Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Heleennn schreef:Ik kan een paard toch niet gaan slaan? Dat doet toch zeer? Dat heb ik echt nog nooit gedaan...
bigone schreef:Heleennn schreef:Ik kan een paard toch niet gaan slaan? Dat doet toch zeer? Dat heb ik echt nog nooit gedaan...
Je zit al acht jaar tussen de paarden en hebt al vijf jaar eigen paarden??? En dan feze zin, dan heb je vast en zeker de meest brave hobbelpaarden gehad die er zijn, meisje, verkoop deze merrie voor ze zo door jouw onkunde verpest word dat ze een enkeltje slachthuis krijgt en jij in het ziekenhuis ligt.
Heleennn schreef:Bedanktga er wel met een bang hartje naar toe
olafgek schreef:als je nooit een paard slaat leert het nooit zijn grenzen. mij paard (wel een oudere) loopt sinds enkele maanden gewoon over iedereen heen doordat hij zijn grenzen niet kent. Het doet mij ook iedere keer pijn als ik hem moet slaan, maar het word echt veel te gevaarlijk anders.
sallandval schreef:olafgek schreef:als je nooit een paard slaat leert het nooit zijn grenzen. mij paard (wel een oudere) loopt sinds enkele maanden gewoon over iedereen heen doordat hij zijn grenzen niet kent. Het doet mij ook iedere keer pijn als ik hem moet slaan, maar het word echt veel te gevaarlijk anders.
Dit is echt de grootste larie, aan de rest van je antwoord kun je ook duidelijk zien dat slaan an sich totaal niet helpt.
Kom op mensen, we leven niet meer in de jaren '70 hoor! Slaan als opvoedtechniek is echt volledig verouderd. Als je écht denkt dat een paard slaan noodzakelijk is ga je dan gauw verdiepen in dieren-leergedrag aub.
sallandval schreef:olafgek schreef:als je nooit een paard slaat leert het nooit zijn grenzen. mij paard (wel een oudere) loopt sinds enkele maanden gewoon over iedereen heen doordat hij zijn grenzen niet kent. Het doet mij ook iedere keer pijn als ik hem moet slaan, maar het word echt veel te gevaarlijk anders.
Dit is echt de grootste larie, aan de rest van je antwoord kun je ook duidelijk zien dat slaan an sich totaal niet helpt.
Kom op mensen, we leven niet meer in de jaren '70 hoor! Slaan als opvoedtechniek is echt volledig verouderd. Als je écht denkt dat een paard slaan noodzakelijk is ga je dan gauw verdiepen in dieren-leergedrag aub.
bigone schreef:Vooral duidelijk zijn, vergelijk het met een jengelend kind in de supermarkt, de ene keer mogen ze een snoepje na lang zeuren en de volgende keer niet, dan zeuren ze opnieuw want ze weten dat ma of pa toch wel overstag gaat. Onze kinderen hebben dat één keer geprobeerd, ik liet ze gewoon op de vloer liggen krijsen, dat was ook meteen duidelijk. Ik zeg ook niet dat je meteen moet slaan maar je moet een paard altijd een stapje voor zijn, ben je bang en angstig dan zien ze dat direct aan je lichaamstaal, maak je breed en groot en denk positief, jij moet altijd de leider uitstralen want anders denderen ze over je heen. Ook een goed opgevoed paard zal dit gedrag gaan vertonen als ze bij een niet kundig persoon komen, verdiep je in paardengedrag en doe daar je voordeel mee. Slaan is alleen te doen als ze je echt lichamelijk in gevaar gaat brengen, ja is ja en nee is nee, daar moet je naar toe.