Zadelmak maken, terugkerend struikelblok

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 11:40

farahdiba46 schreef:
Oh god de eerste kronkels in de kop en gedragsprobleem zijn er al weer. Sommige paarden zijn wat moeilijker en dan moet je stoppen en wegbrengen. Niets zo erg als een mislukt geprobeerd paard.

Wie heeft het over kronkels?, dit is gewoon primaire reactie, punt.

Casca

Re: Zadelmak maken, terugkerend struikelblok

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 11:52

Als dat de primaire reactie is zou je je misschien moeten afvragen of het wel verantwoord is zo'n pony onder het zadel te willen hebben.

Gaat elke nieuwe indruk zo moeilijk zijn? Welke gevaarlijke situaties gaat dat opleveren als pony zich jiet tegen laat houden door hekwerk, ijzeren palen, of misschien ook niet door auto's, fietsers etc?

Of zo veel mogelijk controle, of niet geschikt als rijpony. Aangezien je zelf aangeeft dat het niet te vergelijken is met een gewoon gefokte pony.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 11:59

Casca schreef:
Als dat de primaire reactie is zou je je misschien moeten afvragen of het wel verantwoord is zo'n pony onder het zadel te willen hebben.

Gaat elke nieuwe indruk zo moeilijk zijn? Welke gevaarlijke situaties gaat dat opleveren als pony zich jiet tegen laat houden door hekwerk, ijzeren palen, of misschien ook niet door auto's, fietsers etc?

Of zo veel mogelijk controle, of niet geschikt als rijpony. Aangezien je zelf aangeeft dat het niet te vergelijken is met een gewoon gefokte pony.

Ja daar ben ik ook wel oprecht nieuwsgierig naar maar misschien is dat ook wel interessant om dat met Annemarie te bespreken. Aan de andere kant, in Amerika en Spanje is het vrij normaal om een wild paard uit de kudde te trekken en mak te maken en dat gaat ook vaak goed. Maar ik vind dat dus wel interessant.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 11:59

Casca, dat is precies waar ik iedere dag het eerste aan denk
bijvoorbeeld met stalling, altijd een dubbel hek
Stel dat hij uit de bak vliegt, dan kan hij nog niet zomaar de straat op

Het risico wordt steeds kleiner omdat hij steeds meer dingen leert kennen en ook minder snel onder de indruk raakt.
Maar hij is nog jong en heeft niet zoveel dingen van de 'menselijke wereld' gezien, dat besef ik maar al te goed.

Ik denk wel dat hij 100% betrouwbaar gaat worden, maar dat zal zeker niet voor de leeftijd van 8 a 10 zijn.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 15:51

Joolien schreef:
Ja daar ben ik ook wel oprecht nieuwsgierig naar maar misschien is dat ook wel interessant om dat met Annemarie te bespreken. Aan de andere kant, in Amerika en Spanje is het vrij normaal om een wild paard uit de kudde te trekken en mak te maken en dat gaat ook vaak goed. Maar ik vind dat dus wel interessant.

In Amerika doen ze niet zo moeilijk, binden ze hem rustig een dagje aan een boom om te leren vast staan.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 16:12

Werken met een roundpen op locatie zou het ook makkelijker maken
Vaak zie je ze ook werken in afgesloten ruimtes of omheiningen waar ze niet door of overheen kunnen.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 17:11

Fijn dat Mas naar Annemarie kan :)
Hopelijk helpt het jullie weer een hoop en gaat het steeds beter :D
Hij heeft aan jou in ieder geval een goede, omdat je overal steeds over nadenkt en niet zomaar iets besluit.
Geduld heb je zeker en hoe lang het ook gaat duren, je bent in ieder geval realistisch :j
Succes met je lieverd!

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 17:46

Rider01 schreef:
farahdiba46 schreef:
Oh god de eerste kronkels in de kop en gedragsprobleem zijn er al weer. Sommige paarden zijn wat moeilijker en dan moet je stoppen en wegbrengen. Niets zo erg als een mislukt geprobeerd paard.

Wie heeft het over kronkels?, dit is gewoon primaire reactie, punt.
precies.

een paar paginas geleden kwam alweer een gedragstherapeut op tafel en werd er weer eens de bekende kronkel bijgehaald.