts volledig onderzocht, bloedonderzoek , ostheopaat is ook geweest, niks speciaals met haar, enkel moeilijk te behandelen en erg gevoelige huid.
Gillbo schreef:Is er niet iemand waarvan jij denkt dat die dit probleem kan helpen oplossen?
Een trainingsmethode waarvan jij denk dat die bij je paard past maar waar jij de tijd/energie/geld niet voor hebt. Wat ik overigens goed begrijp want een paard als dit kost héél veel tijd.
Misschien kan je met die persoon overleggen: Hij/ zij mag het paard houden als het lukt om het paard vertrouwen te geven en te beleren. Lukt het niet gaat ze terug naar jou en kan je altijd nog over in laten slapen nadenken.
Wat betreft de jeuk, zou er iets in je voer anders kunnen, een deken, heb je je daar in verdiept?
MayDayParade schreef:Het antwoord is omdat de mens dat wil. Niet omdat het paard daar nou zo gelukkig mee is, maar omdat de mens zich dan beter voelt.
Een dier heeft niks aan "een kans" zo ziet een dier het niet. Dat is niet het hier en nu, dat gaat over de toekomst en daar denkt een paard niet aan.
Ik denk dat zo een dier het gelukkigste is ergens aan zee in een natuurgebied, of naar de slager (inslapen als je dat zelf fijner vind)