erg veranderd .. ;(

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 21:17

JCDJK schreef:
Hoe streng of lief ben jij voor je paardje?

ik ben TÉ lief voor mijn paardje, dit is denk ik het probleem, hij weet dit.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:17

En waarom niet?? Je hebt toch de verantwoordelijkheid voor een paard op je genomen??
Neem die verantwoordelijkheid dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:18

Je eigen risico is duurder hoor bij de zorgverzekering...

Meningen over de stapmolen verschillen, maar een stapmolen is wat mij betreft (en blijkbaar het paard ook!) nog steeds geen vrije beweging..

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:19

Er lijken hier echt twee partijen te ontstaan. Als die partijen nou eens samen hun hersens kraken over een oplossing en niet elkaar in de haren vliegen?

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:19

Linnx schreef:
JCDJK schreef:
Hoe streng of lief ben jij voor je paardje?

ik ben TÉ lief voor mijn paardje, dit is denk ik het probleem, hij weet dit.

Durf je hem wel goed aan te pakken? Ik zou als ik jou was nu erg streng voor hem zijn. Wel op de juiste manier, maar jij bent de baas; het paard niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:21

kimfeline schreef:
Er lijken hier echt twee partijen te ontstaan. Als die partijen nou eens samen hun hersens kraken over een oplossing en niet elkaar in de haren vliegen?

Als de andere partij dan niet met alles zegt dat kan niet dat wil ik niet en kom het zelf maar proberen je valt er toch vanaf, dan valt er inderdaad te praten.

Maar dit zijn, volgens mij, de mogelijkheden op dit moment (alle je vliegt eraf en hij loopt door je heen mogelijkheden zijn hier dus al weggelaten)

Rijden
Longeren
Stapmolen.

Nou kan je dat wel 3x per dag doen, maar lijkt me ook niet beter voor zowel paard als mens. Dus wat voor andere opties kunnen er nog geboden worden? Vrij weinig..

Ik zou zeggen.. Kijk eens of dat ie daadwerkelijk zijn benen breekt in een paddock? Desnoods zet je hem voor een deel af. Die blubber poets je er daarna maar af. Denk je dat de wei niet glad is na 2 dagen regen in de zomer?

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 21:21

ik ben vandaag strenger geweest , en hij deed niks, was hardstikke braaf...

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:21

kimfeline schreef:

Dit hele topic is een klein beetje in een discussie gelopen. Wij als bokkers willen graag helpen maar volgens veel bokkers is TS een beetje negatief over onze (misschien wel) opslossingen.

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 21:22

chelle_dora schreef:
kimfeline schreef:

Als de andere partij dan niet met alles zegt dat kan niet dat wil ik niet en kom het zelf maar proberen je valt er toch vanaf, dan valt er inderdaad te praten.

Maar dit zijn, volgens mij, de mogelijkheden op dit moment (alle je vliegt eraf en hij loopt door je heen mogelijkheden zijn hier dus al weggelaten)

Rijden
Longeren
Stapmolen.

Nou kan je dat wel 3x per dag doen, maar lijkt me ook niet beter voor zowel paard als mens. Dus wat voor andere opties kunnen er nog geboden worden? Vrij weinig..

Ik zou zeggen.. Kijk eens of dat ie daadwerkelijk zijn benen breekt in een paddock? Desnoods zet je hem voor een deel af. Die blubber poets je er daarna maar af. Denk je dat de wei niet glad is na 2 dagen regen in de zomer?

denk je nu echt serieus dat ik echt ga uitproberen of hij zn benen breekt? dit weet ik al, dus ga ik niet echt laten gebeuren ?????..............

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:22

Heb je al eens geprobeerd te rijden maar dat iemand je paard vast houdt met een longeerlijn?

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:23

esmeerambo schreef:
kimfeline schreef:

Dit hele topic is een klein beetje in een discussie gelopen. Wij als bokkers willen graag helpen maar volgens veel bokkers is TS een beetje negatief over onze (misschien wel) opslossingen.

Ik snap het, een lastig pakket...

Punz

kimfeline:
Volgens mij heb ik een erg nette, meedenkende, beleefde post geplaatst.

Kan van de reactie van TS helaas niet hetzelfde zeggen. Heeft niets met 2 partijen te maken. Iedereen wil wel meedenken, maar op het probleem van TS is eigenlijk maar 1 antwoord te geven: dier krijgt onvoldoende vrije beweging. Maar dat is het antwoord wat TS niet wil horen. Kennelijk omdat ze op de een of andere manier klem zit.
Daar wil ik best begrip voor hebben... maar een reactie als "Dan moet ik ook nog een wei voor hem betalen, dacht ik niet.." Vind ik dan van zo'n onfatsoenlijke botheid, en zo oneerlijk ten opzichte van het dier, dat de lust tot constructief meewerken me wel vergaat..

Heb oprecht wel medelijden met het paard van TS..
( en ben verbijsterd dat er hier ook nog gezegd wordt dat het dier "aangepakt" moet worden. Schandalig.)

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 21:23

esmeerambo schreef:
Heb je al eens geprobeerd te rijden maar dat iemand je paard vast houdt met een longeerlijn?

ja

Anoniem

Hoezo weet je dit al, heeft ie z'n benen al eens gebroken?
Kan je ook verder lezen dan los in een paddock? Wat ik al zei, stukje afzetten? Denk je nou echt dat de wei kurkdroog is als het heeft geregend in de zomer? Breekt ie toch ook z'n benen niet?

Tja, ik kan alleen maar zeggen.. Arm paard.

En JA, ik weet dat paarden explosief kunnen zijn, de mijne was ook raar. Maar die is nu zo heel erg bijgedraaid dat er vandaag zelfs een net 10 jarige op heeft gestapt, gedraafd EN gegaloppeerd. Maar ja, die van mij ziet dan gelukkig iets meer dan alleen stal, stapmolen en rijbak.. En dat zonder slofteugel...

AnnemiekvM

Moet stiekem een beetje lachen,..
Sorry, maar waar ben je nou mee bezig. Zulke goede tips worden er gegeven en jij gaat een beetje staan stampen?!
Ik geef jouw paard groot gelijk...

Lees nou eens rustig de tips na en probeer nou niet te denken dat je alles al goed doet. Dan zul je zien dat er best veel te veranderen valt in positieve zin.

Evengoed heel veel succes!!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:24

kimfeline schreef:

Sta jij daar ook op stal of zo?
Je weet er zoveel van :D
Welke oplossingen tot nu toe die zijn gegeven, vind jij dan passen bij TS en haar paard?
Laatst bijgewerkt door mika11 op 24-11-13 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:25

Als het gedrag niet komt van weinig beweging maar echt puur gedrag, zou je je paard eventueel ook een paar weken in training kunnen zetten. Er is een speciale 'paardenschool' die paarden hun normale gedrag weer naar boven laten komen.
Laatst bijgewerkt door rapunzelx op 24-11-13 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 21:25

ik lach me ook dood, mensen denken dat mn paard het ontzettend zielig heeft, zonder hem te hebben gezien

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:25

En als je nou altijd zo streng bent voor je paard? Als je vandaag al wat strenger was en het ging goed..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:26

Maar op die paardenschool komen ze waarschijnlijk WEL in paddocks.. Dus dat is moeilijk te vergelijken dan denk ik zo eens.. Want als je hiermee naar een paardenschool gaat en de situatie uitlegt, denk ik ook dat het eerste wat zij zeggen is: zet het paard eens los buiten, laat hem eens uit z'n panty gaan.

T zijn paarden hoor, geen suikerklontjes van basterdsuiker.

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 21:26

vraag maar aan kimfeline na, mijn paard heeft het ALLES behalve zielig...........

Eske_B

Linnx schreef:
ik lach me ook dood, mensen denken dat mn paard het ontzettend zielig heeft, zonder hem te hebben gezien

Tja, paard zonder weidegang/paddock IS zielig.

KimW

Ik sta daar niet op stal, het is een zorgboerderij daar en ik kom daar voor mijn beperking haha. Hm.. ik weet eerlijk gezegd niet waarom Perry zijn benen zou breken in de paddock? De Tinkers staan er toch ook in? Verder denk ik gewoon, misschien wat minder rijden en meer een band met vertrouwen opbouwen. Want je krijgt toch wat angst als je van een paard afvalt.

rapunzelx

chelle_dora schreef:
Hoezo weet je dit al, heeft ie z'n benen al eens gebroken?
Kan je ook verder lezen dan los in een paddock? Wat ik al zei, stukje afzetten? Denk je nou echt dat de wei kurkdroog is als het heeft geregend in de zomer? Breekt ie toch ook z'n benen niet?

Tja, ik kan alleen maar zeggen.. Arm paard.

En JA, ik weet dat paarden explosief kunnen zijn, de mijne was ook raar. Maar die is nu zo heel erg bijgedraaid dat er vandaag zelfs een net 10 jarige op heeft gestapt, gedraafd EN gegaloppeerd. Maar ja, die van mij ziet dan gelukkig iets meer dan alleen stal, stapmolen en rijbak.. En dat zonder slofteugel...

Het paard kan zijn benen niet gebroken hebben. Het dier is dan niet meer te redden. Dus dit kan het geval niet zijn, ik denk eerder dé angst dat het gebeurd.

_Dracarys

EskeGirl schreef:
Linnx schreef:
ik ben al lang blij dat ik mn paard kan betalen, zou ik ook nog eens een extra wei gaan moeten betalen, denk het niet.

Het is toch voor het welzijn van je paard (en jou).

Ja en als je het nou niet kan betalen? :')