paard komt zoooooooooooooo moe van de wei ....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nina023

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 16:22

*telt tot 10* -:(-

Shame on you! _-:(
Laatst bijgewerkt door nina023 op 01-06-12 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

whisperpluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 16:22

Je moet het zo zien:

Je paard verveelt je in de stal maar blijft wit....(gewoon vet zielig!)

of:

Je paard staat lekker in de wei met zijn/haar weide-maatje. lekker te grazen lekker te rennen!(wat lieffff)

Welke kies je?

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 16:23

Echt, ik ben zo ongenadig pissig hierover. Ik stond gister verdomme in de wei te janken, omdat ik een slechte dag had; ik vroeg me af of ik mijn paardje wel kon bieden wat ze verdient, omdat ik de laatste weken zo hard heb moeten werken dat ik niet de tijd in haar heb kunnen steken die ik vind dat ze verdient. Ik kom wel elke dag, maar kan niet meer dan 2 uur bij haar zijn.

Ik voelde me zo zwaar klote. Maar nu zie ik in dat ik lang zo slecht nog niet ben... mijn paardje heeft een kudde als gezelschap, heeft een HELE grote wei waar ze met z'n allen 24/7 op staan, krijgt eten van de stal eigenaar, krijgt vers water. En als ik eens niet kan, krijgt ze een knuffel sessie van de stal eigenaar.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 16:26

mijn paardje kan nu niet op het land met andere paarden door een peesblessure, de spaarzame uurtjes die ze per dag op een klein apart landje doorbrengt zie je haar echt genieten! Ik heb er echt alles voor over om haar weer op het land te krijgen, maar haar gezondheid laat het nu niet toe...... Jouw paardje kan naar buiten maar mag niet, das toch scheef......

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 16:26

capopjekop schreef:
Waarschijnlijk heeft ze zich helemaal volgeladen met gras, omdat ze weet dat ze maar af en toe op het gras mag en is ze daar moe van?

Even terug naar de vraag die gesteld is door TS:
TS dat was ook het eerste wat ik dacht. Dat kan heel gevaarlijk zijn voor je paard want daardoor kan hij echt behoorlijk ziek worden en zelfs niet meer geschikt voor korte of lange tijd om te rijden.
Dus kijk eens of het mogelijk is dat je paard op een kale wei buiten kan komen als hij buiten wordt gezet? Graskorf heb ik langs zien komen vind ik ook een hele goede. Wellicht ook een optie is om als hij op wei is geweest die dag juist wel te longeren of rijden zodat hij toch beweging krijgt. Dat is vaak heel belangrijk. Want nu heb je én rust (risico op maandagziekte) en wei. Dat is dus dubbelop.
Overleg anders eens met een dierenarts, want als het spier- of hoefbevangenheid is dan moet je daar niet te gemakkelijk mee omgaan. Succes ermee.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 16:27

dandir schreef:
sorry dat ik zo laat reageer ; heb echt geen tijd gehad ; maar hier ben ik ;

@june ; Paardje heeft echt een superconditie ; wordt elke dag behalve maandag dressuurmatig gereden en is heel fit.
@capopjekop en lauloveTosca ; in de zomer komt ze door de week 's avonds ook wel een uurtje op de wei...

Als ik haar in het weekend van de weide haal, en ze zo slentert, gebeurt het wel eens dat ik nog een buitenrit met haar doe, en als ze dan op haar vertrouwde "galopplekjes" komt, is er geen houden meer aan....en van "volvreten" is er echt geen sprake ; ze eet wel wat, maar ze staat de helft van de tijd met mijn andere paard te soezen en te knuffelen....'t is geen vreetbak....

En nu gaan jullie vragen waarom ze dan door de week niet met mijn andere paard mee buiten mag, voor de hele dag ; ze is wit, ze heeft superlange manen en staart, ze houdt er enorm van om de vieste plekjes op te zoeken en te rollen... en ze wordt goed gewerkt ; ik zie het als "vakantie" voor haar als ik haar op vrije momenten buitenzet...mijn paarden gaan op latere leeftijd voor de hele tijd de weide op; ik weet wel dat er in Nederland anders over gedacht wordt.....

Je zou maar wil zijn en jou als baasje hebben. Das balen.

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 16:27

Magrathea schreef:
@ soprano, gadverdamme zeg _O- zal een leuk klusje zijn geweest!

Ik heb veel geluk gehad dat het de volgende dag even heel erg regende en mevrouw niet was gaan schuilen, dat scheelde dus wel voor het schoonmaken. Nadeel was dan weer wel met die regen -> meer modder en mijn tinker is nou eenmaal een zwijn :+ . Achja hoort erbij anders had ik maar een barbiepaard moeten nemen hé (al klopt de lengte van het haar wel bijna :') )

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 16:28

dandir schreef:
En nu gaan jullie vragen waarom ze dan door de week niet met mijn andere paard mee buiten mag, voor de hele dag ; ze is wit, ze heeft superlange manen en staart, ze houdt er enorm van om de vieste plekjes op te zoeken en te rollen... en ze wordt goed gewerkt ; ik zie het als "vakantie" voor haar als ik haar op vrije momenten buitenzet...mijn paarden gaan op latere leeftijd voor de hele tijd de weide op; ik weet wel dat er in Nederland anders over gedacht wordt.....

Ik vind dit eigenlijk wel héél paardonvriendelijk..... Koop dan een witte My Little Pony bij wijze van en zet die in een vitrine zodat hij wit blijft. Dit vind ik in mijn ogen niet kunnen met een levend (kudde)dier....

Mijn meerendeel witte paard met witte lange manen van rond de 1.10m, en dikke witte staart komt écht wel elke dag buiten (alleen s'nachts op stal) met vier andere paarden (staan maar vijf paarden op stal). Ik zet paard liever buiten dat ze in zand/gras e.d. kan rollen dan in haar stal waar ze lekker in haar mest gaat liggen...

*edit* dit is mijn meerendeel witte buitenpaard na 1!! wasbeurtje van alleen sokken en staart. Helemaal niet meer schoon te krijgen toch :Y)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Angeliekje op 01-06-12 16:31, in het totaal 2 keer bewerkt

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 16:29

Als je om deze domme reden je paard binnenhoudt met je echt niet verwachten hier een normaal antwoord te krijgen op een al even domme vraag..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 16:30

Laat jij jou paard dan dagelijks een half uur grazen en neem je haar dan nog 4 keer per dag extra uit de stal voor te stappen? Nee? Vergelijk dan ook niet met Anky. Bij Anky gaan ze niet naar buiten wegens blessure's, bij jou voor de kleur. Discriminatie is dat.

Oh ja, je beseft toch dat er een wet is dat jou paard minstens 4 uur per dag buiten moet hé? ;)

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 16:31

dandir schreef:
Natasja1986 schreef:
Marlou Dekker stuurde ons recentelijk de volgende vraag: ”Waarom mogen de sportpaarden niet in de wei?”

Dit is het antwoord op haar vraag: ”Verschillende sportpaarden van Anky komen dagelijks in de wei zoals Nelson en Whiz. Voor de andere paarden is het risico echter te groot dat ze een blessure oplopen die hun sportcarrière teniet kan doen. Om ze toch het gevoel te geven dat ze in de wei staan, worden ze dagelijks een half uur aan de hand gegraasd op het weiland. Naast het grazen, komen de paarden nog eens 3 - 4 keer per dag uit hun stal, onder andere om te wandelen of om te trainen. Op die manier blijven de paard fris in het hoofd en hebben ze veel beweging.”

BRON : anky.nl

dank je wel, begin mij hier al een misdadiger te voelen....

En terecht!!!
Ik ga Geertje bellen!!
Laatst bijgewerkt door beaversrun op 01-06-12 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 16:31

Maar TS even een vraag, je andere paard mag dus wel gewoon dagelijks in de wei? Gewoon om de simpele reden dat die bruin is?

whisperpluk

Re: paard komt zoooooooooooooo moe van de wei ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 16:36

TS je denkt nu zeker dat wij heel onaardig zijn hé?(Ik denk het nu haast van wel :P )
Maar laat je paard dan meer naar buiten! Je ander paard mag wel lekker in de wei...laat je ander paard (die witte) ook dan in de wei!

dandir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 16:37

fargo schreef:
Dandir zou je aub mijn posten willen lezen en ter harte willen nemen - ik ben eigenaresse van koliekgevoelig en -geopereerd paard - weet wat omslagen in voerschema's met een paard (kunnen) doen. Dat is veel belangrijker dan of je een vies paard hebt of niet.
Kies ofwel voor de hele week incl weekend binnen of wel voor buiten, maar niet voor om en om.

Het gaat zo al vijf jaar ; en het gaat er niet enkel om dat ze niet vies mag worden....

dandir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 16:37

Soprano schreef:
Maar TS even een vraag, je andere paard mag dus wel gewoon dagelijks in de wei? Gewoon om de simpele reden dat die bruin is?

de ander is al acht jaar arthrosepatient....hij is echter erg dominant, en als ik door de week ga werken durf ik hen niet alleen te laten...

Amyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 16:38

Dit is echt ongelofelijk!
Wat heb ik medelijden met jouw paard!
Zal dit maar snel weg klikken voordat ik mezelf helemaal druk ga zitten maken :n

Edit: Al 5 jaar!!!!!!!! -:(-
Laatst bijgewerkt door Amyy_ op 01-06-12 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 16:39

dandir schreef:
fargo schreef:
Dandir zou je aub mijn posten willen lezen en ter harte willen nemen - ik ben eigenaresse van koliekgevoelig en -geopereerd paard - weet wat omslagen in voerschema's met een paard (kunnen) doen. Dat is veel belangrijker dan of je een vies paard hebt of niet.
Kies ofwel voor de hele week incl weekend binnen of wel voor buiten, maar niet voor om en om.

Het gaat zo al vijf jaar ; en het gaat er niet enkel om dat ze niet vies mag worden....

Nee, nog mooier. En jij denkt dat mensen dat geloven?! Jij komt ZELF met ALLEEN die reden aanzetten, niet met een lijst aan redenen... Nee, jij geeft als DE reden op, dat ze dan vies wordt. En nu zijn er ineens andere redenen?! Rot op, mens. Nogmaals, ze moesten je aangeven voor dierenmishandeling, want dat is wat jij doet.

Natasja1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 16:39

dandir schreef:
fargo schreef:

dan ben ik wel benieuwd naar de andere rede?

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 16:41

*\o/* *\o/* Mijn paardjes hebben 365 dagen per jaar vakantie. *\o/* *\o/*

Wat een stom toeval, ik ziet net mijn lichte merrie voor het raam langs lopen. Het heeft gister geregend dus ze is nu een beetje grijs-bruin ipv isabel bont. Boeiend! Van t weekend gaat er misschien wel weer een borstel over, misschien ook wel niet, zolang de zadelplek schoon is vind ik het goed genoeg hoor.

Daarnaast kan ik het alleen maar eens zijn met Fargo wat betreft het voerschema, regelmaat, regelmaat en regelmaat. Op de dagen dat ze niet buiten komt, laat je haar dan ook een uur aan de hand grazen, zoals de paarden van Anky blijkbaar een groots voorbeeld, zodat ze iig dan ook gras binnen krijgt?

Miracle_

Re: paard komt zoooooooooooooo moe van de wei ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 16:44

Jaja, nu komen de redenen ineens aanvliegen.. Dan span je maar een draad tussen de paarden hoor.. Kom op zeg, smoesjes..

quintolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 16:45

Denk dat het echt met gras te maken heeft, dat hebben mijn paardjes ook als ze weer net op het land gaan. En bij jou moet ze elke week weer wennen, als ik dat doe haal ik ze ook smiddags moe van het land, en zodra ze de bak raken gaan ze al liggen. Ze eten gewoon te veel wat ze door de weeks doen, en dat is het. Ik zou haar gewoon volledig naar buiten doen, mijnes zijn ook wit/bont maar die zijn schoner buiten als binnen hoor, ondanks dat ik dagelijks mest. Ik heb liever een viezer en gelukkig paard dan een schoon en ongelukkig paard.

Zodra het weer mooi weer is gaan ze gewoon even onder de tuinslang

ylena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 16:45

TS, wat vindt je er zelf van? Zet al dit commentaar je niet aan het denken?

Persoonlijk vind ik het behoorlijk egoïstisch, maargoed....sommige mensen zijn nu eenmaal egoïstisch. Heel sneu voor hun dieren.

dandir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 16:46

quintolover schreef:
Denk dat het echt met gras te maken heeft, dat hebben mijn paardjes ook als ze weer net op het land gaan. En bij jou moet ze elke week weer wennen, als ik dat doe haal ik ze ook smiddags moe van het land, en zodra ze de bak raken gaan ze al liggen. Ze eten gewoon te veel wat ze door de weeks doen, en dat is het. Ik zou haar gewoon volledig naar buiten doen, mijnes zijn ook wit/bont maar die zijn schoner buiten als binnen hoor, ondanks dat ik dagelijks mest. Ik heb liever een viezer en gelukkig paard dan een schoon en ongelukkig paard.

Zodra het weer mooi weer is gaan ze gewoon even onder de tuinslang

Toch iemand met een vriendelijke reactie....bedankt....

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 16:46

StefenYnia schreef:
dandir schreef:
Ik geef heel erg veel om mijn dieren ; en ik ben er zeker van dat ze allebei erg gelukkig zijn ; dat Safir niet alle dagen buitenkomt, en dan bedoel ik de weide, is niet zo raar ; de wedstrijdpaarden van Anky gaan NOOIT de weide op ; ivm blessures ; gaan jullie daar nou ook op kakken ?
Ik vind dat er hier erg zware commentaren gegeven worden, veroordelingen gewoon....

En dat vind jij gek, dat mensen zo reageren? De paarden van Anky komen, zoals gezegd, wel DEGELIJK buiten. En een blessure, da's wel even HEEL wat anders dan 'oh, mijn penny-pony-paardje mag niet vies worden, hoooor'.

Ga jij me nu werkelijk vertellen, dat je niet ziet hoe ongelofelijk onrechtvaardig jij bent tegenover je paard???

Enne, dat gelukkig zijn... Hou toch op, mens. Heb jij het je paard gevraagd??? Het arme beest WEET NIET BETER. Jij houdt hem opgesloten, hij verveeld zich te pletter, NATUURLIJK is hij dan blij als je er bent; Eindelijk, de verveling die ik 22 uur per dag moet doormaken, wordt even doorbroken!

Dat betekend niet dat het arme dier gelukkig is! Ik wou dat mensen eens ophielden met hun dieren menselijke kwaliteiten, denkbeelden en andere menselijke uitvindingen op te dwingen!!!

HELEMAAL mee eens. Petje af voor de juiste verwoording.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 16:47

En in het weekend heeft dat andere paard zeker ook vakantie en is hij dus niet de dominante leider? Of zit je dan al die uren erbij? Hoe lang staat de witte dan in het weekend op de wei bij die andere? T wordt steeds vreemder hier....