RandyOrton25 schreef:Kamy schreef:Ik weet dat het hier in het topic al een paar keer benoemt is, en door sommigen weer aan de kant geschoven (daar bedoel ik TS niet mee). Maar waarom zou "freestyle" oid niet kunnen werken? Je wordt dan geconfronteerd met je eigen houding en uitstraling. Je paard loopt los, en die moet jij kunnen sturen met je houding en intentie. Daar is niks zweverigs aan.......
En een mep geven elke keer als hij schraapt oid. Hoeveel stalgenoten hebben jullie wel niet, van wie het paard eindeloos staat te schrapen. Hoeveel meppen, borstels en verwensingen hij wel niet naar zijn hoofd gesmeten krijgt? Alles wat je aandacht geeft, groeit. Ook negatieve dingen.
De sleutel van het corrigeren en belonen is timing![]()
en ik ben ook geen fan van NH en die dingen
natuurlijk zitten er goede dingen in pak die er ook vooral uit maar dat zijn wel de dingen die je met zelf logisch nadenken wel kan bedenken![]()
wat mannen en vrouwen paard betreft ja sommige paarden hebben een voorkeur
maar die zullen ook prima kunnen aarden bij een vrouw die zich wat mannelijker op stelt dus geef hem is echt een keer een grote smoel en ram hem is gewoon een keer voor zijn kop als hij wilt bijten
weet jij wel waar je over praat? "ram hem is gewoon een keer voor zijn kop als hij wilt bijten" jij hebt echt geen idee hoe met vervelende paarden om te gaan of wel? de reden waarom een paard is zoals hij is moet je proberen te begrijpen en te accepteren. de reden hier is dat hij alleen functioneert in handen van een man. dat is niet omdat een man harder is of hardere stoten uit kan delen. ik snap niet waarom hier geadviseerd word door meerdere mensen dat TS harder, sterker en steviger in haar schoenen moet staan. waarom kan het paard niet gewoon geaccepteerd worden zoals hij is. waarom word er niet meer gedacht aan het geluk van het paard maar alleen aan het behalen van resultaat. is voor jullie een paard dan niet meer dan een ding waar je op kan rijden?
ik snap niet dat een pak slaag altijd voor iedereen maar de oplossing is bah. tuurlijk een tik uit opvoeding is normaal. zeker als hij zomaar uit het niet bijt. dit paard bijt niet zomaar uit het niets en de reden is al achterhaalt. deal er mee dat een paard ook gevoel en emoties heeft. gelukkig begrijp ik uit de berichten van TS dat ze al van plan is een nieuwe eigenaar te zoeken die goed bij het paard past. terwijl het voor TS het aller moeilijkste is weet zij wel te denken naar de belangen van het paard. en dat komt omdat ze ondanks alles van het paard houd en beslist uit liefde voor het dier. ik wou dat meer mensen hier eens zo konden denken.
echter is dit ook geen verhaal (zoals velen hier noemen) van vervelend zijn of grenzen verleggen. dit kan je ook zien aan het moment waarop het begonnen is. na een lange tijd stil staan dus. er kan dan geen grens verlegt worden want er is simpelweg geen grens. voor de tijd is hij maar kort gereden door TS. ze zijn nog geen jaren samen waardoor er al een grens was aangegeven.
Een aanpak of een bepaalde persoonlijkheid kan werken bij een bepaald paard, maar of degene die die aanpak toepast nu een X of een Y chromosoompje heeft, lijkt me van geen enkel belang
Ik wil nooit nog een ander.