Shame on you!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
capopjekop schreef:Waarschijnlijk heeft ze zich helemaal volgeladen met gras, omdat ze weet dat ze maar af en toe op het gras mag en is ze daar moe van?
dandir schreef:sorry dat ik zo laat reageer ; heb echt geen tijd gehad ; maar hier ben ik ;
@june ; Paardje heeft echt een superconditie ; wordt elke dag behalve maandag dressuurmatig gereden en is heel fit.
@capopjekop en lauloveTosca ; in de zomer komt ze door de week 's avonds ook wel een uurtje op de wei...
Als ik haar in het weekend van de weide haal, en ze zo slentert, gebeurt het wel eens dat ik nog een buitenrit met haar doe, en als ze dan op haar vertrouwde "galopplekjes" komt, is er geen houden meer aan....en van "volvreten" is er echt geen sprake ; ze eet wel wat, maar ze staat de helft van de tijd met mijn andere paard te soezen en te knuffelen....'t is geen vreetbak....
En nu gaan jullie vragen waarom ze dan door de week niet met mijn andere paard mee buiten mag, voor de hele dag ; ze is wit, ze heeft superlange manen en staart, ze houdt er enorm van om de vieste plekjes op te zoeken en te rollen... en ze wordt goed gewerkt ; ik zie het als "vakantie" voor haar als ik haar op vrije momenten buitenzet...mijn paarden gaan op latere leeftijd voor de hele tijd de weide op; ik weet wel dat er in Nederland anders over gedacht wordt.....
Magrathea schreef:@ soprano, gadverdamme zegzal een leuk klusje zijn geweest!
. Achja hoort erbij anders had ik maar een barbiepaard moeten nemen hé (al klopt de lengte van het haar wel bijna
) dandir schreef:En nu gaan jullie vragen waarom ze dan door de week niet met mijn andere paard mee buiten mag, voor de hele dag ; ze is wit, ze heeft superlange manen en staart, ze houdt er enorm van om de vieste plekjes op te zoeken en te rollen... en ze wordt goed gewerkt ; ik zie het als "vakantie" voor haar als ik haar op vrije momenten buitenzet...mijn paarden gaan op latere leeftijd voor de hele tijd de weide op; ik weet wel dat er in Nederland anders over gedacht wordt.....
dandir schreef:Natasja1986 schreef:Marlou Dekker stuurde ons recentelijk de volgende vraag: ”Waarom mogen de sportpaarden niet in de wei?”
Dit is het antwoord op haar vraag: ”Verschillende sportpaarden van Anky komen dagelijks in de wei zoals Nelson en Whiz. Voor de andere paarden is het risico echter te groot dat ze een blessure oplopen die hun sportcarrière teniet kan doen. Om ze toch het gevoel te geven dat ze in de wei staan, worden ze dagelijks een half uur aan de hand gegraasd op het weiland. Naast het grazen, komen de paarden nog eens 3 - 4 keer per dag uit hun stal, onder andere om te wandelen of om te trainen. Op die manier blijven de paard fris in het hoofd en hebben ze veel beweging.”
BRON : anky.nl
dank je wel, begin mij hier al een misdadiger te voelen....
)fargo schreef:Dandir zou je aub mijn posten willen lezen en ter harte willen nemen - ik ben eigenaresse van koliekgevoelig en -geopereerd paard - weet wat omslagen in voerschema's met een paard (kunnen) doen. Dat is veel belangrijker dan of je een vies paard hebt of niet.
Kies ofwel voor de hele week incl weekend binnen of wel voor buiten, maar niet voor om en om.
dandir schreef:fargo schreef:Dandir zou je aub mijn posten willen lezen en ter harte willen nemen - ik ben eigenaresse van koliekgevoelig en -geopereerd paard - weet wat omslagen in voerschema's met een paard (kunnen) doen. Dat is veel belangrijker dan of je een vies paard hebt of niet.
Kies ofwel voor de hele week incl weekend binnen of wel voor buiten, maar niet voor om en om.
Het gaat zo al vijf jaar ; en het gaat er niet enkel om dat ze niet vies mag worden....
dandir schreef:fargo schreef:Dandir zou je aub mijn posten willen lezen en ter harte willen nemen - ik ben eigenaresse van koliekgevoelig en -geopereerd paard - weet wat omslagen in voerschema's met een paard (kunnen) doen. Dat is veel belangrijker dan of je een vies paard hebt of niet.
Het gaat zo al vijf jaar ; en het gaat er niet enkel om dat ze niet vies mag worden....

Mijn paardjes hebben 365 dagen per jaar vakantie.
quintolover schreef:Denk dat het echt met gras te maken heeft, dat hebben mijn paardjes ook als ze weer net op het land gaan. En bij jou moet ze elke week weer wennen, als ik dat doe haal ik ze ook smiddags moe van het land, en zodra ze de bak raken gaan ze al liggen. Ze eten gewoon te veel wat ze door de weeks doen, en dat is het. Ik zou haar gewoon volledig naar buiten doen, mijnes zijn ook wit/bont maar die zijn schoner buiten als binnen hoor, ondanks dat ik dagelijks mest. Ik heb liever een viezer en gelukkig paard dan een schoon en ongelukkig paard.
Zodra het weer mooi weer is gaan ze gewoon even onder de tuinslang
StefenYnia schreef:dandir schreef:Ik geef heel erg veel om mijn dieren ; en ik ben er zeker van dat ze allebei erg gelukkig zijn ; dat Safir niet alle dagen buitenkomt, en dan bedoel ik de weide, is niet zo raar ; de wedstrijdpaarden van Anky gaan NOOIT de weide op ; ivm blessures ; gaan jullie daar nou ook op kakken ?
Ik vind dat er hier erg zware commentaren gegeven worden, veroordelingen gewoon....
En dat vind jij gek, dat mensen zo reageren? De paarden van Anky komen, zoals gezegd, wel DEGELIJK buiten. En een blessure, da's wel even HEEL wat anders dan 'oh, mijn penny-pony-paardje mag niet vies worden, hoooor'.
Ga jij me nu werkelijk vertellen, dat je niet ziet hoe ongelofelijk onrechtvaardig jij bent tegenover je paard???
Enne, dat gelukkig zijn... Hou toch op, mens. Heb jij het je paard gevraagd??? Het arme beest WEET NIET BETER. Jij houdt hem opgesloten, hij verveeld zich te pletter, NATUURLIJK is hij dan blij als je er bent; Eindelijk, de verveling die ik 22 uur per dag moet doormaken, wordt even doorbroken!
Dat betekend niet dat het arme dier gelukkig is! Ik wou dat mensen eens ophielden met hun dieren menselijke kwaliteiten, denkbeelden en andere menselijke uitvindingen op te dwingen!!!