Saartje88 schreef:Leuke discussie ! Ik ben dus ook zo'n geitenwollensokkenfiguur. Een paard dient respect te hebben en zijn eigenaar als leider te zien , zitten die 2 dingen goed dan zit het ook goed. Een paard wat vervelend gedrag vertoont doet dit voornamelijk aan een gebrek van 1 van beide genoemde dingen, je kan dan wel leuk allerlei hulpmiddelen gebruiken, schreeuwen en/of slaan maar 1. daar verkrijg je geen respect door . 2. ook geen respect en 3. een paard is altijd sterker dus wat denkt iemand daarmee te bereiken?
Normaal gesproken komt mijn paard naar me toe in de wei , ik haal haar ook noooooit op ( leider verhaal) . Gisteren had mevrouw er geen zin en kwam ze niet , als ik naar haar toe loop dan blijft ze gewoon staan hoor maar ik heb een rondje om haar heen gelopen en ben weer weggegaan. Waarom? Door haar te halen zak ik in rangorde en ik moet ten alle tijde de baas zijn. Oftwel , als ik haar roep dan moet ze komen.
Het maatje van mijn verzorgpaard. Die is verschrikkelijk dominant. Heb in 12 jaar dat ik nu paardrijdt nog nooit zo'n verschrikkelijk dominant paard meegemaakt.
Hij had in begin totaal geen respect voor mij. Liep over mij heen. Als ik op hem zat, kon ik niks met hem beginnen. Kreeg hem niet te pakken. Alleen de eigenaar, waar hij ook nog af en toe probeert de baas over te zijn. Keihard op mij af galopperen.
En ik kreeg het maar niet voor elkaar dat hij mij als leider zag. Dus op een dag het andere paardje op stal gezet. Staldeur van dit paard dicht gedaan. En toen dacht ik kom maar op. Halster touw in mijn hand, zodat als hij op mij kwam afstormen dat ik mij kon verdedigen met halster touw. Dus hij is zo'n half uur aan het rennen geweest, voordat hij het opgaf. En toen kon ik hem eindelijk pakken en heb hem op stal gezet.
Sinds dien kan ik alles met hem. Rijden gaat super.
Dus soms moet je het respect echt eisen van een paard.
. Een paard dient respect te hebben en zijn eigenaar als leider te zien , zitten die 2 dingen goed dan zit het ook goed. Een paard wat vervelend gedrag vertoont doet dit voornamelijk aan een gebrek van 1 van beide genoemde dingen, je kan dan wel leuk allerlei hulpmiddelen gebruiken, schreeuwen en/of slaan maar 1. daar verkrijg je geen respect door . 2. ook geen respect en 3. een paard is altijd sterker dus wat denkt iemand daarmee te bereiken?
Denk eerder aan op mijn tenen staan of een duw met haar neus.
) En dan komt dat koppie, kijken wat ik doe of dat ik reageer. Als ik erg duidelijk ben doet ze het niet nog een keer. Modder ik wat aan dan neemt ze nog een stap en staat ze de volgende keer buiten ipv in de deuropening.