Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Paulaa_ schreef:Wat ontzettend flauw dat je dit zonder toestemming van de Eigenaaresse op bokt zet! Daarbij wil ik ook meteen rechtzetten dat zij wel de laatste is die zal oordelen of je wel of niet met bit rijd. En met springles werken ze juist ontzettend aan de controle! En 9 van de 10 keer hebben ze dat ook. Ik denk dat jij net zo goed weet als ik hoeveel tijd en engergie zei in haar pony steekt. Ze komen van heel ver en het ging ontzettend goed. Haar pony is ook absoluut geen makkelijke, maar ze doet er wel alles aan om dit te voorkomen.
Hoe zou jij het vinden om in een zelfde soort situatie te zitten en je leest in eens dit topic van een stalgenootje?
bliver schreef:Er mag ook wel wat minder gestookt worden hoor mensen. Zal me niks verbazen als er nu een onderlinge oorlog op die stal uitbreekt omdat mensen zijn die dit verhaal iet wat aandikken.

minikatje schreef:Jij vroeg je openlijk af waarom ze bepaalde dingen deed.
Bijv. springles, daar had je toch ook controle voor nodig?
Verder kwam het in mijn ogen een beetje over alsof zij een doorgeslagen natural was die moedwillig jan en alleman in gevaar bracht.
Leuk dat jij en je paard een traject achter de rug hebben, maar zij zit er blijkbaar nog middenin.
Wellicht handig om te realiseren dat jij ooit ook zo was?
Verder kwam het ook over alsof alles de schuld van bitloos was en jij erg anti-bitloos bent.
Ik snap waarom je een topic opende maar met :
'Hallo bokkers, Een stalgenoot van mij heeft problemen met haar fjord als ze buitenrijdt. Momenteel is het zo erg dat mijn paard daar ook vervelend op reageert. Hoe kan ik het beste met haar in gesprek gaan en is het een slim idee om samen buitenrijden even in de ijskast te zetten?'
snap ik het probleem net zo goed
bliver schreef:Er mag ook wel wat minder gestookt worden hoor mensen. Zal me niks verbazen als er nu een onderlinge oorlog op die stal uitbreekt omdat mensen zijn die dit verhaal iet wat aandikken.
Zoolgangster schreef:bliver schreef:Er mag ook wel wat minder gestookt worden hoor mensen. Zal me niks verbazen als er nu een onderlinge oorlog op die stal uitbreekt omdat mensen zijn die dit verhaal iet wat aandikken.
Inderdaad... sommige kennissen(?) van M doen net alsof er in heel Nederland maar 1 eigenwijze fjord rondloopt.![]()
"M" is gewoon één van de velen in NL die een fjord heeft en één van de velen die wel eens een discussie heeft met haar paard tijdens de buitenrit. Gaat ons helemaal niet aan wie dat is en het is ook niet de bedoeling van TS dat die persoon bekend werd, ze noemt geen namen.
minikatje schreef:Jij vroeg je openlijk af waarom ze bepaalde dingen deed.
Bijv. springles, daar had je toch ook controle voor nodig?
Verder kwam het in mijn ogen een beetje over alsof zij een doorgeslagen natural was die moedwillig jan en alleman in gevaar bracht.
Leuk dat jij en je paard een traject achter de rug hebben, maar zij zit er blijkbaar nog middenin.
Wellicht handig om te realiseren dat jij ooit ook zo was?
Verder kwam het ook over alsof alles de schuld van bitloos was en jij erg anti-bitloos bent.
Ik snap waarom je een topic opende maar met :
'Hallo bokkers, Een stalgenoot van mij heeft problemen met haar fjord als ze buitenrijdt. Momenteel is het zo erg dat mijn paard daar ook vervelend op reageert. Hoe kan ik het beste met haar in gesprek gaan en is het een slim idee om samen buitenrijden even in de ijskast te zetten?'
snap ik het probleem net zo goed
Citroen22 schreef:Ik heb geen zin meer om te reageren.
Milord......Of ik tot een oplossing heb geprobeerd te komen? Heb je me vorige posten niet gelezen? Hoe vaak moet ik dat nu nog blijven zeggen. Ik ga er dus ook niet op in meer na deze laatste keer.
Ik heb aan gegeven dat mijn angst omhoog kwam, ook heb ik gezegd dat we het ritje goed moeten afsluiten en haar paard niet de zin geven om terug naar stal te gaan, met tegenzin, maar wel het beste hebben we een stuk bij aan geplakt en het rondje toch proberen door te zetten zodat de fjord niet haar zin kreeg. En ik heb gezegd vele malen dat het gevaarlijk is, ook voor haar en andere in het verkeer.
Waar ik problemen mee had met mijn paard waren hele andere dingen. Niks in de zin van niet luisteren. Mijn paard was bang voor veel dingen in het verkeer en door met een rustig paard die 100% bomproof is leek wel, daar mee naar buiten gegaan. Dat is iets heel anders als eigenwijs zijn. Of hoe je het noemen wil. En dat lijstje met uitspraken zijn dingen zie ze zegt als ik haar dingen vraag of als we het er over hebben. Want waarom het dier zo doet weet ik gewoon niet. Daar mag ik toch naar vragen.
Btw oorlog breekt er niet uit. De meiden die mee gingen toen we met een groepje gingen weten hoe haar paard is. Die hebben het zelf ook gezien. Als er nog een vraag komt over waarom ik dan vaker mee ging naar buiten.. nou dit was de eerste keer dus dat mijn paard op een andere reageert die gek doet. Vorige keren bleef mijn paard stil staan en toe kijken. Ik dacht mijn knol stabiel was voor haar paard. Niet dus tot van de week. Nou en daar zat ik mee en daarom heb ik het topic geopend nogmaals niet om haar zwart te maken. Of wat voor idote dingen nog meer
"