wanneer werd je voor het eerst echt boos op je paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Re: wanneer werd je voor het eerst echt boos op je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:19

Toen mijn paard me in mijn arm beet terwijl ik haar hoeven aan het uitkrabben was. Toen pakte ik haar hoofd en beet heel hard in haar oor... Helaas was ze net aan het verharen, had dus een lekkere pluk haar in mn mond. :Y)
Daarna heeft ze nooit meer durven bijten of happen!

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:22

Kaus schreef:
Toen mijn paard me in mijn arm beet terwijl ik haar hoeven aan het uitkrabben was. Toen pakte ik haar hoofd en beet heel hard in haar oor... Helaas was ze net aan het verharen, had dus een lekkere pluk haar in mn mond. :Y)
Daarna heeft ze nooit meer durven bijten of happen!

_O- _O- _O-

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:22

Toen ze recht overeind ging.. Levensgevaarlijk dus dan moet je wel ff duidelijk maken dat dat niet kan..

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:26

Mijn verzorgpony wil tijdens het buitenlopen nog wel eens heel sloom gaan doen, en is dan niet vooruit te branden. En dan kan ik wel eens heel chagrijnig van worden. Meestal doet ze dat omdat ze liever met haar vriendjes wil gaan lopen. Maar alleen drie pony´s meenemen die niet van mij zijn hm.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:28

Van mijn nieuwste paard toen hij echt gericht naar me trapte, en net niet raakte. Toen heeft hij een trap terug gehad. (En dat doe ik niet snel, trouwens)
Van de Shetlander toen hij op me sprong (hij was nog hengst), toen heeft hij ook een behoorlijke klap gehad.
En mijn Fell pony, ik ben er wel eens boos op geweest maar niet eche zooo boos dat hij een harde klap/tik kreeg. Meer gewoon even goed corrigeren/aanpakken en gewoon door.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:34

twee jaar terug, toen ze op mijn grote teen stond, lekker erop leunde, eraf gleed en mijn teennagel er zo uit 'trok'. maar goed ik was zelf zo dom om slippers aan te doen.
mijn paard schrok zich een ongeluk, maar mijn god wat deed dat pijn!!

ik heb NOOIT meer slippers aangedaan, zelfs niet als ik haar alleen gedag kwam zeggen in de wei, was overigens ook de eerste keer dat ik haar met slippers uit de wei had gehaald. :')
mijn ouders hebben die nagel bewaard tussen mijn melktandjes, omdat er zulke lelijke nagellak op zat hahaha...

ze is nooit gemeen geweest naar mij, dus echt heel boos ben ik ook nog nooit geweest.
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 21-06-13 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:35

RusselNuwell schreef:
funnyhorses schreef:
Dat Trudy (onze mini terror-shet }:) ) op een middag wéér in de keuken alle hondenbrokken stond op te eten -:(- !!! (lees:hek gesaboteerd en ingebroken!!!)
Dat was de druppel voor die dag |o ..................................en heb ik de keukendeur op slot gedaan! }>

Ik denk dat dit toch wel alles overtreft :')

Die smileys erbij vind ik nog het leukste van al deze verhalen.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:36

Poiuytrewq schreef:
twee jaar terug, toen ze op mijn grote teen stond, lekker erop leunde, eraf gleed en mijn teennagel er zo uit 'trok'. maar goed ik was zelf zo dom om slippers aan te doen.

ik heb NOOIT meer slippers aangedaan, zelfs niet als ik haar alleen gedag kwam zeggen in de wei, was overigens ook de eerste keer dat ik haar met slippers uit de wei had gehaald. :')
mijn ouders hebben die nagel bewaard tussen mijn melktandjes, omdat er zulke lelijke nagellak op zat hahaha...

ze is nooit gemeen geweest naar mij, dus echt heel boos ben ik ook nog nooit geweest.

Omg... De pijn |(

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:37

hahaha.. ik lach me ook rot hier om alle verhalen!!

ja lekker is anders := :') grappig was ook dat mijn huidige vriend mee was, die ik toen misschien net twee dagen kende. die ging naar de stal eigenaar, die zat te eten en zei hier heb je een verbandsdoosje, en hij ging rustig verder eten

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:58

Er komt me een verhaal te boven van de verzorgpony van mijn vriendin een echte terrorshet of hoe je dat noemt }:). Dat doen alsof ie heel lief is :o. Een keer is ie op de voet van mn vriendin gestapt en er vandoor gegaan. Was een verzorgshet dus moeder er half stuikelend dr achteraan. Maar wat was ze toen boos -:(-. En o de terugweg was ie heel voorzichtig. O:) Helaas was dat maar eenmalig }>

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:16

Een paar weken geleden voor het eerst.
Paard is heel bang om de stal in te gaan, hij gaat er dan ook in galop in en drukt iedereen aan de kant die hem er in zet.

Ik deed hem weer in zijn stal, en hij knalde er gewoon weer in, waardoor ik met mijn ribben tegen de voerbak aankwam.

Ik had zoveel pijn, en ik was zo boos! Ik heb hem toen de stal uitgetrokken en weer geprobeerd
Weer ging het niet goed. Dus er weer uit en toen ging ik achteruit lopen. Wilde niet stoppen en kwam omhoog. Mijn eerste reactie was met het halstertouw tussen de voorbenen slaan en meneer schrok zo erg van mij, hij loopt er nu als een mak paardje in.

Telkens haalde ik hem er wel uit hoor als hij zo de stal in vloog maar na de 10de keer een drafje vond ik het goed (slecht van mij, ik weet het).

Nu moet ik hem soms nog waarschuwen maar het gaat super goed!

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:34

Poiuytrewq schreef:

Ah nee, ik zie het zo al voor me, jakkes..

Lotusje555

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 23:22

Toen mijn twee oudste hengsten van 3 en 4 mijn kleine hengstje van nog geen jaar door het hek van de bak heen joegen

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 23:36

Lotusje555 schreef:
Toen mijn twee oudste hengsten van 3 en 4 mijn kleine hengstje van nog geen jaar door het hek van de bak heen joegen

Zozo dat zo'n beesie zo hard kan rennen

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 23:39

Ik ben 1 x echt boos geworden . Dat was toen ik der uit de wei haalde maar zij het er niet echt mee eens was > kwam ze om omhoog en ze haalde uit met der hoef bijna tegen mijn hoofd . Toen heeft ze 2 flinke trappen in der maag gekregen :(:)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 23:41

toen hij me met kriebelen vol in mijn arm beet en snel achter in de wei wegrende :')
had hem nog nooit een mep verkocht daarvoor haha

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 23:46

Toen mijn bijrijdpaard vandaag op buitenrit dusdanig liep te klieren dat hij omhoogkwam, en achteruit begon te lopen, richting de sloot. Op gegeven moment voelde ik zn achterbenen naar beneden 'glijden', bijna in de sloot dus. Hij vloog weer naar voren om vervolgens opnieuw een paar keer omhoog te komen. Heb hem toch een behoorlijke tik en schreeuw gegeven, dit was gewoon echt gevaarlijk en dat soort acties wil ik buiten gewoon echt niet hebben. :n Straks dondert hij achterover de sloot in met mij op zn rug, nou nee dankjewel. Dan maar even kwaadschiks, veiligheid gaat voor..

Vervolgens was hij weer poeslief natuurlijk, waarna we ons ritje heerlijk hebben vervolgd :')

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 23:51

Liesje1611 schreef:
Toen mijn bijrijdpaard vandaag op buitenrit dusdanig liep te klieren dat hij omhoogkwam, en achteruit begon te lopen, richting de sloot. Op gegeven moment voelde ik zn achterbenen naar beneden 'glijden', bijna in de sloot dus. Hij vloog weer naar voren om vervolgens opnieuw een paar keer omhoog te komen. Heb hem toch een behoorlijke tik en schreeuw gegeven, dit was gewoon echt gevaarlijk en dat soort acties wil ik buiten gewoon echt niet hebben. :n Straks dondert hij achterover de sloot in met mij op zn rug, nou nee dankjewel. Dan maar even kwaadschiks, veiligheid gaat voor..

Vervolgens was hij weer poeslief natuurlijk, waarna we ons ritje heerlijk hebben vervolgd :')

gelukkig toen lekker droog??

Verawieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:47

Wat je kan doen als je een longeerbak hebt, rondjes laten galloperen (zonder longeerlijn) en door de bak heen jagen. Als hij niet meer springt of bokt, gewoon door laten galloperen ookal is hij bezweet. zodra hij met zijn hoofd begint te zakken en in handgallop over gaat zou hij moeten gaan knabbelen dan ga je stil staan, met de rug naar hem toe. Nu zou hij naar je toe moeten komen en niet meer vervelend oeten doen. Maar het kan soms wel een uur duren als je echt een kreng hebt.

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-13 14:50

pas maar op want je hebt zo half bokt over je heen met een join up

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-13 14:50

ik doe het zelf ook daarintegen haha

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:53

jwl schreef:
pas maar op want je hebt zo half bokt over je heen met een join up

nou dat wou ik zeggen...
als of, wanneer je het zo uitlegt, het zo simpel is om na te doen...

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-13 15:13

sowieso is het maar net of je niet over de grens gaat met dit soort dingen

lot189

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 16:09

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 16:12

Verawieke schreef:
Wat je kan doen als je een longeerbak hebt, rondjes laten galloperen (zonder longeerlijn) en door de bak heen jagen. Als hij niet meer springt of bokt, gewoon door laten galloperen ookal is hij bezweet. zodra hij met zijn hoofd begint te zakken en in handgallop over gaat zou hij moeten gaan knabbelen dan ga je stil staan, met de rug naar hem toe. Nu zou hij naar je toe moeten komen en niet meer vervelend oeten doen. Maar het kan soms wel een uur duren als je echt een kreng hebt.

Nooit, maar dan ook nooit zomaar doen :n