stalmiracle schreef:Dat helPt niet hoogstwaarschijnlijk zijn het de tanden die doorkOmen
Met zoveel ervaring zou je dus dit hele topic niet hebben hoeven openen!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
xxxxLilly schreef:puckje10 schreef:ik zou gewoon doorzetten!!
dat is de enige manier,
stroop daar slijt het bit van, dat is niet goed, gwn doorzetten want als je het zagjes blijft proberen dan komt er nooit iets van!!!!!!
het paard zal zelf voelen dat het niet zoon zeer doet, en het is ook geen dierenmishandeling, ik heb dat zelf ook gehad met mn paard en nu op mijn manier doet hij niks meer, hij voelt het maar 2dagen verder niks
welke idioot gaat nou een paard pijndoen? je hebt gelijk dat je door moet zetten maar niet op zo'n harde manier, misschien ligt het wel aan heel iets anders bijvoorbeeld een bultje op de tong, de wang, misschien iets met de tanden? ik heb dit zelf gehad met mijn paard en heb het voorzichtig aangepakt, elke dag het bit indoen , voor ze mond houden en met je vinger in zijn mondhoek gaan dan moet ie hem wel opendoen, hem erin schuiven, en dan hem 5 minuutjes laten zitten en belonen! je hoor geen paarden op harde manier te behandelen..

Appelmoes_11 schreef:puckje10 schreef:ik zou gewoon doorzetten!!
dat is de enige manier,
stroop daar slijt het bit van, dat is niet goed, gwn doorzetten want als je het zagjes blijft proberen dan komt er nooit iets van!!!!!!
het paard zal zelf voelen dat het niet zoon zeer doet, en het is ook geen dierenmishandeling, ik heb dat zelf ook gehad met mn paard en nu op mijn manier doet hij niks meer, hij voelt het maar 2dagen verder niks
Dus jij raadt aan om bij een wisselend paard met geweld een bit in de mond te duwen zodat hij leert dat het geen pijn doet? Juist...
) 
stalmiracle schreef:De tandarts heeft dat geadviseerd ... Dus ik doe wel wat met adviezen en eh keuring ja bedoel longeren maar niet met bit!! voortaan eerst eens het topic doorlezen graag voor je over dingen heen leest
stalmiracle schreef:Wie heeft er tips en aub niet te makkelijk denken Oke. Mijn pony van 3 heeft vorig jaar vaak een bit in gehad. Van de winter ermee gestopt en nu laatste 4x met veel problemen en langer dan half uur kregen we hem in. De laatste keer anderhalf uur bezig geweest en vandaag lukte het niet. Ze is 1.48m en gaat hevig met het hoofd heen en weer. Zodra je met het bit bij de mond komt. Ze gaat zelfs op de achterbenen en beukt op je in. Brokken voer enz werken niet.
stalmiracle schreef:Ik voelde wel puntjes dat tanden doorkomen. Maar onder het zadel merkte je er niks van en dan speelt ze ermee. Daarom denk ik dat ze me voor de gek houd. Een touw krijg ik er wel in en soms pakt ze zelf ook het ijzeren zweetmes vast