Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Elisa2 schreef:Even wat uit de wereld helpen..koudbloeden zijn niet perse makkelijker dan karakter..ze kunnen heel eigenwijs zijn,maar....{en daarom raadde ik het aan} over het algemeen veel minder "springerig,schrikkerig" en sensibel..
Ik zie toch een hoop mensen lol hebben van dit soort paarden,die heus wel hun eigen dingen hebben maar over het algemeen toch een stuk handelbaarder zijn dan sensibele sportpaarden.
Sonja schreef:Een braaf paard kopen kan idereen. Een paard braaf houden niet.
Als beginner mer een eigen paard heb je behalve goede begeleiding eigenlijk ook gewoon een goede bijrijder nodig.
Is dat een optie voor jullie?
44Myrthe44 schreef:Sonja schreef:Een braaf paard kopen kan idereen. Een paard braaf houden niet.
Als beginner mer een eigen paard heb je behalve goede begeleiding eigenlijk ook gewoon een goede bijrijder nodig.
Is dat een optie voor jullie?
Ben ik het niet mee eens, dan is het ook geen braaf paard geweest.
Een braaf paard blijft braaf, juist met beginners. Anders is het nooit een braaf paard geweest.
En ik ben bang dat dit hier het geval is..
Voor er ongelukken gebeuren, ruil haar asjeblieft in! Tegen een braaf paard waar je wel gewoon een buitenritje mee kan maken..
MarjanB schreef:Oh ben ik zo wazig?
Nou paard wat ze nu heeft komt bij handelsstal vandaan. Hun geven zover bij mij bekend niet snel geld terug. Als ze het paard terugbrengen zullen ze waarschijnlijk uitkomen op omruilen. Nu staat er bij Attentie dat ie braaf is en geschikt is voor beginners. Als ik dat lees misschien een optie vanuit handelsstal. Ik ken de fokker goed en de moeder van het paard ook en ben benieuwd of ie op zn moeder lijkt qua gedragmocht ts het paard leuk vinden als het zover zou mogen komen dan heb ik via pb wel info over moeders en kan ik haar wel in contact brengen met fokker om te kijken of die er meer over kan vertellen
MarjanB schreef:Oh ben ik zo wazig?
Nou paard wat ze nu heeft komt bij jvdh vandaan. Hun geven zover bij mij bekend niet snel geld terug. Als ze het paard terugbrengen zullen ze waarschijnlijk uitkomen op omruilen. Nu staat er bij Attentie dat ie braaf is en geschikt is voor beginners. Als ik dat lees misschien een optie vanuit handelsstal. Ik ken de fokker goed en de moeder van het paard ook en ben benieuwd of ie op zn moeder lijkt qua gedragmocht ts het paard leuk vinden als het zover zou mogen komen dan heb ik via pb wel info over moeders en kan ik haar wel in contact brengen met fokker om te kijken of die er meer over kan vertellen
ikke schreef:Van ruilen wordt je zelden of nooit beter, tenzij je (fors) bijbetaald. Wellicht doet TS er verstandiger aan dat geld te investeren in dit paard?
Mocht TS besluiten dit paard niet te houden, zou mijn advies zijn om het paard in ieder geval niet te ruilen. Neem je verlies, verkoop dit paard (handel) en ga vrij op zoek naar iets anders.
Babootje schreef:Ja, zo'n paard staat echt niet zomaar bij een handelsstal. Toch heb ik er soms wel goede paarden vandaan zien komen. Maar dat zijn dan toch geen paarden voor beginners. ZIjn ze wel heel braaf, dan mankeren ze vaak het een of ander. Als ik TS was zou ik het toch nog een Xtje proberen. Toen ze laag in het voer stond was ze blijkbaar braaf (maar mager). Ik zou ze dan helemaal van krachtvoer halen en een suiker(melasse) vrije brok voeren en verder alleen hooi. Zou best kunnen dat het dan een handelbaar braaf paard wordt.
Serendip90 schreef:Even over handelsstallen: makkelijke manier om van je paard af te kopen. Elke maand stalling = -/- paar 100 euro minimaal. Dus wat wil je in deze tijd? Natuurlijk krijg je bij een handelaar niet de hoofdprijs, maar je bent direct van je kosten af. Dus denk niet dat je er van uitmoet gaan dat op een handelsstal geen "goede paarden" kunnen komen..
ikke schreef:Serendip90 schreef:Even over handelsstallen: makkelijke manier om van je paard af te kopen. Elke maand stalling = -/- paar 100 euro minimaal. Dus wat wil je in deze tijd? Natuurlijk krijg je bij een handelaar niet de hoofdprijs, maar je bent direct van je kosten af. Dus denk niet dat je er van uitmoet gaan dat op een handelsstal geen "goede paarden" kunnen komen..
Op zich heb je gelijk, maar wanneer jij een paard komt "inruilen" krijg je zelden of nooit betere paarden aangeboden, tenzij je fros in de buidel tast (lees: uiteindelijk meer geld kwijt bent dan voor een vergelijkbaar paard op "de vrije markt").