Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
TamaradB schreef:Hij staat niet in de weg, is een maatje van ons Trekpaard, dus hij heeft een prima leven met z'n hooi, z'n wei, z'n vriend, z'n paddock en z'n loopstal. Hij staat dus niet in de weg en het feit dat hij en ik niet klikken betekent niet dat hij moet boeten. Hij mag blijven totdat er zich iemand meldt waar een goed gevoel bij is. Ik ben nu eigenaar en ik heb nu een verantwoordelijkheid en die neem ik dan ook. Leuk of niet, jammer dan.
TamaradB schreef:BarbaLala schreef:Mooi omschreven, en petje af dat je er zo in staat en je verantwoordelijkheid neemt
Dank je wel, veel mensen kopen dieren als spijkerbroeken, daar kan ik niet tegen. Koop je een dier dan koop je een verantwoordelijkheid. En zo is het!
Selima schreef:Weet je ook iets van de eigenaren van vroeger? Kan het zijn dat ie voorheen nogal stevig is aangepakt of misschien zelfs mishandeld is (ook al omdat ie hengst was) en dat ie bij jou als nieuwe baas nog niet het vertrouwen heeft dat jij hem niet zult mishandelen?
Het is alsof ie op dit moment kiest voor 'aanvallen is de beste verdediging'. Dat ie niet onder de indruk was van jouw schop wijst er misschien ook op dat hij lichamelijke straf kent uit z'n verleden (niet bij de laatste eigenaresse, blijkt uit wat je schrijft, maar daarvoor).
Op basis daarvan denk ik dat 1 februari erg kort is om te zien of er verbetering op kan treden wanneer hij je meer leert te vertrouwen.
aeolusnr1 schreef:Ik vind dat het toch het proberen waard is.
Persoonlijk ga ik er van uit dat zelfs één enkele training een duidelijk merkbaar verschil in gedrag zou moeten kunnen aantonen, en als er dan ook voldoende info en uitleg bij gegeven wordt , ook een aantal oefeningen die de eigenaar dan zelf kan uitvoeren, dan ga ik er echt van uit dat na enkele trainingen dit dier gewoon niet meer te herkennen is, en dus idd een braaf paard kan worden.
Het is gewoon leren hoe om te gaan met zo'n paardje en hoe te reageren.
Dit is leuk, je bent er ook bij betrokken en doet dus een deel zelf, en je leert er ondoenlijk veel uit, dit zal je dan ook helpen bij het omgaan met alle andere paarden waar je ooit mee zou willen werken.
IK zou dus adviseren , ga de uitdaging aan, het is superleuk.
Uit zo'n paard leer je echt het meest.