Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

, toen ik 13 was kon ik goed rijden en met paarden omgaan. Ik kan wel voorbeelden noemen, maar dan word het verhaal te penny
JoviBan schreef:Ja klopt. En dat is op zich nog niet zo heel erg (hoewel, opjutten vind ik naar, ik ben meer van samenspel en samenwerken), maar longeren is continue rondjes rennen om de mens heen. Dit is zó tegennatuurlijk, en zó nutteloos imo. Paarden die het niet kennen, zijn in het begin dan ook erg bang en in complete verwarring.

antje_vip schreef:TS ik snap wel wat je bedoeld maar ik denk dat die meiden gewoon proberen te helpen. Ze hebben gehoord dat een join-up vaak wordt gebruikt bij bepaalde dingen en dan beginnen zij er ook over. Ik durf te wedden dat jij ook ooit zo was! En, ik wil niet opscheppen, maar ga het toch doen, toen ik 13 was kon ik goed rijden en met paarden omgaan. Ik kan wel voorbeelden noemen, maar dan word het verhaal te penny
) maar ze zitten er wel degelijk tussen.

Frodo_ schreef:Wat ik hier een beetje mee wil bereiken, is dat er 13 jarigen zijn, en 13 jarigen. De één is penny, de ander al heel volwassen. Dat moet je ook beseffen, voordat je 12/13/14 jarigen gaat afbranden op hun fouten en slechte adviezen. Want sommigen weten niet beter, maar sommigen zijn GEEN penny.
Cassidy schreef:Frodo_ schreef:Wat ik hier een beetje mee wil bereiken, is dat er 13 jarigen zijn, en 13 jarigen. De één is penny, de ander al heel volwassen. Dat moet je ook beseffen, voordat je 12/13/14 jarigen gaat afbranden op hun fouten en slechte adviezen. Want sommigen weten niet beter, maar sommigen zijn GEEN penny.
De 12/13/14 jarigen die GEEN Penny zijn, zie je in de JU topics ook niet langskomen.
Wat langskomt is het percentage die WEL Penny is.
Geef dus een bepaalde indruk, die misschien wel niet correct is.
Maar vind je het gek dat degenen die het hardste roepen, het meest worden gehoord?
Dat is dus de groep van 12/13/14 jarigen die hun kennis uit Heartlandboekjes opdoen en deze op Bokt ventileren.
De rest die dat niet doet....die zie je namelijk niet.
Ook ik kijk regelmatig in JU topics, en reageer soms hoor, dus ook niet-penny 12/13/14 jarigen zullen ongetwijfeld wel eens in JU topics reageren
maar dezelfde letters ) 

EngeltjeS schreef:Cassidy, hoe bedoel je het laatste stukje? Dat het jouw tijd, geld etc. dat je kan leren van ander mans fouten?
Pauline schreef:Ik vraag me echt af of een JU zoveel beschadigender is dan allerlei andere dingen uit onwetentheid. Eerlijk gezegd vind ik dat er nogal panisch over de JU gedaan wordt. Als een paard er binnen een paar minuten volledig door gebroken is is er iets heel grondig mis.
En tieners richten evenveel schade aan als twintigers, dertigers en veertigers uit onkunde.