Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Dus alle reacties met geef hem de tijd hij krijgt de tijd, en zal ook niet gaan reageren op deze reacties.Luckystory schreef:Ik las in de TS haar profiel dat het om een Welsh Cob gaat?
Dan schrik ik hier eigenlijk niet van.
Op zich is dat 'normaal' gedrag voor een cob die nooit in handen is geweest en misschien wat slechte ervaringen heeft.
Veel cobs zijn eenkennig en wantrouwig tov vreemden, dat is gewoon een raskenmerk.
Superpony's wanneer je hun vertrouwen hebt, maar een absolute ramp wanneer ze je wantrouwen.
opisop_shop schreef:dit paard hoeft sowieso toch niet ingeslapen te worden, kan altijd nog ergens in een groot gebied gezet worden waar hij niet in handen hoeft te komen / waar mensen niets van het dier hoeven?
Als dat niet je doel is met dit paard en je wilt er wel met de loop der tijd iets mee kunnen doen, dan zou ik er een ander tehuis voor zoeken.
Juul schreef:Kijk eens een paar filmpjes van Rick Gore op YoutubeDie legt heel goed uit hoe paardengedrag in elkaar zit, en hoe je daar zelf op in kan spelen, juist bij 'lastige' paarden, en wellicht kan je er iets uithalen. Ik denk dat het niet is dat die pony niks van mensen moet hebben, maar dat hij op de juiste manier benaderd moet worden. Hij heeft kennelijk niet geleerd om te gaan met mensengedrag, dus nu is het aan jou om in te spelen op zijn gedrag. Ik geloof er niet in dat een paard niet meer te benaderen is (behalve bij een hersenafwijking). Nooit opgeven zo'n dier, het ligt niet aan hem
Een hersenafwijking kan natuurlijk ook, maar denk dat hij dan andere symtonen moet geven en ook niet sociaal naar andere paarden moet zijn toch? Ik heb daar namelijk geen ervaring mee, dus sorry voor deze vragen. Heb jij wel ervaring met paarden met hersenafwijking?liljebo schreef:[/quote]De pony is anderhalve maand geleden gekocht, kwam van iemand anders die hem nog geen twee weken had en was daarvoor bij de handelaar.
In die anderhalve maand is er al heel wat afgesold om hem te halsteren. Beestje heeft al een boel wisselingen achter de rug en krijgt niet eens de tijd om behoorlijk tot rust te komen en baasje praat nu al over opgeven
Ik vind het wel heel erg cru dat je dan praat over een 'niet te redden pony voor wie inslapen beste is' in deze situatie. Dan kunnen we hele ladingen paarden die wat moeite hebben met het wennen op een nieuwe plek wel naar de slacht sturen...
Wat is anderhalve maand nu voor zo'n beestje wat al de nodige wisselingen en het nodige gesol achter zich heeft??????
Onbegrijpelijk.
Dani_ schreef:sartje schreef:Pony gaat niet op de weide een paar jaar, dat is zijn probleem niet want hij kan goed sociaal met andere paarden overweg, dat heeft hij allang laten zien namelijk.
Waar gaat hij dan? Toch niet op stal?
sartje schreef:liljebo schreef:De pony is anderhalve maand geleden gekocht, kwam van iemand anders die hem nog geen twee weken had en was daarvoor bij de handelaar.
In die anderhalve maand is er al heel wat afgesold om hem te halsteren. Beestje heeft al een boel wisselingen achter de rug en krijgt niet eens de tijd om behoorlijk tot rust te komen en baasje praat nu al over opgeven
Ik vind het wel heel erg cru dat je dan praat over een 'niet te redden pony voor wie inslapen beste is' in deze situatie. Dan kunnen we hele ladingen paarden die wat moeite hebben met het wennen op een nieuwe plek wel naar de slacht sturen...
Wat is anderhalve maand nu voor zo'n beestje wat al de nodige wisselingen en het nodige gesol achter zich heeft??????
Onbegrijpelijk.
sartje schreef:[naam] schreef:Kijk eens een paar filmpjes van Rick Gore op YoutubeDie legt heel goed uit hoe paardengedrag in elkaar zit, en hoe je daar zelf op in kan spelen, juist bij 'lastige' paarden, en wellicht kan je er iets uithalen. Ik denk dat het niet is dat die pony niks van mensen moet hebben, maar dat hij op de juiste manier benaderd moet worden. Hij heeft kennelijk niet geleerd om te gaan met mensengedrag, dus nu is het aan jou om in te spelen op zijn gedrag. Ik geloof er niet in dat een paard niet meer te benaderen is (behalve bij een hersenafwijking). Nooit opgeven zo'n dier, het ligt niet aan hem
Bedankt voor de tip, ik ga vanavond even rustig op Youtube zoeken naar Rick. Ik ben erg benieuwd, dat hij niet met mensen overweg kan is een feit.Een hersenafwijking kan natuurlijk ook, maar denk dat hij dan andere symtonen moet geven en ook niet sociaal naar andere paarden moet zijn toch? Ik heb daar namelijk geen ervaring mee, dus sorry voor deze vragen. Heb jij wel ervaring met paarden met hersenafwijking?
1997suus schreef:2 maanden is voor zoon beestje erg weinig om zijn innerlijke te laten zien en weer zichzelf te worden. Jullie geven (vind ik) het te snel op. Als hij nu op het land staat ga er eens een dagje zitten. Kom het land in zoek een plekje, laat zien dat je er bent ga zitten en ga bijvoorbeeld een boekje lezen om te tijd te verdoen. Ga niet 100 en 1 manieren proberen want daar raakt ie zeker van gestrest. Als je gewoon elke dag het zelfde doet. Ook al duurt het een half jaar. Het is zielig als je hem na 2 maanden, met veel verschillende manieren probeert te temmen, hem nu al in te laten slapen.
Er staat wederom meerdere malen in dit topic en startbericht dat hij nu absoluut nog niet ingeslapen wordt! Lusitana schreef:Dat lijkt me gewoon realistisch, maar je moet wel uitkijken dat het geen motivatie wordt om dan maar niet je best te doen. Soms kan zo'n uitweg in het achterhoofd daar onbewust voor zorgen.
Ik kan je aanraden een dagboekje bij te houden, dan merk je als je het eens per week terug leest kleine veranderingen waar je anders misschien geen waarde aan hecht, en het motiveert om dingen te proberen.
Foto's helpen ook om zijn uitdrukkingen te zien veranderen.
sartje schreef:1997suus schreef:2 maanden is voor zoon beestje erg weinig om zijn innerlijke te laten zien en weer zichzelf te worden. Jullie geven (vind ik) het te snel op. Als hij nu op het land staat ga er eens een dagje zitten. Kom het land in zoek een plekje, laat zien dat je er bent ga zitten en ga bijvoorbeeld een boekje lezen om te tijd te verdoen. Ga niet 100 en 1 manieren proberen want daar raakt ie zeker van gestrest. Als je gewoon elke dag het zelfde doet. Ook al duurt het een half jaar. Het is zielig als je hem na 2 maanden, met veel verschillende manieren probeert te temmen, hem nu al in te laten slapen.
Het is fijn als je eerst leestEr staat wederom meerdere malen in dit topic en startbericht dat hij nu absoluut nog niet ingeslapen wordt!
VeraPopeye schreef:Waarom wil je m niet op weide hebben dan? Lijkt me dat ie daar t best af is.
Vind t overigens wel heel raar dat ik hele andere verhalen hoor over deze pony, oa dat er weinig aan hem gedaan word. Heb ook fotos gezien van een nieuwschierige pony, maargoed.
We gaan altijd 4 dagen met hem aan de slag (Lees; zitten in paddock, snoepjes aanbieden en soms het komt hij paar passen dichterbij en soms niet) Dus ja er word weinig met hem gedaan en hij staat verder zich alleen vol te eten met vriendje. Meer hoeft er ook niet gedaan te worden, dat accepteerd hij niet en dat is voor nu even prima