Pony ligt stil met 4 benen in de lucht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kirrr

Re: Pony ligt stil met 4 benen in de lucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 19:05

Ik geloof nooit dat deze pony gezond is. Ik heb echt geen goed gevoel bij dit filmpje.
Als hij van mij was, vertrok hij vandaag nog naar de kliniek om hem binnenstebuiten te laten keren.
Hij heeft pijn, dat is toch wat ik er in zie.
Ik zie hier niets ontspannen in.
Lijkt inderdaad wel alsof hij enkel pijnloos is als hij plat op zijn rug ligt, maar wrs kan hij die houding niet langer aanhouden, omdat dit niet echt natuurlijk is voor paarden.
Hij is onrustig, durft niet te gaan liggen. Twijfelt om recht te komen.
Doet heel onrustig met zijn staart.
Ik zie een soort 'chronische' pijn of pijn die af en toe opspeelt.
Laat hem aub checken, ik ben er van overtuigd dat de da iets gaat vinden.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 22:40

lijkt mij hetzelfde als de myotonische aandoening bij geiten :j
hierbij verstijven de beenspieren.
zou het wel even laten nakijken of het ook kwaad kan.

lijkt wel grappig! :D

paarden met veel zand in de darmen blijven ook vaak even op de rug liggen,dit dus ook even checken

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 00:03

Tjeetje lijkt wel op het topic,waarin ik een filmpje plaatste van mijn minie merrie die gaat liggen rollen als ze iets lekker vind :D
Gewoon oversprong gedrag,en beestje is helemaal gezond verder.
Maar de reactie`s hier waren van koliek,tot wormen,tot epileptie aan toe.
Slechts een enkeling had het goed,en dat was dus oversprong gedrag ;)
Ze vind iets zo lekker,en raakt zo opgewonden ervan dat ze niet weet hoe ze dat moet uiten...gaat krabben met haar hoeven,laat zich daarna vallen en gaat rollen en eet zelfs liggend uit de emmer verder,terwijl ze haar wangen als een krolse kat door het voer haalt.
Mevrouw is verder prima gezond,en haal ik de emmer weg,gaat ze verder tot de orde van de dag :)
Sommige paardjes hebben nu eenmaal net zoals mensen een bepaalde afwijking in gedrag :D
En ja,mijn paardje is pas nog nagekeken en is kerngezond verder :j

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 00:10

Dhani schreef:
ik heb dit een keer mee gemaakt met een shet met koliek.

Ik zag hem zo aan de stick liggen. en dacht echt dat hij dood was. hij bleef zo liggen tot ik aan kwam en hem met mijn voet aanraakte. Ik had toen de eigenaar al aan de telefoon om haar te zeggen dat de pony dood was. Later bleek dat hij vette gaskoliek had. En is weken daarna erg zwak geweest.

Dat is mijn ervaring met een pony die zo ligt ;)

onze shet ligt idd zo als hij koliek heeft...we hebben hem nu 18 jaar en ik heb t 3 x meegemaakt..als ie buikpijn heeft ligt ie precies zo en laat het zelfde gedrag zien, t staartzwiepen-naar de buik kijken,plat en weer omhoog liggen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 00:18

Volgens mij vind ts het inmiddels wel gesneden en is vertrokken.... hoop dat de shet toch even nagekeken wordt....

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 00:22

Pony van een vriendin doet het ook, niet erg lang maar toch, dies helemaal nagekeken, niets aan te vinden, hij slaapt ook heerlijk wanneer ie zo ligt, ik zou ook weggaan met heel bokt over me heen.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 00:25

Ik ga heel bokt vanavond wakker maken als ze op de rug liggen <<) <<) <<) <<) <<) ~~}> ~~}>

TS: Stuur een filmpje naar de DA met het verhaaltje erbij, ze willen ook hun brood hebben dus ze willen vast wel 'langskomen ' of ze zeggen het is normaal, na het mailt je gestuurd te hebben even belletje doen dat je mailtje gestuurd hebt en daar graag zo spoedig mogelijk antwoord op wilt hebben.
Goodnight bokt

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 00:39

Iedereen die het niet vertrouwd is VRIJ om een kopie van het filmpje te maken en het aan zijn of haar DA voor te leggen.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 00:56

Kirrr schreef:
Ik geloof nooit dat deze pony gezond is. Ik heb echt geen goed gevoel bij dit filmpje.
Als hij van mij was, vertrok hij vandaag nog naar de kliniek om hem binnenstebuiten te laten keren.
Hij heeft pijn, dat is toch wat ik er in zie.
Ik zie hier niets ontspannen in.
Lijkt inderdaad wel alsof hij enkel pijnloos is als hij plat op zijn rug ligt, maar wrs kan hij die houding niet langer aanhouden, omdat dit niet echt natuurlijk is voor paarden.
Hij is onrustig, durft niet te gaan liggen. Twijfelt om recht te komen.
Doet heel onrustig met zijn staart.
Ik zie een soort 'chronische' pijn of pijn die af en toe opspeelt.
Laat hem aub checken, ik ben er van overtuigd dat de da iets gaat vinden.

nou dat vind ik nou echt wel wat overdreven hoor. Misschien is dit zijn manier van ontspannen mn katten liggen eeuwig zo en hij is niet zo zwaar dus dan kan zn lijfje dat beter aan. Ik weet niet of geld teveel hebt maar dit filmpje een keer aan de da laten zien zonodig is meer dan genoeg , tenzij ze zelf opmerkt dat tie zich anders gedraagt dan anders. Zij kent haar paarden het best.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 00:57

HolyPope schreef:
Iedereen die het niet vertrouwd is VRIJ om een kopie van het filmpje te maken en het aan zijn of haar DA voor te leggen.

hahahaha ja kan ook nog , komen er straks dierenartsen verslagen binnen. Ik vind het wel geestig, mag een pony niet meer slaperig zijn met 25 graden , jeetje.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 01:04

puoeah....zolang hij het niet doet met een zadel op.......hij heeft gewoon een prettige houding gevonden.

JLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 01:26

hm heb ook een gemengd gevoel, grappig ziet het zeker uit. maar geheel gezond niet. kan mij natuurlijk vergissen. maar je ziet dat hij wel wilt opstaan, maar toch twijfelt. en een paard die zolang op zn rug ligt dat is nooooit goed ! maargoed, om een paard met katten en honden te vergelijken vind ik wel erg raar !!

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 01:34

Mijn paard is oud geworden(KWPNer), heeft zelfs aardige dressuurproeven gereden en lag bijna dagelijks in box of land zo te slapen met 4 benen in de hoogte. Komop Bokt,deze pony heeft gewoon zich een houding aangewend waar hij prettig in ligt. Pers. zou ik zeggen...,niks aan't handje en gewoon genieten van de foto's en het filmpje. En vooral niet de D.A. een extra vakantie laten boeken van ,,jouw,, centen. ;)

Maargoed,geheel mijn mening hoor.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 11:56

Mijn honden liggen ook graag op de rug te slapen, maar omdat een pony dat lekker vindt moet hij binnenstebuiten gekeerd worden in de kliniek?

Cerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 11:57

Ik herken dit in mijn verzorgpaard, die heeft dit ook als gekke gewoonte. Andere paarden gaan rollen, hij gaat zo liggen . Je paardje is niet de enige!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 12:17

Voor iedereen die dit 'normaal' en onschadelijk vindt: ooit een paard in het wild zo zien liggen?

En daarbij de wetenschap dat lang op de rug liggen zeer schadelijk en gevaarlijk is voor een paard!
De grote hoeveelheid darmen drukken dan op de organen die daardoor kunnen beschadigen.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 12:18

blijven jullie nou Paarden met katten en honden vergelijken?! Iedere gek weet dat lang liggen niet goed is voor paarden, en ja 6 minuten vind ik lang. niemand weet hoelang hij er hierna nog heeft gelegen. Er is geen reactievermogen en gaat krampachtig rondjes draaien en weer liggen, goh echt genieten hoor zo'n filmpje. Ts vraagt of iemans het herkent, degene die het herkennen hebben er een slecht gevoel bij, degene die het als trucje zien doen er lacherig iver en hebben het nooit eerder gezien....noem het weer overdreven maar ieder heeft zijn mening, en op mijn werk zie ik veel krampkoliek dus ja ik maak me wel zorgen om dit beestje. Niet de moeite nemen het filmpje door te sturen voor advies, straks mankeerd hij wel iets, gaat het fout, en dan kun je jezelf wel voor je kop slaan dat je er te laat bij was om jouw beestje te redden, maarja dan heeft 20% van ons in ieder geval zijn best gedaan...

koos2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 12:18

Dacht eerst dat het gewoon een lollige shetlander was, maar heb het filmpje nog eens bekeken en vind dat hij in het stukje 2.00 -2.30 minuten toch een soort ongemak laat zien. Wil opstaan, toch niet. Gaat weer liggen, oortjes niet heel vrolijk of alert maar iets naar achter etc.
En de grote zwarte.....heeft hij altijd van die knikkende beentjes vooruit gestrekt staan?

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 12:25

Sandraa schreef:
En de grote zwarte.....heeft hij altijd van die knikkende beentjes vooruit gestrekt staan?

Nee, dit doet hij alleen omdat hij weet dat tie gefilmd wordt..... :')

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 12:30

Hahaha sorry hoor, ik kan hier alleen maar even om lachen :')

En die reacties weer hoor, jeetje.. Een paard kan niet iets unieks doen, want dan is hij meteen doodziek.. Zucht... Mijn paard ligt wel eens op haar voorste knieën met haar kont de lucht in, en blijft dan zo gerust een minuut of 2, 3 liggen. Ze is helemaal na gekeken doen der tijd, en ze mankeerde niks, noppes, nada. Het blijven dieren en die zijn nou eenmaal onvoorspelbaar.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 12:31

Niet alle reacties gelezen dus val vast in herhaling.

Dat liggen van de shet is niet wat ik ineens eng vind hooguit raar. Maar het opstaan en dan die houding die hij aanneemt vind ik erg verontrustend.

De zwarte heb ik steeds bekeken toen de shet stil lag. Hij haalt gewicht van de beide voorvoeten af terwijl hij achter op rust staat. Daarnaast wisselt hij voor ook steeds van been.
Ook daar zou ik naar laten kijken. Ik kan me niet voorstellen dat deze geen artrose heeft in kogel of verder naar beneden.

Beide zouden van mij naar de da gaan.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 12:31

Billy schreef:
Mijn honden liggen ook graag op de rug te slapen, maar omdat een pony dat lekker vindt moet hij binnenstebuiten gekeerd worden in de kliniek?
Altijd lachen met Bokt :D

honden zijn ook exact dezelfde dieren als paarden :j
Ik ga zo mijn hond eens zadelen voor een buitenritje.

koos2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 12:32

HolyPope schreef:
Sandraa schreef:

Jij bent de leukste thuis? :)

Maar goed, dan een serieuze vraag voor je: Is het normaal zoals die zwarte op zijn benen staat volgens jou?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 12:34

degene die vinden dat het zwarte paard goed op zijn benen staat en niets mankeerd moet zich wat meer verdiepen in de medische kwesties van paarden en hun beengebreken.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 12:37

Dit is raar. Interessante Shet heb jij zeg! :wow: Las net een topic over acteurs en actrices onder de paarden, maar deze van jou wint een oscar! :')
Ga uit nieuwsgierigheid ook ff mn dierenarts vragen!

HolyPope schreef:
Sandraa schreef:

_O-