Ik zeg niet dat jouw paard een wild paard is. Ik zeg dat het een paard is. Een paar miljoen jaar evolutie zijn niet zomaar weg omdat jou dat toevallig goed uitkomt.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Koper schreef:Ik zou het graag met je eens willen worden maar dan zouden we allebei ongelijk hebben![]()
Ik zeg niet dat jouw paard een wild paard is. Ik zeg dat het een paard is. Een paar miljoen jaar evolutie zijn niet zomaar weg omdat jou dat toevallig goed uitkomt.
Dan wil ik eens verder proberen te vergelijken met een wild paard. Dat is met mijn paarden nl geen probleem. 
Ayasha schreef:De basis instincten van rennen bij gevaar zitten er nog in. Maar een geconditioneerd paard ziet een mens simpelweg niet als roofdier.
Koper schreef:En verder vind ik eigenlijk dat mensen die recht op hun paard af lopen en 'm over z'n neus aaien zonder te informeren of dat wel gewenst is, en daarmee dus aangeven hoe je volgens hun een ander wezen benadert, niet moeten zeiken over niet in elkaars ruimte mogen komen. Zulke mensen aai ik altijd even in hun gezicht wanneer ik het ze toevallig bij mijn paard zie doen.
Ayasha schreef:Of je het debiel vindt, of niet, hangt denk ik meer af van het type paarden dat je in handen krijgt/gekregen hebt.
F_Orumster schreef:Lekker droog. Ik zie al voor me hoe iemand zal kijken.
Niet paardenmensen hebben er geen idee van dat een paard niet zo houd van aanrakingen aan het hoofd. Misschien omdat ze het op tv vaak anders zien, maar men er niet bij stilstaat dat het paard het van de eigenaar vaak wel goed vind?
Huppa hand op het hoofd.
Terwijl 'ie alleen maar wil spelen
en nee dat is niet uit dominantie want hij doet het ook bij de fjord, die absoluut de baas van de twee is. Ik heb lang gedacht dat ik hiermee meer moest doen, dat gedrag af moest leren. Maar hij weet donders goed wanneer het wel en niet kan. Tijdens werken/wandelen houd hij keurig afstand, wegrennen of ontploffen (in de wei) doet hij op een paar meter afstand en nooit naast je. Wegsturen gaat ook prima. Dus waarom zou ik hem afleren om echt lekker te knuffelen? Want dat is duidelijk zijn bedoeling.