Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
troi schreef:Tja, rotkarakters bestaan niet echt maar wel degelijk karakters die meer of minder geschikt zijn in de omgang met kinderen. Een dier dat direct zijn kans grijpt en grof doorbijt ging direct retour bij mij. Dat is ver over alle grenzen. Ongeschikt!
En TS natuurlijk kun je je kind niet tegen alles in de wereld beschermen, je zult jezelf ongetwijfeld voor je kop gemept hebben na dit ongeluk. Sommige dingen gebeuren nu eenmaal, net als vingers tussen de deur en je branden aan de oven.. Tis niet anders..
Ik hoop dat je zoon niet teveel schade overhoud hieraan, zowel aan zijn lijf als in zijn koppie. En vergis je niet, er zijn echt veel geschiktere ponys voor kinderen. Ik had hem echt al op retour gezet. Onzeker in zijn nieuwe kudde of niet er zijn echt grenzen hoor!
en met jou?
Citaat:TS, je bent 33, kan me niet voorstellen dat je zoontje ouder is dan een jaar of 10.
toen ik 33 was was mn zoon 14.... maar dat even terzijde.
en ja hoor... Leon stapt plots een stukje opzij.Fanny_1 schreef:Je kunt nooit alles voor zijn, af en toe is het , je staat erbij en kijkt ernaar...
Ik heb ook zo'n pony gehad, die probeerde mijn dochtertje, toen 5 jaar, aan te vallen.
Pony stond altijd vast en probeerde dan naar haar uit te halen als ze erbij was,
ze had hem echter nog nooit iets lelijks aangedaan, behalve hem wat lekkers te geven, en altijd rustig te doen bij de paardjes, niet rennen en niet gillen.
Hij had 2 pogingen gedaan om haar te grijpen, hij kreeg meteen op zn sodemieter, nou dat hielp dus ook niet, dan heb ik het over een grote mond,HEEY! en een tik op zn kont.
Ponu te koop gezet, en op de dag van verkoop, de tranen rolden over mn wangen, want ik wilde hem netjes meegeven, dus even poetsen.
Pony stond vast in de box, maar zn buurman stond op zn gemak aan mn touw te knabbelen, dus ik dacht maak hem even los en zet hem aan de andere kant van zn box
Mn dochter komt aangelopen, en hij vliegt over zn staldeur heen en grijpt haar in haar nek, gevolg een blauw oor en een schaafwond in haar nek.
Ze heeft ontzettend veel geluk gehad....
Dus de verkoop ging toch maar door...
Heel veel sterkte, ik weet hoe je je voelt, en het is echt niet altijd jouw schuld, anders dan hier word beweerd.
Niemand heeft me ooit kunnen vertellen waarom hij dit gedaan heeft...
Kolkje schreef:Ik heb het zien gebeuren,mijn zoontje deed in mijn ogen niks,hij stond daar gewoon.
Verder hoef ik niet te horen of ik hier wel of geen schuld aan heb.Ik weet dat ik mijn paard op stal had moeten houden...maar ik wil weten hoe ik hieraan kan werken om het in de toekomst te voorkomen.
De stal staat in de paddock,dus dat is een geheel.
RandyOrton25 schreef:Allereerst vind ik dat de TS nog vriendelijk is geweest
ik zou die pony alle hoeken van de paddock hebben laten zien wat overigens gewoon een hele normale
reactie is van een moeder als hij je kind te grazen neemt ik ben namelijk ook mama.
dat hij gelijk naar de slager moet vind ik wat overdreven maar vind wel dat als de TS vaker naar het paard moet met haar kind dat ze erg goed na moet denken of dit wel het juiste paard is
dat het beestje moet wennen ben ik met iedereen eens maar aanvallen vind ik niet normaal
nu was het gelukkig in de borst maar het had ook zo maar het hoofd kunnen zijn.
kiomiamigo schreef:De B pony van mijn dochter doet dit ook als hij los loopt. Op stal en met rijden kan ze alles met hem doen, maar zodra hij los loopt en zij is daarbij zou hij haar grijpen (is nog nooit gebeurt gelukkig). Zij mag daarom ook niet in de bak of op het land als hij los loopt, tenzij ze bij mij blijft. Mesten doe ik wel met mijn dochter bij me, maar dan blijft zij bij de kruiwagen en ik tussen haar en de pony in. Ik zou ook graag willen dat hij respect toont voor mijn dochter, maar zij zal dat moeten "afdwingen" en ik denk dat dat met leeftijd/ grootte te maken heeft. Dus tot die tijd is zij nooit alleen bij hem en gaan we gezellig samen.
Nee hoor, tuurlijk moet je hem straffen. Als je zéker weet dat je zoontje niets heeft uitgestoken natuurlijk. Ik zou je zoontje nog wél mee nemen, maar die 2 niet meer alleen laten, lijkt me.