help

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Re: help

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 15:10

Dan is het paard verkopen de beste en veiligste oplossing ... voor alle partijen :j

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 15:24

Sorry :x ??

Jij vraagt normale antwoorden en adviezen, toch ?
Dan krijg je er eentje en dan reageer je zo ??
Laatst bijgewerkt door Shirley op 18-11-12 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 15:25

Dus je ouders hebben toen je 12 was een tweejarig paard voor je gekocht? Die je zonder professionele hulp maar met een "vriend" helemaal zelf wil gaan opvoeden, zadelmak maken en inrijden?

Pfff, ik snap je ouders eerlijk gezegd totaal niet...

Ben bang dat als je geen professionele hulp gaat zoeken maar heel eigenwijs alles zelf wilt doen er twee mogelijkheden zijn:
- of je verpest je paard (sorry, maar een paard zadelmak maken en inrijden zonder ervaring is een hopeloze missie)
- of je krijgt zelf ongelukken

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 15:26

En er is geen geld, dan is verkopen toch het beste ?

xDreamerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 15:27

Oke hoe gaat het nu verder dan? Je wil geen hulp, je moeder kan je niet helpen, je weet zelf niet wat je moet doen anders had je het topic niet geopend en je laat ook merken dat je de ervaring niet hebt om het op te lossen. Dus je loopt helemaal vast. Wat ga je met het paard doen dan? Wachten tot het echt mis gaat en je een trap voor je hoofd krijgt? En dan alsnog een 'gevaarlijk' paard moeten verkopen omdat jij geen zin had om te luisteren naar mensen die je hulp bieden?

En geef eens even antwoord op die vragen.

sanluvmisty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 15:27

Shirley schreef:

Maar ze houd wel veel van hem, en vind het niet leuk om hem weg te doen.. :'(

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 15:29

sanluvmisty schreef:
Shirley schreef:

Maar ze houd wel veel van hem, en vind het niet leuk om hem weg te doen.. :'(

Houden van is kunnen loslaten.....................

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 15:29

Als het moet dan moet het he, zijn zat andere mensen die ook hun paard moeten verkopen met pijn hun hart....

LibertyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 15:30

Ja, we snappen dat ze van dat paard houd, maar als ze er niet mee over weg kan dan is het beste gewoon verkopen. Dan heeft zij ook geen ongelukken en het paard ook niet.
En dan hopen dat dat paard bij een eigenaar komt die wél hulp er bij wil halen, tenzij die het wel alleen kan (en dan echt, niet zomaar zeggen: IK KAN DIT!)

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 15:32

lovechamp schreef:
ik lieg niet en me moeder heeft wel verstand van paarden en als jullie het niet snappen houd dan gewoon op en ik zeg niet waar ik woon omdat niet wil

Sorry, ik heb de hele tijd normaal op je gereageerd, omdat ik het serieus nam.
Nu je zo ontzettend belachelijk reageert, blijf ik ook niet aardig meer. Er zijn verdorie super veel mensen hier op bokt die jou zouden willen helpen en daar niks voor vragen. Kansloos om hier niet op in te gaan.
Volgens mij heb je 0,0 verstand van paarden, anders had je door dat jouw paard bij jou doodongelukkig is. Verkoop hem, haal hulp die je niet hoeft te betalen en zolang je dit weigert, kun je er de donder op zeggen dat of jouw paard, of jij, of allebei, gewond raken. Het is gewoon koppig en roekeloos gedrag wat je nu hebt.
Je vraagt om hulp, mensen willen jou helpen, en dan reageer je zo achterlijk? Sorry hoor, maar je bent zelf jouw grootste probleem. _-:(

marjotje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 15:34

Hartstikke lief van Sanluvmisty om uit te proberen leggen wat er aan de hand is.
Maar dit is toch heel raar??
Dat iemand anders het probleem van TS moet gaan uitleggen omdat ze zelf niet antwoord of verteld wat er aan de hand is?
Waarom open je dan een topic???
Het enige wat TS antwoord is zeer kort, bondig, negatief en al helemaal niet inhoudelijk of nuttig.
Terwijl er echt goede bedoelingen van diversen hier op dit topic bij zijn!
Is t niet verstandiger om dit topic te sluiten?

LibertyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 15:35

ben het met marjotje82 eens.

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 15:35

ik ook!

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 15:36

TS, paardje gauw verkopen en gewoon gaan lessen bij de manege. En als je dan straks volwassen bent en je kunt het allemaal zelf betalen en je hebt meer geleerd over omgang met paarden en rijden, dan op zoek gaan naar een paard wat bij je past. Verder wens ik je veel wijsheid en geluk.

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 15:37

marjotje82 schreef:
Het enige wat TS antwoord is zeer kort, bondig, negatief en al helemaal niet inhoudelijk of nuttig.

_/-\o_

Stuurde TS net een pb, om te vragen waar ze woont ivm hulp. Krijg ik terug; Ik snap die laatste gekleurde zin niet

Mijn OS.. Juist :') Idd, ze geeft totaal niet inhoudelijk antwoord.. :) Jammer..

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 15:38

Ondanks dat ik er geen tijd meer aan wilde verspillen kan ik er niet bij als dit al echt waar zou zijn dat iemand zo muur voor z'n hoofd heeft geparkeerd.
Het is toch helder wat het probleem is als jij zo duidelijk tegen je paard bent als tegen ons is het helemaal niet raar dat je paard zo verward, moeilijk, stout of hoe je het wil noemen. Je geeft hier maar onnozelen antwoorden die nergens over gaan reageert op dingen die eigenlijk niet van belang zijn in plaats van dat je op de serieuze berichten lees kom je daar met 1 zin terwijl er bokkers zijn die hele verhalen typen en er moeite voor nemen kom jij aan met 20 woorden waar nog vaak geen touw aan vast te knoppen is en dan vraag jij je nog af wat het probleem is tussen jouw en je paard? Je bent waarschijnlijk gewoon niet duidelijk naar je paard en hij snapt er geen SNARS van.

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 15:39

Ts, je bent jezelf nu alleen maar aan het verdedigen tegen de tips die je wilt krijgen...

Als je nog handige opmerkingen wilt krijgen dan zou ik wat neutraler reageren,
want als het zo gaat met je paard is het zonde.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 15:39

Tigra_ schreef:
Houden van is kunnen loslaten.....................

Dat is nou net ook één van de problemen :))

lovechamp schreef:
dat heeft geen nut als hij niet mee kan lopem aan een leitouw

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 15:40

Okee, ik snap werkelijk helemaal niets van het hele topic. :')

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 15:43

Beste mensen,
Het gaat hier om een 14 jarig meisje wat misschien wat moeite heeft zich uit te drukken schriftelijk.
Kunnen jullie het respect opbrengen wat normaler te reageren en reageer anders gewoon niet. Dit lijkt mij totaal zinloos omdat er helemaal geen openheid is voor haar om zichzelf uit te leggen.
#maghetwatpositieveralstublieft

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 17:48

lovechamp schreef:
ik ben ook hulp aan het zoeken en heb iemand gevonden die mij kan helpen maar ik wil het gewoon graag zelfdoen

Waarom wil je het allemaal zelf doen? Dat begrijp ik niet helemaal. Soms heb je gewoon ergens hulp bij nodig en dat is helemaal geen schande. Het is geen falen als je iets niet alleen afkunt...
Vraag gewoon goede hulp van iemand die echt weet wat hij/zij doet. Het is doodzonde als je een paard hebt staan waar je niets mee kunt omdat het dier weet hoe hij onder alles uit kan komen. Als je al eerder hulp ingeschakeld had kon je nu waarschijnlijk al heerlijk rijden en genieten van je paard.
Dit is zo zonde van het paard en erg jammer voor jou..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 17:52

Moderatoropmerking:
Zojuist een flink aantal berichten verwijderd. Er is al eerder een opmerking geplaatst met het verzoek om alleen te reageren als je een serieuze tip kan geven voor de topicstarter. Als je dit verhaal niet gelooft of geen serieuze toevoeging kunt plaatsen negeer dit topic dan. Als er niet meer gereageerd wordt zakt het topic vanzelf naar beneden.

nicoletjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 17:55

Beste Ts, Ik zou jou ook graag willen helpen met je paard. Zoals ik begrijp zijn er een aantal problemen maar weet je niet hoe hier mee om te gaan. Best logisch voor een meid van 14 jaar. Indien je mijn hulp wilt hebben moet je maar een pbtje sturen. En neem als je blieft de tips van de mensen in dit topic te harten, ze hebben het beste met je voor en willen je graag helpen.

Mandy66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 20:50

Lieve TS,

Je zoekt hulp, wij willen je hulp aanbieden, maar als je werkelijk, niet serieus mee doet, kunnen we je op een gegeven moment geen hulp meer aanbieden. Hou jij echt van je paard, zal ik onze hulp aannemen en wat mee doen. Wil geven je echt heel goed advies, alle bokkers. Wij proberen je te helpen en wat doe je? Je wilt geen informatie geven en neemt deze zaak gewoon niet serieus.

Misschien zit het bij het paard dwars dat je gewoon geen aandacht aan hem/haar hebt besteed. Ook al had je misschien geen tijd, waarom neem je dan, zoveel paarden? Misschien zal het op een of andere manier beter zijn, om het paard te verkopen, als je geen hulp kunt betalen of wilt inzitten.

Maar meissie, je hebt nog een hele toekomst voor je, en 5 paarden zijn echt te veel voor een 14 jarig meisje dat nog op school zit, en voor 5 paarden te gelijk moet zorgen. Maar vind je het zelf niet iets te veel? Wij hebben zelf 3 paarden, dat is voor mij zelfs al te veel. Heb maar geluk dat 2 paarden van mijn ma zijn, anders zou ik het niet redden. 1 kleine Shet kost mij al veel tijd. Ik wens je veel succes TS.

Ik vind het ook heel aardig dat @sanluvmisty eventjes de antwoorden van onze vragen voor jou aan ons wilt geven, daar heeft zij ons mee verder geholpen.

BabetSanRemo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 21:32

Grondwerk!
Als je paard de hele tijd je mee trekt enzo, moet je hem eerst wat 'manieren' leren. (Wat sommige ook al zeiden in het begin van dit topic...)

Niet boos bedoelt hoor, maar ik vind dat je ook geen doorzettings vermogen hebt. Je paard als 2 jarige in de wei zetten totdat hij 3 is, oke. Maar als er dan een ongeluk oid is gebeurd, moest je met hem doorgaan. Niet in de wei zetten dus. Als je hem dan na 3 jaar de wei uithaalt, voelt dat voor het paard alsof dat voor de eerste keer de wei uit is. (Heb ervaring) Alsof hij uit het wild gahaald word, totaal verwilderd. Dus daar ligt het probleem in mijn ogen.

Behandel hem eens als een jong paard van 2/3 jaar. Of als een paard dat nog nooit een mens heeft gezien. Maar omdat hij al ouder is (en dus ook een stuk sterker) Grondwerk! Of idd profesionele hulp erbij halen! Volwassenen!

Welk van je paarden is het?

Uit je profiel geknipt :)
2 shetjes nardo en sweedy
1 kwpner sherpa
1 new forest marjon
1 fries x tinker champ
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 18-11-12 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.