Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Cassidy schreef:Niet mee eens. Je verliest uit het oog dat er ingeslopen patronen de overhand kunnen nemen. Als je gewend bent om meteen de schreeuwen en een ruk te geven aan dat halstertouw, dan staat dat gelijk aan het gebruiken van je muis met de andere hand.
Ik mis dan nu ook de mededeling dat je het op zijn minst hebt geprobeerd en je ervaringen ermee. Dus ik ga er van uit dat je het niet hebt geprobeerd en meteen je mening klaar hebt. Mag ik je uitnodigen om het op zijn minst te proberen en dit een uur vol te houden?

Cassidy schreef:Wat is het probleem om de muis/touchpad te bedienen met een andere hand dan je voorkeurshand?

Bo_Cassey schreef:Cassidy schreef:Wat is het probleem om de muis/touchpad te bedienen met een andere hand dan je voorkeurshand?
Ik zie dat ik je vraag niet heb beantwoord. Het bedienen met de andere hand is onwennig en het gaat iets langzamer, maar er gebeuren geen rare dingen. Met rustig kijken en doen bereik ik wat ik wil. Hoewel het frustrerend kan zijn, WEET ik dat ik niets bereik met mijn pc slaan, dus kies ik ervoor me in te houden en kalm voort te gaan.
hmmmmm.... misschien loopt deze vergelijking toch niet spaak. Excuus.

CrazyCat schreef:Dat vind ik altijd zo'n mooie opmerking "aan NH doen".
Voor mij is NH niks meer of minder dan een bepaalder manier van denken, meer gericht op 'voor het paard' i.p.v 'voor de mens'. Daarom geloof ik ook niet zo in al die labels NH traditioneel. Ik ken dressuurruiters die beter en lichter communiceren met hun paard dan NH-ers en andersom.
*knip*

xochenoa schreef:Ik heb een jaar NH gedaan grondwerk en rijden. Heb nooit een echte verbetering gehad enkel aan aantal verminderingen. Mijn pony toendertijd was zowiezo enorm schichtig, maar na het laatste lesje NH was het al helemaal drama. Ben overgegaan op dressuur en tot de dag van vandaag nooit spijt van gehad. Voornamelijk vind ik dat er in het Engelse rijden veel duidelijkere en correctere hulpen worden gegeven wat bij NH ietwat vager is. Er werd vaker wat door de vingers gezien. Of er werd wel aan gewerkt maar niet goed uitgewerkt. In ieder geval ieder zijn eigen ervaring en mening, zal ik ook altijd respecteren.