Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Anne_GTI schreef:Zet er maar een zelfverzekerde gelijkmatige ruin bij in die zich de kaas niet van het brood laat eten maar duidelijk de baas is zonder dat met veel geweld te hoeven afdwingen. Ik garandeer je dat je in no time je paard niet weer herkend. Niets kan een paard beter op de plek zetten dan een ander paard. Daar kan geen grondwerkgoeroe tegenop.

deeva schreef:Ja en volgens mij was mijn mening geen verrassing en de andere cowboy sprak mij veel meer aan dan clinton en dit is dan dezelfde methode alleen vind ik hem tegen over het paard veel eerlijker.
Cassidy schreef:deeva schreef:Ja en volgens mij was mijn mening geen verrassing en de andere cowboy sprak mij veel meer aan dan clinton en dit is dan dezelfde methode alleen vind ik hem tegen over het paard veel eerlijker.
Misschien kun je dit even doorlezen?
http://www.wikihow.com/Form-an-Opinion
Ik mis bij jou het je verdiepen in de materie, het discussieren met anderen, het bekijken van verschillende standpunten, voordat jij tot je mening komt.
En voordat je je mening klaar hebt staan, probeer open te blijven en te luisteren naar de argumentatie van anderen.
En dat mis ik bij jou....

deeva schreef:Hoe weten jullie of ik me hier niet in hebt verdiept ,hoezo oordelen moet je horen wie dat zegt.
Als mensen het niet met jullie eens zijn dan snappen ze het niet ,staan nergens voor open, onder bouwen niet etc. etc. etc.
Wie willen jullie nu overtuigen al ga je op je kop staan ik vind Clinton een weggooier en daar hoef ik toch niet nog duidelijker in te zijn of wel.
Dit heeft niks met materie te maken ik ben niet blind, ik zie dingen op die video waar jullie blijkbaar je ogen voor sluiten en dat vind ik prima maar hou op met mij te overtuigen dat hij lekker met dat paard bezig is.
Jullie voeren geen discussie jullie lijken wel jehova's, die anderen moeten bekeren.
deeva schreef:Dat heeft toch niks met verdiepen te maken mijn maag draait al om als ik hem met een ander paard aan het werk zie laat staan dat ik dit ga toepassen bij mijn eigen paarden.
En ik vind het verstandig als mensen eerst kijken en hun conclusie trekken dan klakkeloos alles volgen en alles proberen.

Mindim schreef:Anne_GTI schreef:Zet er maar een zelfverzekerde gelijkmatige ruin bij in die zich de kaas niet van het brood laat eten maar duidelijk de baas is zonder dat met veel geweld te hoeven afdwingen. Ik garandeer je dat je in no time je paard niet weer herkend. Niets kan een paard beter op de plek zetten dan een ander paard. Daar kan geen grondwerkgoeroe tegenop.
Die vlieger gaat niet altijd op. Misschien onderling bij paarden wel, maar dat wil niet zeggen dat ze bij de mens dan ook onderdanig zijn. We hebben hier een paardje dat in de wei onderaan in de kudde staat, staat te kauwen bij elk paard en erg onderdanig is, maar als mens zijnde probeert hij goed je grenzen uit en heeft hij zeer consequente behandeling nodig, anders kan hij over je heen walsen. Zijn eenmaal de verhoudingen duidelijk dan is het goed, maar als je als mens te slap bent, dan weet hij precies waar hij staat.

)
Dan moet het helemaal goedkomen hoor
ja wij zijn ook niet allemaal Einstein en ieder paard is natuurlijk ook weer anders je kan inderdaad een veulen nog veel dingen leren maar sommige dingen zitten ook in het karakter van het paard.
Anne_GTI schreef:Als een paard zich niet door een ander paard laat corrigeren hoe wil je dat dan als mens voor elkaar krijgen? Dat is het probleem wat TS mee van doen heeft. Eerst op z'n nummer laten zetten door een ander paard scheelt dan een boel werk