Gevaarlijke pony!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Baya1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 16:55

verastar1 schreef:
Jullie komen er wel!

Danku!
Fijn om zo'n reactie te krijgen :)

xcarlosx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 17:11

vanLotje

Re: Gevaarlijke pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 17:46

Hey Ts,

ik was een van de mensen die riep dat ' ie een schop onder z'n billen kon krijgen :)

Ben superblij te lezen dat het goed gaat en dat je het op een andere, betere manier aan hebt gepakt.

Petje af =:)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 17:56

Goed dat je iemand hebt gevonden die je paard en jou helpt op de manier die jij wil! :D
Gewoon met duidelijkheid en grenzen aangeven dus (sorry niet denigrerend bedoeld maar zoals ik het lees was je gewoon te lief/onderdanig voor hem)

Baya1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 11:49

antje_vip schreef:
Goed dat je iemand hebt gevonden die je paard en jou helpt op de manier die jij wil! :D
Gewoon met duidelijkheid en grenzen aangeven dus (sorry niet denigrerend bedoeld maar zoals ik het lees was je gewoon te lief/onderdanig voor hem)

Ben blij dat ik nu weet hoe ik hem moet aanpakken. Ik zit miss al lang in het paarden milieu maar weet belange nog niet alles.
Bijleren doe je altijd hoe jong of hoe oud je ook bent.
Ik ken mezelf en ik weet van mezelf dat er dingen zijn die ik graag eerst een ander zie doen.
Zo kan ik dat 'nadoen'. Klinkt een beetje kinderachtig maar ja, zo is het nu eenmaal xd

Baya1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 11:50

vanLotje schreef:
Hey Ts,

ik was een van de mensen die riep dat ' ie een schop onder z'n billen kon krijgen :)

Ben superblij te lezen dat het goed gaat en dat je het op een andere, betere manier aan hebt gepakt.

Petje af =:)

Danku! Heel fijn :)

Baya1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 11:50

humanoidR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 11:55

Baya1993 schreef:
troi schreef:
Hele goede begeleiding zoeken, casteren als hij nog hengst is en als dit niet helpt verkopen die hap. Hier krijg je ongelukken van en dat is het niet waard.

Verkopen is geen optie. Het beestje heeft eindelijk een goede thuis en we zien hem graag.
We willen er dus alles aan doen zodat hij vertrouwen krijgt in ons.
Paardnatuurlijke tips (geen zwepen, niet slaan, niet schoppen,...) zijn dus zeer welkom.

In mijn ogen is het redelijk natuurlijk dat een paard slaat en schopt. Dus waarom geef je hem geen koekje van eigen deeg? Als je dat niet wilt, dan wacht je gewoon tot er wat gebeurt. Is niet de vraag of, maar wanneer dan

Baya1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-13 10:47

Het is idd heel natuurlijk dat een paard slaat en schopt maar als we over kudde gedrag blijven doorgaan kan ik alleen maar zeggen, een mens is niet van nature gemoeid in een kudde. En mens staat buiten de natuur van een paard! En het is de bedoeling dat als je een paard in gevangenschap wil houden dat het dier de mens vertrouwt en ik heb net bewezen ( zoals je boven wel kan lezen) dat je dat ne zo snel bereikt met belonen en lief zijn ipv te doen alsof je de grote hengst van een kudde bent en lekker terug te schoppen. Dit is niet persoonlijk op jou, maar als jullie dat allemaal willen blijven geloven blijven jullie maar lekker schoppen en slaan op je paard. Bij mij gebeurt dit niet, punt gedaan.

pluisje4951

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:58

Een zweepje meenemen.
Je kan misschien een valvestje aandoen, dan doet bijten en schoppen minder pijn
en kan je hem gemakkelijker pakken. Dan eens een tik geven als hij niet stopt.
Je moet hem een op zijn donder geven, zodat hij er niet meer aan denkt het opnieuw te doen.
Ik wil niet dat je hem mishandelt, maar hij moet wel op zijn plaats staan.
Als dat niet helpt misschien een professional inschakelen.
Die heeft veel ervaring en heeft het waarschijnlijk al eerder gedaan.

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 13:05

Er zijn dus nog àltijd mensen die echt de moeite niet nemen om n topic door te lezen of om op z'n minst de reacties van de TS te lezen >;) Zoooo vermoeiend dat...

Baya1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 18:40

pluisje4951 schreef:
Een zweepje meenemen.
Je kan misschien een valvestje aandoen, dan doet bijten en schoppen minder pijn
en kan je hem gemakkelijker pakken. Dan eens een tik geven als hij niet stopt.
Je moet hem een op zijn donder geven, zodat hij er niet meer aan denkt het opnieuw te doen.
Ik wil niet dat je hem mishandelt, maar hij moet wel op zijn plaats staan.
Als dat niet helpt misschien een professional inschakelen.
Die heeft veel ervaring en heeft het waarschijnlijk al eerder gedaan.

Prof is ondertussen al lang geweest en heb zelf veel bij geleerd n door de kleine stapjes is het al een heel andere ponie zonder hem ooit te slaan of schoppen zelfs geen tik van de zweep aan te pas gekomen.

Baya1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 18:41

miezelke schreef:
Er zijn dus nog àltijd mensen die echt de moeite niet nemen om n topic door te lezen of om op z'n minst de reacties van de TS te lezen >;) Zoooo vermoeiend dat...

Idd heel vermoeiend soms ;)

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 18:56

Zon pony zou ik uit de wei halen, op stal zetten en hem daar leren hoe hij met mensen om moet gaan. Als een pony dit bij mi probeert krijgt hij ook zeker wel een tik. Wij hebben een kudde staan en daar wordt de rangorde zeker niet zachtzinnig, maar wel duidelijk bepaald!

Baya1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 20:52

m1992 schreef:
Zon pony zou ik uit de wei halen, op stal zetten en hem daar leren hoe hij met mensen om moet gaan. Als een pony dit bij mi probeert krijgt hij ook zeker wel een tik. Wij hebben een kudde staan en daar wordt de rangorde zeker niet zachtzinnig, maar wel duidelijk bepaald!

Lees het boven staande aub! Alles is goed gekomen ZONDER tikken van een zweep.
Hoe jullie je paarden behandelen is jullie zaak maar nu mogen de reacties zoals deze echt wel stoppen.

ccca11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 14:46

Op je lichaamstaal letten en voor alle zekerheid een zweepje bij je hebben. Dat betekend natuurlijk niet dat je hem hoeft te gebruiken, maar voor eventuele bescherming als hij jou bijt of wat dan ook. Laten zien dat jij de baas bent. :)

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 15:58

Beste ccca11,

Zie:

Baya1993 schreef:
miezelke schreef:

Idd heel vermoeiend soms ;)

en ook:
Baya1993 schreef:
m1992 schreef:

Lees het boven staande aub! Alles is goed gekomen ZONDER tikken van een zweep.
Hoe jullie je paarden behandelen is jullie zaak maar nu mogen de reacties zoals deze echt wel stoppen.

Baya1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 18:28

Bedankt miezelke!

ElisaAppie6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 19:22

Zo iets maar dan iets minder heb ik ook meegemaakt. Ik ben bang, en dan denk je, ja al die reaties hier dat ga ik echt niet doen. Als je pony een slechte tijd heb gehad komt het daar door. Hij is waarschijnlijk bang en uit dat door heel boos te zijn. Misschien hebben die mensen hem wel geslagen. Hij wil misschien wel dat jij hem niet aanraak. Stap 1 is. Geef hem een wortel snoepje of appel. Praat dan zachtjes tegen hem, is het binnen het hek of stal helemaal super! Daarbuiten is een begin. Als je binnen de stal ben geweest of wei, (of op ze minst, in de "deuropening".) Ga je verder naar stap 2. Elke x als je naar (jou) pony gaat geef je hem iets lekker, zeg dat ook tegen de andere mensen die welleens contact hebben met je pony. Zo kun je zien dat hij waarschijnlijk al wat minder raar reageert als je naar hem toe komt. Je kunt je pony straffen als hij dat gedrag toont maar je kunt hem ook belonen als hij het goed doet, je kunt het met hem opbouwen. Want ja, stel jij ben heel lang geslagen door mensen (bijv) en dan kom je bij andere mensen, dan denk je echt niet zomaar, deed slaan niet. Je blijft bang. Als je pony goed reageert laat je hem aan een borstel ruiken. Aai hem een beetje, en dat is weer genoeg voor vandaag. Ga niet uren lang zitten oefenen nee, 10 a 15 min. per dag is genoeg. Voor verdere hulp kun je altijd een berichtje naar mij sturen

ElisaAppie6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 19:23

LET OP: Beter niet slaan of boos worden, hoe moeilijk ook, de baas worden... Dat komt

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 19:41

Wat fijn zeg. Hoe gaat het nu anderhalve maand verder?

Baya1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 17:38

Poiuytrewq schreef:

Het gaat al veeeeeele beter.
Ik heb in het begin idd een zweepje met zak aan gebruikt ter verlenging van men arm, maar de pony heeft nooit de zweep of de zak gevoeld.
Als ik nu toekom op de wei komt hij al hinnikend aangelopen.
Ik kan rustig mijn werk doen op de wei zonder eat hij aanvalt, beter nog hij loopt zelfs de hele tijd achter me aan om te komen kijen wat ik doe.
Mensen die hij niet (goed) kent heeft hij nog wat problemen mee.
Maar vorige week heeft mijn metekindje (10j en autistisch) hem een hele uitgebreide borstelbeurt gegeven en genieten dat ie deed ;)
Geweldig om hem nu te zien. Wou dat ik een 'toen en nu'- filmpje had gemaakt :)

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 17:50

Baya1993 schreef:
Poiuytrewq schreef:

Het gaat al veeeeeele beter.
Ik heb in het begin idd een zweepje met zak aan gebruikt ter verlenging van men arm, maar de pony heeft nooit de zweep of de zak gevoeld.
Als ik nu toekom op de wei komt hij al hinnikend aangelopen.
Ik kan rustig mijn werk doen op de wei zonder eat hij aanvalt, beter nog hij loopt zelfs de hele tijd achter me aan om te komen kijen wat ik doe.
Mensen die hij niet (goed) kent heeft hij nog wat problemen mee.
Maar vorige week heeft mijn metekindje (10j en autistisch) hem een hele uitgebreide borstelbeurt gegeven en genieten dat ie deed ;)
Geweldig om hem nu te zien. Wou dat ik een 'toen en nu'- filmpje had gemaakt :)

Leuk dat het zo goed gaat *\o/*

Baya1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 23:26

ElisaAppie6 schreef:
Zo iets maar dan iets minder heb ik ook meegemaakt. Ik ben bang, en dan denk je, ja al die reaties hier dat ga ik echt niet doen. Als je pony een slechte tijd heb gehad komt het daar door. Hij is waarschijnlijk bang en uit dat door heel boos te zijn. Misschien hebben die mensen hem wel geslagen. Hij wil misschien wel dat jij hem niet aanraak. Stap 1 is. Geef hem een wortel snoepje of appel. Praat dan zachtjes tegen hem, is het binnen het hek of stal helemaal super! Daarbuiten is een begin. Als je binnen de stal ben geweest of wei, (of op ze minst, in de "deuropening".) Ga je verder naar stap 2. Elke x als je naar (jou) pony gaat geef je hem iets lekker, zeg dat ook tegen de andere mensen die welleens contact hebben met je pony. Zo kun je zien dat hij waarschijnlijk al wat minder raar reageert als je naar hem toe komt. Je kunt je pony straffen als hij dat gedrag toont maar je kunt hem ook belonen als hij het goed doet, je kunt het met hem opbouwen. Want ja, stel jij ben heel lang geslagen door mensen (bijv) en dan kom je bij andere mensen, dan denk je echt niet zomaar, deed slaan niet. Je blijft bang. Als je pony goed reageert laat je hem aan een borstel ruiken. Aai hem een beetje, en dat is weer genoeg voor vandaag. Ga niet uren lang zitten oefenen nee, 10 a 15 min. per dag is genoeg. Voor verdere hulp kun je altijd een berichtje naar mij sturen

Heel lief dat je hulp aanbied elisa appie maar zoals je kan lezen gaat het uitstekend met het ponietje enmoest het nog nodig zijn krijg ik hulp van een proffesionele gedrags therapeut :)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 16:10

Zo te lezen gaat die kleine hartstikke goed. Super!