Paard van bomproof naar wandelende bom

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PinkLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 12:05

ik heb het hele verhaal gelezen, wat een goede verandering zeg, top!
ben wel nieuwsgierig hoe het nu gaat?

Hevonen

Re: Paard van bomproof naar wandelende bom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 12:32

Wat een verschil!
Paarden zijn heel duidelijk. Ons paard en pony zijn 3 jaar lang bij iemand anders geweest. Dat ging 2 jaar goed, maar het laatste jaar niet (alleen wist ik dat niet, alles leek okay als ik ging kijken of informeerde).
Ons altijd vrolijke, glanzende en nieuwsgierige paard is al zijn vriendjes kwijtgeraakt door een aantal verhuizingen en verkoop en stond alleen nog maar achterstevoren in de stal te treuren, wilde niks, werd mager en is uiteindelijk veel te jong overleden (als ik dat toch geweten had... ) Hij zou iig altijd samenblijven met de pony.

De pony stond in een te klein stalletje en kon niet naar buiten, werd niet gereden en werd vals. Beet en dreigde. Ik heb haar toen ik daarachter kwam meteen weggehaald. Beide dieren zouden samenblijven en beide dieren zouden minimaal overdag buiten lopen. Zo zie je dat dieren heel verschillend reageren op een voor hen verkeerde behandeling.
De pony is gelukkig weer helemaal de oude, vrolijk en levendig.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 11:28

Een fijne plek maakt op breekt je paard. Dat is me ondertussen wel duidelijk.

Met Pebbles gaat het fantastisch. Ze is goed in vorm ( heeft nog steeds vakantie omdat ik nog niet mag rijden oid. Ook moet ik een ander zadel voor haar hebben. ) Ze was erg vol en had last van de vele eiwitten die in het kuil zaten op de vorige stal. Ze heeft nu een mooi lijntje en zit super goed in haar vel. Ze heeft een nieuwe vriendin erbij sinds 2 weken. Een nieuwe merrie die zich helemaal aan har optrekt. Zo leuk om te zien. De groep is heel close, als ik Pebbles ophaal staat de hele groep te kijken en te hinneken.

Op de vorige stal stond ze vreselijk te zweten onder de deken maar daar werd door de stalhouders niet naar gekeken. Toen ik een paar weken terug kwam toen het warm was ( ik wou de deken af gaan doen ) stond ze al lekker bloot op de weide. Ook heeft Pebbles een vergroeide traanbuis waardoor ze altijd een vies/traan oog heeft. Ik heb de vliegenkap bij de stal gehangen en nu heeft ze hem elke dag om als ik kom. Fantastisch vind ik het, ze word zo goed verzorgd door iedereen. Ze heeft het ook onwijs naar haar zin.

Ze is heel erg vrolijk en ontzettend lief. We wandelen veel met haar langs de weg en in het bos. Ze wordt daar steeds zekerder in en geniet er duidelijk van.

Afbeelding
Zo loopt ze nu

Afbeelding
Nog even een plaatje van 2 maand terug

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 11:42

Wat super joh!!

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 11:43

Wauw wat een verschil! Er staat gewoon een heel ander paard!
Respect voor jou TS! Super dat je zo hebt geluisterd naar je paard!
Ik wens jullie een mooie toekomst samen.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 21:28

Wauw wat een verschil jeetje...

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 21:39

Heel het topic gelezen, wat een verandering!

Ze ziet er echt al veel gelukkiger uit, en het klinkt als een perfecte stal! En wat heb je geluk met een paardje dat zo duidelijk tegen je spreekt <3 Top keuze TS!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 13:03

Paard Pebbles heeft ook geluk dat bazinnetje haar zo goed weet te "lezen" en te begrijpen, en gezien heeft dat paard op de andere stal ongelukkig was.

Ben blij voor zowel paard als eigenaresse!

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 09:56

Wat goed zeg dat ze zo heppie is op haar nieuwe stal! :)
Het is in ieder geval, overduidelijk, de juiste keuze geweest.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 09:58

Helemaal super dat het zo goed gaat! Goede keuze geweest om te verhuizen! Hoop dat je snel een ander zadel hebt en met haar aan de slag kunt.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 09:44

UPDATE *\o/*

Gister heb ik 200 km gereden om een ander zadel op te halen en het ligt fantastisch. Eerst even longeren en dat was natuurlijk lekker bokken en springen. Maar het zadel bleef super op zijn plek. Al snel was de joligheid eruit en liep ze zo onwijs mooi, ze kwam helemaal los.
ge era
Natuurlijk moet je wel even erop om te kijken of het zadel helemaal past. Eerst even een rondje gestapt aan de longe maar daar snapte Pebbles helemaal niets van. Daar werd ze zo onzeker van. Longe er toen dus af en even lekker rond gestapt en toen een heel erg fijn rondje draf. Dat was voor de eerste keer na de beruchte 1 april wel voldoende en wat was ik blij. Ze was ontzettend braaf en deed goed haar best.

We are BACK *\o/*

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 10:00

Wauw wat een een mooie afloop voor je paard! En wat een fijne stal heb je gevonden zeg! Dat was zeker een goede keus. Ik denk dat je wel in je handjes mag knijpen met je huidige stal.

Wat super dat je een zadel hebt gevonden. Heb je er nou ook zelf op gezeten of was dat je zusje? Hoe is 't met je rug?

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 11:09

Ik mag zeker mijn handen dichtknijpen. Kan mijn geluk niet op nu.
Gister heb ik haar zelf gereden. Ging superen voelde op het moment niets van mijn rug. Nu de volgende ochtend voel ik het wel iets maar zijn meer spieren denk ik.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 11:12

Ohh wat fijn zeg! Op naar meer van dit soort ritjes ;)

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 11:21

leuk zeg, wat voor zadel heb je gekocht?

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 11:41

ik word helemaal blij als ik zie dat je paardje het zo goed heeft.
+:)+ TS

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 12:03

Bedankt allemaal, ben ook zo ontzettend blij dat het ritje gister zo goed ging. Was wel even op mijn hoede;-)
Het zadel wat ik nu heb is een Arthur kottas viena. Veel schoudervrijheid, ons breed kussenkanaal. En het zit zalig, net zo diep en zacht als mijn oude hulsebos maar minder gedwongen.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 21:07

Vol trots laat ik de foto's van vanavond aan jullie zien. Vandaag weer volop gestat en gedraafd. Ook nog even een klein galopje meegenomen op beide handen. Het ging heerlijk!

Afbeelding
Afbeelding

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 11:46

leuk zeg! fijn dat het zo goed gaat!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 11:55

jeetje ts wat een verhaal zeg
en fijn dat hte nu zo fijn gaat

wat ik alleen niet begrijp is dat je het gepikt hebt om een volle maand te betalen ivm je zadel ,
ik had die mensen opzij gebeukt en anders de politie gebeld en erbij gehaald om dat zadel hoor zijn ze nou helemaal gek

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 23:02

Bedankt allemaal, ben echt heel blij met hoe het nu gaat.

Little birdy; We hebben politie en advocaten alles langs gebeld maar ze hadden recht op een maand geld. Ik wou mijn paard daar weg ZSM dan maar betalen. Politie en instanties konden ons nergens bij helpen... raar maar waar. Dat geld ben ik allang vergeten en ik heb geen seconde spijt gehad. Ik had haar nog een maand kunnen laten staan, wouden de stalhouders eerst ook, geen haar op mijn hoofd die daar aan dacht.