Welk type is jouw paard? De 5 Elementen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 19:31

Maartenn schreef:
Wat een onzin :')

+1 :')

Ik geloof zeker wel dat paarden karaktertrekken hebben, maar dat dat nou in "elementen" uitgedrukt moet worden vind ik weer té :')

ilovebecka_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 19:45

mijn pony komt overeen met het aardepaard !!
ik herken haar er echt in. wel grappig zo die omchrijvingen :D

Luniek

Re: Welk type is jouw paard? De 5 Elementen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:55

Mijn bijrijdpaard en de twee andere paarden die erbij staan (waar ik ook wel mee werk) zijn wel echt goed in te delen....
Mijn bijrijdpaard is echt een aardepaard. Is ook een fjordenmerrie dus dat komt wel overeen.
Eén van de tinkers is een waterpaard. Echt geen typische tinker, maar heel nerveus en angstige ruin. En het duurt inderdaad lang voordat hij dingen snapt.
De andere tinker ruin is een houtpaard. Dominant, moedig en een harde werker en doet alles voor een beloning. En hij is inderdaad het leidende paard van de kudde.

wiets23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 16:20

houtpaard ;)

xJorgx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 23:14

Aardepaard dat hele stukje is precies mijn pony .
Ik heb een ijslander x fjord.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 14:47

Goh, mijn paard past echt overal en nergens in :+

Hij is heel rustig voor kinderen, ook echt voorzichtig als er iemand op zijn rug zit die onstabiel zit. Wat dat betreft echt een aardepaard.

Hij kan ook absoluut niet alleen zijn. Onze paarden hebben drie stukjes wei achter elkaar. Als hij in de ene wei staat, in de middelste wei niks en dan zijn maatje in de wei daarna (dat is dus maar 50 meter open terrein ertussen), dan raakt hij helemaal in paniek. :+ Hij heeft ook de concentratieboog van een garnaal :+ . Dingen in de bak die er al jaaaaren zijn kunnen in een keer super eng zijn. Dat zijn weer eigenschappen van een vuurpaard.

Verder is hij erg eerlijk, als ik hem onjuist behandel, te grof ben met mijn hulpen oid, dan krijg ik dat te weten. Hij werkt graag mee, maar wel zolang ik netjes blijf (wat ik ook doe, maar krijg ook een bok als ik niet goed neerkom na een rare sprong van hem:P). En over het algemeen... is hij best rustig. Zolang er maar vriendjes in de buurt zijn. Zelfs als andere paarden op buitenrit druk gaan doen blijft hij vaak als enige te controleren. Natuurlijk zou hij graag erachter aan gaan of in paniek raken, maar zolang ik rustig blijf, doet hij ook niks.
Dus dat klinkt dan weer als een metaalpaard.

Waterpaard past denk ik als minste bij hem. Hij is soms nog wel wat wantrouwig op vreemde zaken, maar doet ze tegenwoordig wel. Dat was vroeger wel anders, maar meestal kan ik hem nu wel overhalen. Hij houd wel alles goed in de gaten, op buitenrit loopt hij ook het liefste achteraan zodat hij alles kan overzien.
Toch ook een beetje een waterpaard...

En een vuurpaard... Hij is dominant, heel erg zelfs. Ook het leidende paard in de kudde. Nu hij 24/7 buiten staat is hij rustiger, maar op stal is hij boos tijdens het eten (dus niet alleen van te voren, maar ook echt tijdens het eten). Hij raakt dan ook een beetje gefrustreerd en gestresst.

Lang verhaal sorry, maargoed, ik heb bij geen een element echt het pling dit is het gevoel.
Het is trouwens een kruising tussen arabier, KWPN en engels volbloed.

edit, na het invullen van die test op internet komt er ook uit dat hij geen overheersend element heeft. :+

Forgive

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 14:46

Mijn favo pony op stal is echt een houtpaard.
Niet vermoeibaar, altijd maar hard en dominant.
Keileuk beestje!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 19:09

Goh, dat dit nog steeds rondwaart....er was ook een voerleverancier die speciaal voer aanbood, specifiek voor dat type paard...ben de naam even kwijt. Wordt dat nog steeds aangeboden?

*Edit even gezocht, en kwam dit Bokt topic tegen. Is al een heel aantal jaren geleden. Kan echter de leverancier niet meer vinden die daar speciaal voer voor aanbood.

[LN] Is jouw paard aarde, vuur, metaal, water of hout. Test het!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 19:31

Wel grappig,

Mijn (ex) merrie is grotendeels aarde paard (veelvraat, lui en lief, maar toch ook wel extreem dominant en daardoor soms heel moeilijk)

Mijn hengstje is een vuur paardje, een shower, ietwat zenuwachtig maar toch wel heel rustig en vol vertrouwen en vooral graag in het midden van belangstelling/aandacht/knuffelen.

Het ruintje is vooral een hout paardje, stressgevoelig, nerveus, dominant, snel gefrustreerd

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 13:49

Mijn merrie is vooral water. Vooral het hebben van extreem veel geduld springt naar voren.
De laatste jaren is dat wel verbeterd. Ze is inmiddels ook wat opgeschoven richting aardepaard.

gemma92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 14:03

Hahah grappig, wij hadden pas op stal een cursus of iets hier over waar ik overigens niet aan mee gedana heb. MAar als ik het zo lees is mijn kwpn springpaardje een metaalpaard hahah

YOURLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 14:15

Ik denk dat een vuurpaard toch echt past bij mijn verzorg-haflinger...
heel raar, maar precies zijn beschrijving.

judith_nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 14:25

Wat grappig om te lezen, die van mij is dan ook echt een metaalpaard.
wees eerlijk en anders kan het simpel vergeten met hem

Samanthaaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 13:24

Hahaha die van mij heeft van alles wat: soms heel druk, soms ook vrij rustig. Soms heel schrikkerig en soms loopt ze overal langs alsof er niks aan de hand is. Maar ze is wel altijd super enthousiast & lief! Ze wil ook heel graag werken. Ze schopt/slaat niet, ze zet het wanneer ze schrikt soms op een rennen, maar ze gaat niet bokken of steigeren.
Voor mij gewoon een superpony hahaha <3

pat_kees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 01:03

mijn paard is overduidelijk een metaal paard!
grappig om te lezen, maar verder kun je hier nergens van opuit gaan.

Jizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 16:23

Cassidy schreef:
Goh, dat dit nog steeds rondwaart....er was ook een voerleverancier die speciaal voer aanbood, specifiek voor dat type paard...ben de naam even kwijt. Wordt dat nog steeds aangeboden?

*Edit even gezocht, en kwam dit Bokt topic tegen. Is al een heel aantal jaren geleden. Kan echter de leverancier niet meer vinden die daar speciaal voer voor aanbood.

[LN] Is jouw paard aarde, vuur, metaal, water of hout. Test het!

Ik heb een document van die leverancier, volgensmij was het iets in de richting van Xu Cing, zij boden ook iets aan speciaal gericht op typen paarden :)

*edit: even een fotootje gemaakt, slechte kwaliteit (op z'n zij hihi), maar hoop dat jullie het kunnen lezen:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Jizzie op 20-10-13 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 16:29

Als ik het zo lees is Tomboy een echt aardepaard met een vleugje vuur :p
Meneer is dol op kinderen en het liefst laat hij ze de hele dag met hem knuffelen en spelen,
heeft meestal geen haast, want tsja sjokkend kom je ook wel op bestemming...
Toch ook vuur omdat hij echt helemaal opbloeit als hij publiek heeft, het is een echte showknol :D
Hij leert wel heel snel dat komt dan weer niet overeen met het aardepaard, maar maag als zwak
orgaan kan ik wel in komen.

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 16:32

Een houtpaard :7 Ze heeft zelfs wel eens hout gegeten. :') Lekker zo'n paal in de wei!

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 14:36

Die van mij is geloof ik een aardepaard, het is een echte goedzak ! Tenslotte is het een Knabstrupper

Scala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 18:38

Beide waterpaarden

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 18:40

Vuurpaardje :)

ffjor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 06:14

Van alles wat, mag dat ook :D

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 14:49

Aarde of metaal.. beide komen overeen.... eigenlijk als je deze mixt dan heb je romeo!

AxelleRules

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 23:45

Mijn paardje is dus duidelijk een vuurpaard ;)

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 23:49

Ik heb een zeepaard..
Vind t altijd een beetje geitenwollensokkengezever..
Je vindt altijd wel overeenkomsten in meerdere elementen, dus ik hou me er niet zo mee bezig.. Mijn paard is mijn paard, punt.