Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

annnepannne schreef:Mijn paard ga ik niet verkopen.
Ga maar eens kijken hoeveel mensen hun paard alleen hebben staan, dan schrik je.
Het zullen er meer zijn dan je denkt, mijn paard heeft nog een paard naast zich staan en hij staat regelmatig met koeien in de wei waar die lekker mee rond kan rennen. En ik weet dat een koe anders is dan een paard, maar het is in ieder geval iets. Sommige paarden hebben helemaal niks. Ik probeer er nog het beste van te maken voor mijn paard met wat ik wel heb, en in de toekomst wil ik er een shet bij zetten of we gaan volgend jaar een pensionsplekje aanbieden. Dus het wordt allemaal wel geregeld, alleen het duurt even.
Genoeg mensen die er niks aan doen, en wat krijgen die als reactie? Niks.
Ik probeer er alles aan te doen, en wat krijg ik als reactie? Ik moet hem maar verkopen.
annnepannne schreef:Wij hebben geen contact met hun door een aantal voorvallen, ze zijn ook heel erg op zichzelf.Ruzie wil ik het niet noemen, maar we liggen elkaar niet echt, de buurvrouw doet in de supermarkt ook altijd alsof ze me niet kent als ik aan de kassa zit.
Toen wij Wox net hadden en we aan het rijden waren gingen ze ook expres toeteren en zachter langs rijden om te kijken of hij er van schrok enz. gewoon om te pesten en dit hebben ze 3 weken achter elkaar gedaan.
switt schreef:annnepannne schreef:Mijn paard ga ik niet verkopen.
Ga maar eens kijken hoeveel mensen hun paard alleen hebben staan, dan schrik je.
Het zullen er meer zijn dan je denkt, mijn paard heeft nog een paard naast zich staan en hij staat regelmatig met koeien in de wei waar die lekker mee rond kan rennen. En ik weet dat een koe anders is dan een paard, maar het is in ieder geval iets. Sommige paarden hebben helemaal niks. Ik probeer er nog het beste van te maken voor mijn paard met wat ik wel heb, en in de toekomst wil ik er een shet bij zetten of we gaan volgend jaar een pensionsplekje aanbieden. Dus het wordt allemaal wel geregeld, alleen het duurt even.
Genoeg mensen die er niks aan doen, en wat krijgen die als reactie? Niks.
Ik probeer er alles aan te doen, en wat krijg ik als reactie? Ik moet hem maar verkopen.
Dat andere paarden het nóg slechter hebben praat jouw situatie toch niet goed? Ik vind het werkelijk verschrikkelijk dat zoveel mensen hun paard alleen hebben staan, ja ik weet dat dat veel voorkomt- maakt het niet minder erg. Ik heb mijn paard vorige week naar een plek 200 km verderop verhuist omdat ik hem op dit moment ook niet kon bieden wat hij nodig had; namelijk een paardje van z'n eigen leeftijd. Hij is nog wel gewoon van mij maar het was egoïstisch geweest hem thuis te houden. Ik zeg niet dat je je paard moet verkopen maar wel dat je naar een oplossing zou moeten zoeken totdat er een shet of pensionpaard bij komt. Kan hij niet in de buurt op een pensionstal staan of in een weiland met andere paarden?
Ik heb nog nooit een koe gezien die met een paard lekker samen de wei door crossed....volgens mij spreken ze totaal een andere taal en snappen ze de ballen van elkaar.
annnepannne schreef:Hier rennen ze gewoon lekker met elkaar door de wei hoor.
zorro schreef:misschien wel een heel dom idee, maar waarom laat je hem niet gewoon buiten staan tot je bak klaar is? dan maar niet op stal snachts, hij is niet van suiker. dan omzeil je dit probleem eerst even, en dan ga je eerst goede instructie zoeken in grondwerk. die kan je dan helpen om dit probleem op te lossen.
dan kan je in het voorjaar veilig beginnen met rijden, want bij deze dominantie zal dat waarschijnlijk ook niet meevallen straks..
annnepannne schreef:Maar er is helemaal geen licht buiten, dus dan zou hij in het pikkedonker buiten staan.
Dan ziet hij toch niks? En we hebben geen schuilstal en ik vind dat hij die wel nodig heeft als hij 24/7 buiten staat.
mika11 schreef:Maar als het buurpaard wel naar binnen gaat 's avonds, heb je wel kans dat het paard helemaal gek wordt.
Die wil natuurlijk mee.
Een paard in z'n eentje 's nachts buitenlaten wat hij niet gewend is en zonder gezelschap zou ik niet voor kiezen.