Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
bigone schreef:Ts, word wel nieuwsgierig naar je paard, kun je ook een filmpje plaatsen van voor en na de tips die je gekregen hebt, toch altijd positief dat een paar simpele aanwijzingen iemand zoveel verder kunnen helpen en door het filmpje help je natuurlijk ook weer anderen die met dezelfde problemen zitten,bvb dank.
naar buiten lopen je ergert je er dood aan
maar dat is niet de redden waarom hij gisteren super loopte
nynke55 schreef:Nu je dit zo zegt Dior, het kan idd ook verveling zijn. Het paard van mijn man ging nog wel eens met zijn hoofd scheef lopen, als hij zich verveeelde tijdens het rijden. Als hij flink bezig was, overgangen, kleine voltes, slangenvoltes, enz, dan deed hij het niet. Dus ook eens iets om te proberen, desnoods zet je wat pionnen in de bak, om omheen te rijden.
bigone schreef:Plaatst dan eens een filmpje van je training, misschien dat Mindfields of andere instructeurs hier op bokt je dan nog beter van dienst kunnen zijn, ookal gaat het bagger op de film, dat maakt dus helemaal niet uit. Gewoon laten zien wat je paard doet wanneer je normaal traint en niet meteen vanallerlei symptomen weer gaan onderdrukken met hulpmiddelen want uiteindelijk kom je daar nergens mee.
bigone schreef:Verkopen, want hij heeft blijkbaar een baasje die veel vragen stelt maar toch doet wat ze zelf wil, niet negatief bedoeld ook al lijkt het zo maar in mijn ogen ben je beter af met een ander paard. Eentje die wel aan al je wensen voldoet. En je paard is misschien ook beter af bij een andere baas die niet zo "eigenwijs" is.

Don_Zhivago schreef:Ik zou niet de panty weer op doen!!
Op die manier verdoezel je het probleem maar je lost het niet op, kort om, het zal altijd erger worden..
wanneer is het paard bij de tandarts geweest??
Heb je weleens gedacht aan een foto reading??
een kennis van mij heeft dat laten doen en was echt bizar kloppend wat daar uit kwam..
hij is pas geleden naar de tandarts geweest
Don_Zhivago schreef:toch is de panty symptoom bestrijding.
Je MOET dit rijtechnisch oplossen en niet met allemaal hulpmiddelen.. zoek een goede instructeur die je kan helpen met dit paard.. ik zou er zelf niet al teveel mee gaan klooien.
maar als je deze gewoonte door laat gaan kom je er nooit meer vanaf
nynke55 schreef:Je zegt het zelf al: het is een gewoonte, en gewoontes zijn moeilijk af te leren, voor mensen en voor paarden, daar moet je tijd voor nemen en creatieve oplossingn voor gaan bedenken.
Als ik ooit zover zou komen dat ik een panty om de tong van mijn paard moet knopen, dan verkoop ik hem liever, dat vindt ik zo'n minderwaardige oplossing.
Net als een kind dat duimzuigt, die bindt je de handen toch ook niet vast?
zo gedaan hebben bij mijn paard

Waratje schreef:Ik heb les van iemand die direct naar de oorzaak van gedrag gaat zoeken en niet doet aan pure symptoombestrijding die toch niet werkt op de lange duur.
Best mogelijk dat we bij jouw paard helemaal terug zouden gaan naar longeerwerk zonder bit en dan stapje voor stapje gaan opbouwen. Bij veel paarden is het beleren niet goed gegaan en kun je maar beter gewoon helemaal overnieuw beginnen. Verder altijd goed kijken naar de bouw van het paard, is er iets in de mond aan de hand waardoor het paard zo reageert?
maar die tong heeft hij zijn heele leven al
Waratje schreef:Omdat hij nu heeft ontdekt dat hij verlichting krijgt van de druk als zijn tong naar buiten gaat? Hij heeft dan waarschijnlijk een te dik bit in zijn mond, daar is geen plaats voor en dus moet er ergens plek gemaakt worden. Hij heeft nu ontdekt dat dit het gemakkelijkste gaat door de tong naar buiten te hangen.
Probeer eens een tijdje of het verbetert als je bitloos rijdt.
Waratje schreef:Simpelste om te proberen is een sidepull, is heel direct. Misschien kun je er eentje proberen van de ruitersportzaak, die hebben soms uitprobeerspullen tegen een kleine vergoeding.
annibel schreef:Mijn pony heeft ook erg veel spanning tijdens het rijden, ze staat nu op Subli zonder. Echt super voer, zonder haver etc. ze is nu echt veel rustiger, wat ook kan helpen is druppels van dr. Bach op een suikerklontje of brokje..