Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Fellor schreef:.
En zoals eerder gezegd in dit topic: voerbeloning en een respectvol paard kunnen heel goed samen gaan. Bij jou niet? Dan moet je misschien twijfelen aan je eigen kunnen en niet aan de methode.
stef schreef:Toch leuk om te zoen hoe dit topic een compleet eigen leven is gaan leiden op basis van niet lezen en aannames. Onderstaande sprong er voor mij uit:Fellor schreef:.
En zoals eerder gezegd in dit topic: voerbeloning en een respectvol paard kunnen heel goed samen gaan. Bij jou niet? Dan moet je misschien twijfelen aan je eigen kunnen en niet aan de methode.
Wat weet jij van mij, mijn kunnen, of mijn trainingwthoden?
Ook wordt er gevraagd wat er mis is met belonen met voer: niks, dat zeg ik ook nergens.
Ik vind wat mis met er te pas en te onpas een snoepje in gooien. Op bokt wordt dit met name geadviseerd door minder ervaren users, die users roepen echt te pas en te onpas in een probleem topic: geef maar een snoepje.
Ik beloon tijdens clickertraining ook met voer, tijdens vd ook, een paard wat de trailer niet zomaar op gaat lok ik ook gerust met voer.
Ik heb echter niet standaard voer opzak, dus als mijn paard onderweg iets eng vind, zal ie het met een woord en een aai moeten doen.