Nieuw paard is groot probleem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 10:37

De stalbaas heeft helemaal geen dilemma: hij zegt tegen de nieuwe dame dat zij kan vertrekken als zij het niet met zijn beleid eens is. Aannemende dat zij binnen een paar dagen een nieuwe stal heeft gevonden en vertrekt, geeft hij haar de helft van het stalgeld terug (ik neem aan dat ze per maand vooruit betaalt) en klaar is Klaas.
Jij en je pony hoeven niet de dupe te worden van de rangordeproblemen van een ander.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 10:38

Nou ja zeg.. Wat onaardig van haar! Ik zit echt te denken... Maar weet nog even niks..

djuulsie

Re: Nieuw paard is groot probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 10:40

Snap ook het dilemma van de stalhouder niet zo? Zij is net nieuw en jij staat er al een hele tijd...

Gaan eisen dat je minder wil betalen :') Dan zou ik er als stalhouder helemaal snel klaar mee zijn.

SiTer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 10:41

Tja, dan moeten we nu halverwege het seizoen de hele groep uit elkaar trekken. Dan krijg je twee kleine groepen van 4/5 paarden. Is het dan echt zo erg dat haar paard twee of drie weekjes achter een lint staat? Hij staat niet eens alleen en hij staat sowieso op een stuk wei. Ik krijg ook alleen maar chagrijnige blikken. Als het zo moet dan zoek ik wel een nieuwe plek hoor, ik kom naar stal voor de leuk, voor mijn hobby. Niet om afgekat te worden en een angstige pony te creëren.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 10:42

TS, je moet je (nog even) niet weg laten pesten door zo'n dame... Zou echt nog een keer naar de staleigenaar gaan.

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 10:44

Belachelijk zeg!
Zij is zelf het hele probleem. Als ik de stalhouder zou zijn dan zou ik zeggen: "Als je korting wilt of andere mensen met wel aardige paarden lastig valt, vertrek dan maar." Sorry hoor. Maar jullie doen helemaal niks verkeerd, en de eigenarres van dat grote paard gaat haar gang maar en eist ook nog eens dat dat paard bij de kudde mag staan. Echt belachelijk! Ze weet toch dat hij de paarden verwond??
Echt heel erg vreemd. Ik zou echt niet akkoord gaan met dat jou pony en haar paard omgewisseld in een ander weiland staan. Het ging toch allemaal goed toen dat paard er nog niet was? pff.. ik vind dat jij niet moet veranderen voor haar dominante paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 10:46

En dan ook nog korting eisen, terwijl je zo'n aso paard hebt? Dat mens kon wat mij betreft de pot op als ik de staleigenaar was. Daaahaaag. :evaw:

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 10:49

Stille meelezer meldt zich.

Wat een idioot mens zeg!
Zo hoog van de toren blazen terwijl ze er net is.

Ik heb mij nooit bemoeid met de indeling van de groepen.

De staleigenaar of beheerders weten zelf meestal wel welk paard waar bij past.
Mijn paard was erg makkelijk, dus nooit problemen.

Daarom ben ik ook voorstander van minstens 2 groepen.
Past een paard niet in de ene groep, dan past hij hopelijk bij de anderen. Past dat ook niet, dan staat hij maar apart naast de andere paarden met een lijntje er tussen.

Mijn paard heeft ook wel eens bij een draak van een paard gestaan. Paard had ook losse tandjes en hoefjes. Maar die van mij liet hij met rust.
Eigenaren vonden het vreselijk dat hij zo deed, maar eiste absoluut niet dat hij bij de grote groep kwam te staan.
Uiteindelijk hebben ze hem aan huis gezet, en ging die van mij weer in de groep.

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 10:50

Wat een rare reactie van haar zeg, ik zou het zelf niet eens willen dat als mijn paard zich zo gedroeg, hij in een kudde zou worden gezet en de boel op stelten zou zetten, dat wil je toch helemaal niet??? Als hij de andere paarden niet verwond, verwond hij zichzelf misschien dus eehhh.... Hoop dat de staleigenaar een verstandige keuze maakt. Zou toch wat zijn dat jij straks daar weg wil omdat zij haar zin krijgt.

En dat van die korting eisen slaat helemaaaal nergens op!
Laatst bijgewerkt door Lougino op 10-07-13 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 10:51

Zo...die heeft lef.Geeft de naam "pismerrie" weer een goede uitleg.

Zo te horen is deze dame een tikje asociaal,zo baas zo beest waarschijnlijk.Als het mijn stal was geweest,had ik haar veel succes gewenst met haar verdere carriére op haar nieuwe stal.
Beetje de hele boel op stelten zetten,de sfeer verpesten,eisen stellen en vooral "Ik en mijn recht"...neuh dat soort types kun je beter gedag zeggen.

Sterkte hoor en laat je niet wegjagen.

Dagmar80

Helemaal niet zo raar om het nieuwe paard tijdelijk alleen te zetten. Wel neuscontact enzo, maar niet direct in de kudde. Direct in de kudde gooien gaat wel vaker niet goed is mijn ervaring, ook afhankelijk van karakters van de dieren in de kudde.

Jouw pony is er al langer, haar paard is nieuw... Ik zou me niet prettig voelen als ik een paard had die een pony van een ander terroriseert, dan maar even op een wat langzamere manier laten wennen. Je kan lelijke blessures krijgen als je in zo'n geval geen maatregelen neemt! Weet ik uit ervaring helaas...

Zorg dat jij de verstandigste blijft en praat nog eens met de stalhouder. Ik hoop dat je (en je pony) het straks weer naar je zin hebt daar!

Kitty1985

SiTer schreef:
Tja, dan moeten we nu halverwege het seizoen de hele groep uit elkaar trekken. Dan krijg je twee kleine groepen van 4/5 paarden. Is het dan echt zo erg dat haar paard twee of drie weekjes achter een lint staat? Hij staat niet eens alleen en hij staat sowieso op een stuk wei. Ik krijg ook alleen maar chagrijnige blikken. Als het zo moet dan zoek ik wel een nieuwe plek hoor, ik kom naar stal voor de leuk, voor mijn hobby. Niet om afgekat te worden en een angstige pony te creëren.

Ja, dat kan wel hoor(apart staan).

Maar ik zou eerst even wachten van de stal eigenaar doet.
Misschien trapt hij haar wel van het erf

danberlo

Ik zou er echt niet voor vertrekken hoor SiTer. Je nieuwe stalgenoot lijkt me geen blijvertje als ze zich zo opstelt. Straks sta jij ergens anders en vertrekt zij na verloop van tijd ook omdat het toch niet botert met de rest. Ik hoop dat de staleigenaar zich niet zo laat chanteren.
Ik snap sowieso niet waar de nieuwe ´klant´zich zo druk over maakt. Ze moet blij zijn dat er ruimte is om haar paard apart te zetten, en nog met een maatje ook....

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 10:52

wat een lef zeg, je paard trapt en bijt een pony aan gort, is de oorzaak dat de pony opeens heel schichtig is en weet ik veel wat en heeft dit bereikt in een paar dagen tijd en dan nog korting eisen omdat haar paard niet in de weide mag? Zijn de wonden van jouw pony diep of niet? is er een DA te pas gekomen? Dan moet je die kosten maar lekker op haar verhalen ;)

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 10:54

Wie maakt hier nou eigenlijk de regels, zij of de stalbaas. Lijkt er op dat ze straks nog de wet gaat uitmaken ook.

SiTer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 10:55

djuulsie schreef:
TS, je moet je (nog even) niet weg laten pesten door zo'n dame... Zou echt nog een keer naar de staleigenaar gaan.

Nee, indd laat ik me niet meteen wegpesten, maar ik wil ook niet dat dit een eindeloze strijd gaat worden. Daar wordt echt niemand gelukkiger van. Ik ga vanavond (wéér) met de stalbaas praten. Dat ik echt ook een oplossing wil, maar dat zij ook moet begrijpen dat dit niet in een paar dagen gefixed is. 1 voordeel, de rest op stal begint zich ook aan haar "eisen" te irriteren. Ik wil echter niet dat dit een geval wordt van kanten kiezen en probeer er zo min mogelijk met de rest over te praten. Het is immers voor de nieuwe eigenaresse ook niet leuk als er achter haar rug over haar gekletst wordt, dan heeft ze alleen maar meer het idee dat ze in de verdediging moet.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 10:55

Als de stalbaas slim is dan doet hij de nieuwe het voorstel wat Maflinger zegt, voordat er meer klanten (willen gaan) lopen. Deze dame gaat voor een hoop problemen zorgen, dat eindigt geheid niet bij dit akkefietje.

Laat je niet wegjagen door die nieuwe hoor, jouw pony is het probleem niet! Sterkte :(:) Wat een rotsituatie.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 10:56

Nou weggaan om zo iets zou ik never nooit doen.

SiTer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 10:59

lifaya schreef:
wat een lef zeg, je paard trapt en bijt een pony aan gort, is de oorzaak dat de pony opeens heel schichtig is en weet ik veel wat en heeft dit bereikt in een paar dagen tijd en dan nog korting eisen omdat haar paard niet in de weide mag? Zijn de wonden van jouw pony diep of niet? is er een DA te pas gekomen? Dan moet je die kosten maar lekker op haar verhalen ;)

Nee, is geen da bij geweest. Huid ligt wel echt open en is rondom heel dik en gevoelig. Je ziet echt dat ze pijn heeft als je eraan komt of in de buurt ervan komt, maar een stalgenootje van mij weet heel veel over wondverzorging en die heeft ze schoongemaakt en controleert ze elke dag even. Het ziet er iig netjes uit dus dat trekt allemaal wel weer bij. Ik maak me meer zorgen over (eventuele) psychische schade.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:00

Jeetje zeg wat een gedoe. Niet vertrekken hoor, jij staat er al veel langer, dus zij past zich maar een beetje aan. Als ze een beetje gezond verstand had zou ze zelf ook kunnen bedenken dat dit beter is voor iedereen... helaas ontbreekt t sommige mensen nog wel eens aan inlevingsvermogen :s

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:01

Geen blijvertje zo te horen...kwestie van uitzingen,als stalhouder ben je ook niet gelukkig met die soort mensen.Verpesten de sfeer op alle fronten,nooit goed of het deugt niet.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:06

Nouja psychische schade zal wel meevallen.

danberlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:07

Traumeel-gel is heel goed bij zo´n dikke bijtwond. Maar misschien beter niet op het open gedeelte smeren (doe ik iig niet).

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:07

wat een vervelend probleem zeg.
waar zit de onrust bij de nieuwe pensionklant? dat haar paard niet in een kudde staat of dat haar paard zich misdraagt?

misschien is het handig om een soort schema op te stellen waarop staat wanneer de paarden weer bij elkaar staan en door iedereen te laten goedkeuren. dat schept ook duidelijkheid onder de klanten.

aan de andere kant kan ik haar kant ook inzien, zij denkt waarschijnlijk dat het met een weekje wel weer rustig is in de kudde en dat het dan goedkomt. zij kent jouw pony niet goed genoeg om de verandering te zien die jij hebt gezien.
misschien helpt het als je haar een brief/mail schrijft waarin je zegt dat het jammer is dat het nu niet werkt maar dat je graag samen wil werken aan een oplossing. leg ook uit dat jouw merrie nu uit haar doen is en dat het samenzetten nu even niet werkt. voor haar paard is het ook fijn als ze in een stabiele kudde komt, en dat kan best over 2 weekjes. het paard staat nu ook buiten en krijgt geen mindere behandeling.

dan heb je vanaf jouw kant je best gedaan om het op te lossen en valt jouw niets te verwijten. :)

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:11

Als ik de stalhouder was zou ik vragen of deze dame verder wil kijken. Als iemand nu al zoveel op deze manier eist is er strakjes geen houden meer aan. Daar schiet je als stalbaas niets mee op. Zou vanavond gewoon duidelijk aangeven dat je niet van plan bent mee te gaan in de door haar voorgestelde oplossing. Je bent een bewezen trouwe klant waar hij waarschijnlijk weinig last van heeft. Dat zal de nieuwe dame nog moeten bewijzen. Zodra ze merkt dat ze niet altijd haar zin kan doordrijven vertrekt ze vanzelf. Laat ze het lekker uitzoeken! Vraag me af wat deze dame zou eisen als de situatie omgedraaid was, maar dat terzijde.